Gå til innhold

Nytt prosjekt, trenger litt hjelp

Anbefalte innlegg

Jeg jobber nå med et nytt hjemmesideprosjekt og trenger som vanlig hjelp med noen småting :p. Jeg har laget designet i photoshop, og menyen består derfor av bilder. Det jeg kunne tenke meg å finne ut er hvordan man lager dropdown menyer fra bilder? Dersom noen kan hjelpe meg med å finne et script, en tutorial eller hva som helst, så vil jeg være evig takknemlig :love: .

Jeg bygger siden delvis med tabeller (ja jeg vet det er stygt!), men en ting jeg savner er å ha litt "luft" mellom den venstrestilte teksten og selve tabell-rammen. Margin altså. Hvordan får jeg det? Har dette noe med cellspace/cellpadding å gjøre?

En annen ting jeg kunne tenke meg å ha er chat, men alle de jeg finner som er gratis er enten fryktelig stygge eller fulle av reklame. Derfor kunne jeg tenke meg å ha IRC chat integrert på siden, slik at besøkende kan chatte uten at de må ha mIRC installert. Har noen noe å anbefale? Et script? Gi gjerne link.

Hvis noen lurer så lager jeg en side som jeg skal "drive" sammen med noen venner, og i tillegg en klanside :yes: .
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-df17e

Angående det med irc så er det bare og leite litt på nette..!

Veit det går ann og lage det i cgi. Litt usikker på php men jeg har skrivd en irc bot i php og det funker fint :)

Og resten av dine problemer regner jeg med att du fikser med css..!

Dropdown veit jeg ikke helt med for har faktisk alderi prøvd det :p

Men lykke til videre;)

EDTI: Skriveleifs er bra:)

Endret av Slettet-df17e
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...