Gef Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Etter en kveld med mye overklokking o.l. skal jeg prøve å starte windows med maskinen uklokket. Det som skjer da er at maskinen fryser i oppstarten, akkurat når den skal begynne å loade windows. Jeg får verken opp feilmelding eller noe. Jeg har satt inn XP PRO cd'en for å installere windows på nytt. Når maskinen holder på å søke gjennom drivere for RAID og alt det der (rett etter CD'en har startet) får jeg opp en feilmelding der det står følgene: The file usbuhci.sys is corrupted Press any key to restart Er det noe galt med XP CD'en min, eller noe med maskinen? Har skiftet ram uten at det hjalp. Lenke til kommentar
Nosferatu Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har titta litt rundt.. Fant ikke så mye om det så jeg kan ikke si sikkert.. Har du prøvd å laste inn defaults i bios? Så ett sted at feil ram timings kunne gi denne feilen. Ville også prøvd ett annet skjermkort og cpu hvis du har. Har sett fler som har fått den feilen ved ødelagt cpu/skjermkort.. Håpe det ikke er no hardware da.. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Loadet både safe BIOS og optimized BIOS uten resultat. CPU, ram og skjermkort er byttet uten at det heller hjalp. CPU, ram og skjermkort står nå i en annen maskin og der funker alt 100% Kan det være XP cd'en min da eller? Kan det være hk'et? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Koble ut nettverk, slå av USB og andre periferienheter i bios og prøv installering på nytt. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Disablet USB og Onboard LAN, trakk ut alle USB enheter og nettverk uten resultat. Akkurat det samme skjer. Jeg får opp feilmeldingen etter dette: setup is loading files (Open host controller) Da får jeg opp The file usbuhci.sys is corrupted Press any key to restart Kan det være hk? eller CD'en? Endret 18. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Når jeg søker etter problemet, er fila i tilknytning til USB. Men du har jo allerede prøvd SAFE-default i BIOS og disablet det meste, ser jeg Har du prøvd en annen CD eller formatert/fjernet alle partsisjoner på HD før installasjonen av XP? Prøv også en installasjon med SP1 integrert i setup (http://unattended.msfn.org/). Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Disse HD'ene har jeg i maskinen min: WD 74GB raptor 10000rpm 8MB cache WD 80GB Caviar 7200rpm 2MB cache WD 120GB Caviar 7200rpm 8MB cache WD 120GB Caviar 7200rpm 8MB cache WD 120GB Caviar 7200rpm 8MB cache Var borte hos en kompiss nå med raptor disken. Satte den som master og prøvde å boote opp med den. Hva skjer? Maskinen fryser når den prøver å loade windows. Jeg har ikke andre maskiner hjemme som har SATA, så han stillte da opp med maskinen sin. Jeg tenkte da at det var raptor disken som hadde gått til H******. Jeg kommer hjem, plugger inn 80GB harddisken min for å installere win XP på den. Setter inn XP CD'en og første bootdisketten og booter opp. Loadingen begynner av drivere og dill dall. Jeg får beskjed om å sette inn diskett #2, #3 og #4. Når diskett #4 begynner å svive, står det nede i det hvite feltet: setup is loading files (Open host controller) Sekundet etter får jeg opp denne feilmeldingen: http://www.home.no/gef/fc2.JPG Jeg trykker på en tast, får beskjed om å trykke en tast for å restarte maskinen. Jeg trekker ut 80GB harddisken min og setter inn raptoren igjen i SATA 1 inngangen på hovedkortet. Jeg booter opp med ingen bootdisketter i diskettstasjonen og ingen win XP cd. Jeg kommer da til denne skjermen: http://www.home.no/gef/fc1.JPG Jeg trykker enter på Start windows normally for å velge dette alternativet. Hva skjer da? Jo, maskinen fryser. Akkurat det som skjedde hos kompissen min. Jeg prøver Safe Mode, Safe Mode With Network, Safe Mode with Command Prompt og Last Known Good Configuration og akkurat det samme skjer, den fryser. Trykker jeg på noen av safe mode alternativene klarer den å loade noe før den fryser (etter 1 sekund). Etter jeg har valgt noen av disse alternativene, hører jeg at raptoren begynner å jobbe, men etter 1-2 sekund, så stopper den. Jaja, tenker jeg. Jeg booter opp maskinen igjen, med raptor disken som den eneste harddisken som står i maskinen, trykker F8 for å komme inn i denne menyen: http://www.home.no/gef/fc3.JPG -Jeg prøver først Debugging Mode. Hva skjer da? Jo, maskinen fryser. -Jeg prøver Directory Services Restore Mode. Hva skjer da? Jo, maskinen fryser. -Jeg prøver Return to OS Choises Menu. Hva skjer da? Jo, maskinen fryser. -Jeg prøver Enable Boot Logging. Hva Skjer da? Jo, maskinen fryser!! Dette har jeg gjort utenom det med harddiskene: -Load Fail-Safe Defaults -Load Optimized Defaults -Clear CMOS -Tatt ut BIOS batteriet -Prøvd med ny XP cd -Laget nye bootdisketter 2 ganger -Trukket ut alle USB enheter -Disablet USB -Disablet Onboard LAN Hjalp noe av dette? Nei. Akkurat det samme skjer. Dette VET jeg fungerer av hardware i maskinen: -DVD-rom -CD-brenner -CPU -RAM -Grafikkort -RAID kontroller -Diskettstasjon -Alle harddiskene (er ikke sikker på raptoren) Raptor disken er 1 måned gammel, den er ikke partisjonert eller noe. Jeg får ikke tilgang til den i det hele tatt. XP cd'en og diskettene fungerer fint på andre maskiner, har testet det i dag. Jeg er oppgitt, sur, irritert og forbannet...jeg er villig til å prøve alt det som høres sannsynlig. Nå vil jeg ha maskinen min i orden! Hva kan jeg gjøre? Hva kan synderen være? Flytter denne tråden til Annet om hardware fordi nå er jeg ikke sikker på hva som er galt. Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Kobl ut alle diskene, bortsett fra den harddisken du skal ha windows på. Prøvd det? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Kobl ut alle diskene, bortsett fra den harddisken du skal ha windows på.Prøvd det? Jepp Lenke til kommentar
Nikkor Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Rart. Spør på XtremeSystem's også, de har nok enda litt bedere peilig der. Natta, håper det ordner seg! Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Rart.Spør på XtremeSystem's også, de har nok enda litt bedere peilig der. Natta, håper det ordner seg! Får gjøre det når jeg gidder å forklare alt det der på engelsk Noen som vet hva den fila hører til? går det ann å laste ned noe på en diskett eller trykke på en tast hvor jeg kan komme inn i en meny hvor jeg kan ta en checkup på harddisken? altså et program som kan fikse eventuelle feil. Eller noe som kan fikse maskinen min i det hele tatt? Endret 20. juni 2004 av Gef Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Ser ut som usbuhci.sys er en fil som ligger i windows og er nødvendig. Den skal også ligge på XP-CDen, noe den kanskje ikke gjør på din CD. Leste litt her. Så jeg tror det er noe galt med CDen din. Får håpe det hjelper litt. Lenke til kommentar
LilleG Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Trur nok ikke det er noe feil med noe av din Hardware. er nok CD`en. Lenke til kommentar
-Teddy- Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Dette minner meg om meg selv... (sjekk avataren) Jeg har kommet frem til at det er noe galt her, men jeg vet ikke hva. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Man får ofte slike kryptisk meldinger om filer som mangler o.l. ved feil på minne. Har du sjekket dette? Lenke til kommentar
Gef Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Man får ofte slike kryptisk meldinger om filer som mangler o.l. ved feil på minne. Har du sjekket dette? Jepp, minnet funker. Fikk testet med noen andre disketter i dag. Da funket det plutselig å legge inn windows! Huff...alt det, for så lite Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå