SpirreVipp Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Er det noen her som vet om en software firewall for Windows 2000 Server som fungerer på portnivå? ZoneAlarm slipper ut programmer, men sperrer jo for alt som skal inn. Trenger derfor noe annet som jeg kan åpne f. eks. FTP porten på o.l. Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 ZoneAlarm lar deg jo åpne FTP-porten. Du må bare starte et ftp-program og svare "ja" når ZoneAlarm popper opp med "alarm". Porten blir derimot stengt når du avslutter ftp-programmet. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Jeg gjorde det, men det er ikke mulig å kople seg opp mot den. I loggen står det bare at "Access is blocked from IP...". Er det andre instillinger i ZoneAlarm jeg ikke vet om da? Noe som kan holde porter åpne avhenging/uavhenging av programmet som kjøres på innsiden. Lenke til kommentar
©-Man Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 For å kunne åpne spesifikke porter i zonealarm må du ha PRO versjonen, denne lar deg styre hvilke porter du vil åpne for. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Du skal ikke ha behov for å bruke Pro-versjonen (selv om den gir deg tillatelse til å åpne spesifikke porter). Selv med standard-versjonen skal ZA poppe opp og spørre deg om du vil tillate server-aktivitet ifra ftp-programmet når du starter det. Hvilken versjon av ZA bruker du? Hvilken ftp-server bruker du? Prøv å fjern ftp-serveren ifra "gjenkjente programmer". Du skal da få spørsmål på nytt igjen om du vil tillate programmet. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Jeg tester med Serv-U og ZA 2.6, men jeg skal kjøre andre programmer på serveren også som bruker andre porter. I ZA har jeg satt Serv-U programmet til å full access, men det hjelper jo ikke så lenge ZA stopper all innkommende trafikk. Derfor er jeg nå ute etter et annet program enn ZA. Må da være flere bra FW programmer der ute som kan åpne på portnivå. ZA er meget bra, men de må da ha konkurrenter de også? Lenke til kommentar
BBC Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Tiny Personal Firewall kanskje? Mener å huske at du hadde ganske god kontroll over programmer/porter med den. Lenke til kommentar
Strips Skrevet 17. april 2002 Del Skrevet 17. april 2002 Tiny Personal FW er helt utrolig. Den er genial. Har prøvd flere FWer og dette er den enkleste men hvor du selv sitter med all kontollen. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 17. april 2002 Forfatter Del Skrevet 17. april 2002 Takker for svar! Jeg skal teste ut Tiny i løpet av helgen. Skal komme tilbake med resultatet også. Lenke til kommentar
SpirreVipp Skrevet 18. april 2002 Forfatter Del Skrevet 18. april 2002 Behøver ikke å teste lenger. Eneste jeg kan si er: Glimrende! Fungerte så greit til åpning av porter. Man kunne jo til og med sette "åpningstider" ved å styre tilgangen! Igjen: Glimrende! Igjen vil jeg takke for gode svar! Får alltid det når jeg spør her på forumet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå