Gå til innhold

Trenger hjelp! Popper opp feil mld :(

Anbefalte innlegg

Hei hei!

Som dere ser i tittelen så sliter jeg med en feil mld som dukker opp, den kan dere se her

http://www.gaw.no-ip.com/bilder/screenshot.jpg

Kjørte også en chkdsk som dere kan se her

http://www.gaw.no-ip.com/bilder/screenshot2.jpg

Der ser dere at jeg får feil i filsystemet på c: disken, har prøvd og kjøre en reperasjon av det, men virker som det ikke var så velykket :(

Noen som har vært borti dette og har klart og fikse det?? Uten og måtte formatere og slikt?? Eller har noen idéer for ting jeg kan prøve...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første feilmeldingen fikk jeg når det ene xp-operativsystemet prøvde å indexere en nettverksstasjon og lage den berømmelige thumbs.sys filen eller hva den er. Dersom jeg ikke har tillatt at brukere kan endre mine filer på fildelingsinstyillingene på den andre PC'en i nettverket, får jeg av og til en slik feil. Ble helt kvitt problemet ved å sette fast på begge maskinene, åpne eventuelle brannmurer og slå av "indexering av diskinnhold" i WinXp.

Dersom F: er en disk på samme maskin som du får opp feilmeldingen på, kan jeg nok ikke hjelpe deg.

Leoss

Lenke til kommentar

Kan det være at hele disken er skrivebeskyttet? Av og til må jeg inn i DOS-ledetekst og bruke attrib-kommandoen for å fjerne skrivebeskyttelsen helt. Hvis Win prøver å skrive thumbs.sys til en skrivebeskyttet disk vil kanskje problemet oppstå på samme måte. Bare en lite kvalifisert gjetning, men det kan være ett tips å forsøke.

Leoss

Lenke til kommentar

Hvordan er den koblet til maskinen, via samme kontroller som boot disk, eller vi en egen kontroller, har vært borti at det har skjedd med dårlige drivere til ekstra kontrollere, har og vært borti at det har skjedd ved bruk av dårlige kabler, har du prøvd å skifte kabler?

Lenke til kommentar

leoss: er ikke helt sikker, kjenner ikke til den attrib-kommandoen. Men tror da ikke den skal være det, har ihvertfall ikke gjort no...men pc er jo en forundelig ting :p

lceger: Den disken står på s-ata, og der er kabler og disken ganske så ny så.

Men chkdsk sier jo at det er feil i fil systemet på c: disken min og ikke f:. Men kjønner ikke helt hvorfor feil mld som popper og sier at det er feil på F:$Mft da :ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...