Gå til innhold

Ny lcd-skjerm og skjermkort

chop

Anbefalte innlegg

Heisann.

Etter å ha lest utallige poster med kun positiv kritikk av NEC 1760NX, har jeg begynt å sikle på den. Vil i den anledning også kjøpe et nytt skjermkort, og har sett meg ut Powercolor X800.

Jeg spiller endel raske spill, Battlefield f.eks. Vil jeg da oppleve ghosting/etterheng?

De som skriver at denne skjermen er god til spill, skriver som regel ikke hva slags spill de har testet, og da blir jeg litt i tvil.

Hadde vært litt kjekt å fått kjøpt den denne uka, siden den er på tilbud :)

Lurer også på hvordan denne skjermen er med døde piksler, noen erfaringer?

Endret av chop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg også har tenkt på LCD-skjerm etterhvert. NEC 1760NX er jo allerede noen måneder gammel, er det lenge til det kommer ut nye modeller tror du? Dette vil selvsagt bare være spekulasjoner men hva er "normalt" før det kommer ut noe nytt? Har aldri vert så aktiv innen skjermer så om det nå ventes nye skjermer på markedet så vil jeg heller vente et halvt år til med det.

DrSeafood

Lenke til kommentar

Jeg har NEC 1760NX, og har brukt den siden påske. Har testet skjermen i både CS og Battlefield, uten at øynene mine klarte å spore nevneverdig etterslep.

Når det gjeller LCD-skjermer, så stiller jeg temmelig strenge krav når det gjeller:

- Fargegjengivelse

- Etterslep (afterglow)

- Innsynsvinkel

- Kalibreringsmuligheter

- Justeringsmuligheter

Denne skjermen oppfyller i mine øyne alle disse kravene.

Nå er det slik, at øyne våre er forskjellige. Noen øyne legger lettere merke til etterslep enn andre. Så jeg kan selvsagt ikke garantere deg at skjermen vil oppfylle dine krav på dette området.

Lenke til kommentar

Har fått med meg det ja, men ser du på pris-historikken så er netshop nå 200kroner over det de var for to uker siden.. :thumbdown: Ser ut til at de satte opp prisen en uke bare for å kunne skrive at før-prisen er høy.. Blir litt dumt å skrive at prisen før: 4295 og nå: 4495.. :roll:

Lenke til kommentar

Joda, er sant det at det øker grunnet valutaen, men når en ser på prishistorikken her på Hardware.no, så må du vel være enig i at det ser litt rart ut at de skrur prisen opp en uke og så tar ukens tilbud på den uken etterpå? :D Men når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med Netshop jeg da, alltid kjapp levering og billig så det er ikke et angrep på Netshop. Bare litt "snodig" når en ser på historikken.. :p

Lenke til kommentar
Hmm, hva er forskjellene på TCO-03 og TCO-99 versjonen?

forskjellen på skjermen som er TCO-99 og den som er TCO-03 godkjent er fargen på skjermen.

Ut frå kor stor kontrasten skal vere mellom bildeflate og skjermkant så er grå/sølv/kvite skjermar TCO-03 godkjent, mens svarte ikkje oppnår dette kontrast kriterie og demed blir godkjent som TCO-99.

Ellers er det ingen forskjell på skjermene. Viss du ser etter vil du sjå at ein skjerm som er TCO-03 godkjent er kvit, sølv eller grå.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...