Gå til innhold

Software firewall med port åpning

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg gjorde det, men det er ikke mulig å kople seg opp mot den. I loggen står det bare at "Access is blocked from IP...". Er det andre instillinger i ZoneAlarm jeg ikke vet om da? Noe som kan holde porter åpne avhenging/uavhenging av programmet som kjøres på innsiden.

Lenke til kommentar

Du skal ikke ha behov for å bruke Pro-versjonen (selv om den gir deg tillatelse til å åpne spesifikke porter).

Selv med standard-versjonen skal ZA poppe opp og spørre deg om du vil tillate server-aktivitet ifra ftp-programmet når du starter det.

Hvilken versjon av ZA bruker du?

Hvilken ftp-server bruker du?

Prøv å fjern ftp-serveren ifra "gjenkjente programmer". Du skal da få spørsmål på nytt igjen om du vil tillate programmet.

Lenke til kommentar

Jeg tester med Serv-U og ZA 2.6, men jeg skal kjøre andre programmer på serveren også som bruker andre porter. I ZA har jeg satt Serv-U programmet til å full access, men det hjelper jo ikke så lenge ZA stopper all innkommende trafikk. Derfor er jeg nå ute etter et annet program enn ZA. Må da være flere bra FW programmer der ute som kan åpne på portnivå. ZA er meget bra, men de må da ha konkurrenter de også?

Lenke til kommentar

Behøver ikke å teste lenger. Eneste jeg kan si er: Glimrende! Fungerte så greit til åpning av porter. Man kunne jo til og med sette "åpningstider" ved å styre tilgangen! Igjen: Glimrende!

Igjen vil jeg takke for gode svar! Får alltid det når jeg spør her på forumet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...