icemat Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 heisan! I går bygde jeg en pc. alt gikk fint til jeg skulle begynne å instalere WIN XP, jeg fikk melding om at ingen harddisk var koblet til systemet eller at disken ikke var slått på. jeg finner disken i BIOS men ikke under instalasjon av WIN XP det er dette Hovedkortet Og denne Harddisken trenger jeg en driver for at win xp skal skjønne at det er en S-ata disk????? Alle svar mottas med TAKK!!!!!! Lenke til kommentar
SverreD Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har ikke 100% roen på det men jeg trur du må trykke f8 eller noe i starten av lastingen til installasjonsprogrammet for å laste inn drivere for sata. Det må du ha på en diskett eller lignende. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Du må trykke F6 i begynnelsen av installasjonen for å laste inn driverene. Det står på den gråe statuslinjen nederst når du skal trykke. Lenke til kommentar
icemat Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Men hvor finner jeg en slik driver??????? gjerne gi meg en link!!! Lenke til kommentar
zandzpider Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Men hvor finner jeg en slik driver??????? gjerne gi meg en link!!! skal følge med en diskett med driveren på.... Lenke til kommentar
PIIIpower Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Sitter sata kontrolleren på HK følger det med en driver på floppy / CD i bundelen til HK ed:leif Endret 18. juni 2004 av PIIIpower Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Men hvor finner jeg en slik driver??????? gjerne gi meg en link!!! Her : http://www.asus.it/support/download/item.a...delName=P4S800D Pakk ut zipfilen SISRAID105.zip på harddisken et sted. Der finner du en folder som heter "driverdisk" og en utility makedisk . ... Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ASUS P4S800D er utstyrt med SiS 964-sørsiden, som søtter S-ATA "nativt". S-ATA er altså innebygget i sørsiden. Dermed skal man ikke trenge ekstra drivere ifm. installasjon av Windows på S-ATA-disker, på samme måte som vi kjenner det fra f.eks. Intel 865/875-brikkesettene. Deluxe-utgaven av kortet har imidlertid også en ekstra SiS 180-RAID-kontroller, som vil kreve egen driver, om man ønsker å bruke denne. Jeg har hørt om flere som har hatt samme problem ved installasjon av Windows på SATA-disker på hovedkort med SiS 964-sørsiden. Merkelig nok har alle hatt Seagate-disker. Mulig det er et sammentreff. Kjører du med noen andre P-ATA-disker i tillegg? Evt. prøv å nappe ut disse under installasjonen. Har du evt. prøvd å oppdatere til nyeste BIOS? Lenke til kommentar
icemat Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 ASUS P4S800D er utstyrt med SiS 964-sørsiden, som søtter S-ATA "nativt". S-ATA er altså innebygget i sørsiden. Dermed skal man ikke trenge ekstra drivere ifm. installasjon av Windows på S-ATA-disker, på samme måte som vi kjenner det fra f.eks. Intel 865/875-brikkesettene. Deluxe-utgaven av kortet har imidlertid også en ekstra SiS 180-RAID-kontroller, som vil kreve egen driver, om man ønsker å bruke denne. Jeg har hørt om flere som har hatt samme problem ved installasjon av Windows på SATA-disker på hovedkort med SiS 964-sørsiden. Merkelig nok har alle hatt Seagate-disker. Mulig det er et sammentreff. Kjører du med noen andre P-ATA-disker i tillegg? Evt. prøv å nappe ut disse under installasjonen. Har du evt. prøvd å oppdatere til nyeste BIOS? jeg bruker bare en S-ATA disk og ingen P-ATA disk Lenke til kommentar
icemat Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 har vært inne på å oppgradere BIOS kan noen fortelle meg hvordan jeg oppgraderer Biosen jeg vil ta backup av den gamle biosen, hvis det skulle bli noe problem. gjerne gi meg en link til den nyeste BIOS oppgraderingen til ASUS P4S800D Lenke til kommentar
Howard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Alt du trenger for å oppdatere BIOS finner du som vanlig på produsentens produktside: http://www.asus.com/support/download/item....delName=P4S800D Lenke til kommentar
Christian_ Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 hadde akkurat det samme problemet jeg...... Finner BIOS harddisken? Prøv deg fram i config. IDE... Lenke til kommentar
Beeee183 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 har samme problem med EpoX HK'ET MITT Lenke til kommentar
icemat Skrevet 26. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2004 Men hvor finner jeg en slik driver??????? gjerne gi meg en link!!! Her : http://www.asus.it/support/download/item.a...delName=P4S800D Pakk ut zipfilen SISRAID105.zip på harddisken et sted. Der finner du en folder som heter "driverdisk" og en utility makedisk . ... det var dette som skulle til Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. juni 2004 Del Skrevet 26. juni 2004 Bra det ordna seg , fint at tipset var til hjelp . .. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå