XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hei! jeg har et lite problem med oppstart av Win XP Home (orginal versjon). den bruker nærmere 4 minutter på oppstart. Jeg kjører med et syetem Asus a7v600 hovedkort, Twinmos 512 ddr ram, xp 2100+ klokka til 2210 mhz.. 120 gb maxtor 7200rpm hardisk.. noen som veit hva som kan være problemet har blitt slik i det siste.. pc er ikke i kontakt med internett har ikke vært i nettverk eller på snart et halvt år.. så virus er det ikke.. trenger helst svar fort.. på forhånd takk Endret 18. juni 2004 av XzErOx Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Først og fremst er vel denne egentlig feilpostet? Kjør et scan med adaware e.l. for å sjekke etter spyware, kan tenkes det er noe sånt der selvom den ikke har vært på internett en stund. Hvis den ikke finner noe kan du prøve å deaktivere ting i oppstartet du ikke trenger ved å kjøre msconfig og gå på startup og huke av det du ikke trenger. Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) jeg har kjørt adaware flere ganger og spy ware programmer og virussjekker updatefil fra diskette).. alt jeg har inne på den er musikk og filmer.. så kan ikke skjønne hva det er galt.. og det er ikke velkomst skjermer som tar tid.. det er det første bildet som kommer opp hvor det star WINDOWS XP starter opp eller.noe med den loading tingen under.. hvis du skjønner hva jeg mener.. og det er ikke lenge siden jeg formaterte eller.. ps har stoppet det jeg ikke trenger under msconfig Endret 18. juni 2004 av XzErOx Lenke til kommentar
eiD Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 vet ikke om det hjelper, men du kan prøve windows xp repair. hvis den sliter med å finne div ting på starten kan kanskje det hjelpe...? defragmentering kanskje..?hvis det har noe å si for oppstarten.. Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 den er defragmaert for 1 uke siden.. så det trenger jeg ikke og gjøre en gang til nå.. men jeg veit ikke hva slaks flere muligheter jeg har og gjøre uten om oppgradering av hardware. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har du hatt lignende problemer før du formaterte også eller? Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 ja jeg har hatt det med mitt gamle hovedkort.. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Har hatt akkurat det samme problemet selv... maskinen kunne bruke opptil 8-9 min i bootupen... formaterte hele saken, og nuh booter pc'n på like lang tid som jeg brukte på å skrive denne posten.. (slapp av.. skriver ikke treigt! ) EDIT: aner ikke hva som var problemet, men det løste seg etter at jeg formaterte i allefall.. Endret 18. juni 2004 av _ammaZ_ Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 men jag har nesten akkurat formatert maskina.. men alikvell vil det ikke fungere normalt igjen.. men finner vel ut av det etterhvert.. takk for hjelpen forrsten.. Lenke til kommentar
phsyco Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Siden du har hatt samme problemet flere ganger så kan det være et eller annet med HK, du kan jo prøve å legge inn xp med et annet HK og prøvekjøre det en stund for å sjekke hvis du har mulighet. Lenke til kommentar
arnosmith Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 men jag har nesten akkurat formatert maskina.. men alikvell vil det ikke fungere normalt igjen.. men finner vel ut av det etterhvert.. takk for hjelpen forrsten.. hva er nesten? Lenke til kommentar
XzErOx Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg formaterte for under en måned siden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå