Gå til innhold

Hvorfor er Sapphire så billig?

Anbefalte innlegg

Ser at jeg har klart å lage helvete tilstander her, sorry. Men jeg står for det jeg sier, men det er også min personlige mening. Selfølgelig er ingen like, alle har forskjellige interesser, og det finnes alltid de som vil ha det beste. Og vis de får en glede av å ha det beste, så er det fantastisk. Og jeg tror også at hvis du kjøper et 9800Pro kort nå så trenger du ikke å oppgradere på minst 2-3år, hvis ikke du er opphengt i å ha unødvendig høy FPS. 

Det er spill allerede i dag man ikke trenger å kjøre så høye innstillinger før man tvinger R9800Pro ned på knærne.

UnrealEngine3 er nok ute om 3år og spill basert på denne motoren vil ikke R9800Pro kunne dra med full detaljer og dette blir neppe det eneste der R9800Pro ikke vil holde om 2-3år med full detaljer, selv uten AA og AF.

Når Unreal 3 Engine ankommer vil også X800PRO og GF6800 Ultra være low end ;)

som mitt ti4200 :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er spill allerede i dag man ikke trenger å kjøre så høye innstillinger før man tvinger R9800Pro ned på knærne.

UnrealEngine3 er nok ute om 3år og spill basert på denne motoren vil ikke R9800Pro kunne dra med full detaljer og dette blir neppe det eneste der R9800Pro ikke vil holde om 2-3år med full detaljer, selv uten AA og AF.

Du tror X800Pro vil holde om 3 år? :)

X800Pro er ett bra kort, for all de, noen har kanskje behov for det, andre ikke.. Vi har så forskjellige behov alle sammen. For min del er det ingenting jeg vil bruke X800 Pro til som ikke 9800Pro kortet mitt klarer like bra. Skulle det komme ett spill de neste halvåret/året jeg liker men som ikke liker 9800 kortene oppgraderer jeg når den tid kommer, sannsynligvis til noe bedre enn X800Pro. X800Pro er knapt bedre enn 9800Pro syntes jeg da, ikke godt nok ytelse-økning når jeg har 9800Pro.

Azaz, Slike teknologier syntes jeg stort sett er waste.. Trueform til ATI merker man ikke når er på eller av engang f.eks, jeg merker ikke det hvertfall. Og så når man må se før og etter screenshots for å se effekten av de nye teknologiene så sier det meg litt om hvor dårlig og oppskrytte de er.

Antialiasing er forresten en bra teknologi :dribble:

Lenke til kommentar

Du tror X800Pro vil holde om 3 år?  :)

Nei det tror jeg ikke. UnrealEngine3 vil kreve 1024MB VRAM for å kunne kjøres med max detaljer.

Azaz, Slike teknologier syntes jeg stort sett er waste..

Hva er det som er waste? Pixel/vertex shaders, stencil volumes, normal mapping? Mye av den grafikken vi ser idag hadde ikke vært mulig uten bl.a disse teknologiene.

Trueform til ATI merker man ikke når er på eller av engang f.eks, jeg merker ikke det hvertfall. Og så når man må se før og etter screenshots for å se effekten av de nye teknologiene så sier det meg litt om hvor dårlig og oppskrytte de er.

Det er ganske få spill som støtter Trueform så det er nok derfor du ikke ser forskjell, dette er noe ATi og spill utviklere har gått bort ifra.

Jeg tror nok du lett kommer til å se forskjell på fixed-function DX7 pathen til Half-Life 2 og full featured dx9 pathen.

Lenke til kommentar
Bare så dere vet det, Sapphire X800Pro Vivo, kan ikke moddes til 16PP.

Kilder?

Som kjent blir man slaktet her på forumet med slike løse påstander.

Husk det for fremtiden, ha alltid referanser i bakhånd. Helst post dem sammen med en gang ;)

Vivo kortene har visst .6 i slutten av "serial" nummeret sitt. vanlig pro har .1 og de kan moddes, ikke .6 kortene. Har ingen link nå, men den guiden på xtremesystems heter det vel, sier at det er sånn, og de testet flere kort.

Endret av Mortifer
Lenke til kommentar
Video ut/inn.

Pluss 1,6ns minne, mot 2,0ns på "vanlige" X800Pro modeller.

Den har også Xt kjerne, alle broene sammenkoblet.

Men, den har kun 12PP.

Sikkert et flott svar.. Jeg skjønner ikke dritten av det tekniske uansett :D

EDIT: Men vil det si at du må ha et VIVO x800PRO kort med XT kjerne for å modde det til et X800XT?

Endret av DanielS
Lenke til kommentar

Dersom noen her inne spiller far cry med GF4TI4200 med detaljer på high og det går silkeglatt så har noen lurt meg kraftig! Jeg har et slikt kort og synes langt ifra at det går silkeglatt. Vil heller kalle det spillbart. Da jeg bestilte x800pro så var det av litt forskjellige grunner:

• Jeg synes det er en fryd å spille krevende spill med god grafikk og alle detaljer.
  • Jeg mener at mange bruker penger på langt mer dødfødte ting enn dette (min mening)
  • For en gangs skyld så vil jeg selv ha et high end kort
  • Når x800pro blir solgt for halv pris så er det kommet nye korter som er mye bedre.
  • Og sist men ikke minst, fordi jeg skal sitte og kose meg med å spille alle favorittspilla mine om igjen med høyeste AA og AF :green:

Lenke til kommentar
Man kan modde X800PRO til X800XT jo.. 9800PRO kan gjøres til 9800XT og X800PRO til X800XT

Det er ganske få X800Pro kort som kan moddes til X800XT PE. Men man kan ikke modde en R9800Pro til R9800XT. R9800XT har foruten høyere klokkefrekvenser 256MB VRAM, større kjøleløsning og temperatur sensor.

Lenke til kommentar
Det du sier her at du ikke får dratt nytte av x800 kortet ditt før disse spillene kommer på banen, og når de spillene kommer på banen som faktisk drar maksimal nytte av kortet ditt, koster det halvparten av det du gav for det. :p

Ja skal bli spennende å se om x800 koster halvparten av det jeg betalte for det når hl2 eller doom3 kommer ut. I tillegg får du jo fin bruk for x800 kortet på farcry. Der jeg har hørt fra folk som tidligere hadde 9800pro og når har fått seg x800pro, at det er MYE bedre glid i spillet.

Men uansett jeg oppgraderer fra et gf2 gts 32mb. Og vil kalle det en fornuftig oppgradering å gå til x800 pro :laugh:

Lenke til kommentar
Det du sier her at du ikke får dratt nytte av x800 kortet ditt før disse spillene kommer på banen, og når de spillene kommer på banen som faktisk drar maksimal nytte av kortet ditt, koster det halvparten av det du gav for det.  :p

Ja skal bli spennende å se om x800 koster halvparten av det jeg betalte for det når hl2 eller doom3 kommer ut. I tillegg får du jo fin bruk for x800 kortet på farcry. Der jeg har hørt fra folk som tidligere hadde 9800pro og når har fått seg x800pro, at det er MYE bedre glid i spillet.

Men uansett jeg oppgraderer fra et gf2 gts 32mb. Og vil kalle det en fornuftig oppgradering å gå til x800 pro :laugh:

hehe.. Skal nok tro det.. Er sånn som jeg som går fra FX 5200, 64mb, til 6800GT! :dribble:

Lenke til kommentar

hehe.. Skal nok tro det.. Er sånn som jeg som går fra FX 5200, 64mb, til 6800GT! :dribble:

Samma som meg nesten, da jeg går fra et MX-440 til et X800PRO :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...