g0mpen Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg jobber nå med et nytt hjemmesideprosjekt og trenger som vanlig hjelp med noen småting . Jeg har laget designet i photoshop, og menyen består derfor av bilder. Det jeg kunne tenke meg å finne ut er hvordan man lager dropdown menyer fra bilder? Dersom noen kan hjelpe meg med å finne et script, en tutorial eller hva som helst, så vil jeg være evig takknemlig . Jeg bygger siden delvis med tabeller (ja jeg vet det er stygt!), men en ting jeg savner er å ha litt "luft" mellom den venstrestilte teksten og selve tabell-rammen. Margin altså. Hvordan får jeg det? Har dette noe med cellspace/cellpadding å gjøre? En annen ting jeg kunne tenke meg å ha er chat, men alle de jeg finner som er gratis er enten fryktelig stygge eller fulle av reklame. Derfor kunne jeg tenke meg å ha IRC chat integrert på siden, slik at besøkende kan chatte uten at de må ha mIRC installert. Har noen noe å anbefale? Et script? Gi gjerne link. Hvis noen lurer så lager jeg en side som jeg skal "drive" sammen med noen venner, og i tillegg en klanside . Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Angående det med irc så er det bare og leite litt på nette..! Veit det går ann og lage det i cgi. Litt usikker på php men jeg har skrivd en irc bot i php og det funker fint Og resten av dine problemer regner jeg med att du fikser med css..! Dropdown veit jeg ikke helt med for har faktisk alderi prøvd det Men lykke til videre;) EDTI: Skriveleifs er bra:) Endret 18. juni 2004 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har prøvd å lete etter IRC chat, men ingen resultater så langt. Har forøvrig ingen peiling på cgi eller php Kan du gi meg en css kode for margin? Lenke til kommentar
svamp Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Margin i CSS: .klasse { margin : 0px 0px 0px 0px; } eller .klasse { margin-top : 0px; margin-left : 0px; margin-right : 0px margin-bottom : 0px; } Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Tusen takk for gode svar! Supert! Skal prøve de nå Edit: Hvordan får jeg stylen til å fungere også inne i tabeller? Jeg skrev CSS koden inn i head... Endret 18. juni 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
g0mpen Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Glem det, jeg fikset det ved å bruke klasse-stilsett Trenger fortsatt hjelp med dropdown menyene!!! Det er på en måte det viktigste... Endret 18. juni 2004 av g0mpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå