aka.avalanche Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Da var det tid for pc kræsj igjen - dagen før jeg trenger den som mest.. Pc'en bare skrudde seg av, og nekter å boote som vanlig til windows xp. Den kommer til skjermbildet hvor du kanvelge mellom å starte windows i "Sikkerhetsmodus" eller "Siste fungerende konfigurasjon" eller "Start windows øpå vanlig måte" osv... Etter det kommer xp loadingen, før pc'en automatisk restarter seg selv igjen. Likevel, i et brøkdel av et sekund, så kan du se en bluescreen med hvit tekst. Etter å ha lykkes med iherdige forsøk klarte jeg og ta et bilde med digital kameraet mitt, og har nå tydet teksten. Det står som følger: Det er oppdaget et problem og windwos er skrudd av for å hindre skade på datamaskinen. UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME Hvis det er første gang du ser denne stoppfeilmeldingen starter du maskinen på nytt. Hvis feilmeldingen vises på nytt gjør du følgende: Kontroler at all maskinvare eller programvare er riktig installert. Hvis det er en ny installering, ber du maskinvare- eller programvareprodusenten om den windows oppdateringen du kan trenge. Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig installert maskinvare eller programvare. Deaktiver BIOS-minnealternativer som buffring elelr skygging. Hvisw du må bruke sikekrhetsmodus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du maskinen på nytt, trykker f8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger... Resten av teksten etter "velger" kommer ikke med fordi pc'en skrus av før den siste delen oppdateres på skjermen (har prøvd uttalillige ganger for å være sikker). I tillegg kan jeg vel nevne at ejg ikek har installert noe ny maskinvare / programvare nylig. Hva skal jeg gjøre? En formatering vil kanskje løse det, og er det jeg blir nødt til å prøve om ikke en boot cd fungerer. Problemet er bare at jeg blir nødt til å overføre alle filene osv fra c disken først. Og da mp jeg ut med hardisken, over i en annen pc osv. Mye styr og mas. Så om du vet om en sikekr løsning som er raskere - kjør på! Og helst bare seriøse "on-topic" svar. Ikke spam som "Det hadde jeg også en gang", "Dritt pc" osv. Alle forslag er velkommene tough Lenke til kommentar
Errror Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei Hvis du ikke har slått av System Restore, kan du prøve å erstatte c:\windows\system32\config\system c:\windows\system32\config\software c:\windows\system32\config\sam c:\windows\system32\config\security c:\windows\system32\config\default med c:\windows\repair\system c:\windows\repair\software c:\windows\repair\sam c:\windows\repair\security c:\windows\repair\default som beskrevet her, enten via dualboot eller XP cd'en. Lykke til. Lenke til kommentar
aka.avalanche Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) som beskrevet her, enten via dualboot eller XP cd'en. Lykke til. Og hva nøyaktig er Dualboot? Har nok ingen XP cd, pc'en er bare levert med recovery. Edit: Får tak i en xp cd nå. Så da skal det nok løse seg. Takk for hjelpen. Endret 18. juni 2004 av aka.avalanche Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Du bør nok bruke recoveryèn, andre XP-CDèr vil ikke funke i maskinen din....eller starte maskinen i sikkerthetsmodus og bruk systemgjenoppretting tilbake til tider uten problemer Endret 18. juni 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Errror Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 For å erstatte filene, må du komme deg inn på harddisken på en eller annen måte. Hvordan spiller ingen rolle. Har du for eksempel en annen HD med OS, kan du bruke den. Ellers kan du bruke en Recovery cd'en eller boot diskett. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Fikk den feilen en gang, fikset lett med chkdsk /r. http://www.techtips4u.com/kb/sw/SW00014.htm Lenke til kommentar
krisk17 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Prøv og gå i BIOS, still på Load Fail safe. Det funket for meg når jeg fikk Unmountable boot volume. Lenke til kommentar
aka.avalanche Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Det ordnet seg nå! Tusen takk alel sammen. Btw, chkdsk /p funket veldig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå