eiD Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan kobler man fra hverandre en ATX kontakt? Er det på samme måten som en molex? Så litt trangere ut nedi der.. Forstod det av PSU guiden at alle farger har lik spenning, så det er samme hvor jeg setter tilbake hvilken ledning så lenge den har samme farge...? Lenke til kommentar
eiD Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 *bump* hva med floppy kontakten... noen triks for å få av den? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg tror microplex har spesialverktøy for å få av disse pluggene. Lenke til kommentar
eiD Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 det har de, men gidder ikke kjøpe de når det kan gjøres på egen hånd... Lenke til kommentar
andrekr Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Tar jeg ikke feil kan du ta en liten skrutrekker (sånne som er i sett med flere andre mini skrutrekkere) og klemme ned på de metall bitene på floppy kontakten. Da trykker man ned mothakene, og når du skal ha den på igjen må du bøye de opp, og trykke kontakten innpå... Men for den store ATx kontakten vet jeg ikke hva man må gjøre.. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det er ikke samme som en molex kontakt. Det jeg gjorde var å slipe til en hårnål (mor eller søster har sikkert en du kan rappe) så den passer ned i sporet. Når du har dyttet den ordentlig nedi så du er sikker på at mothakene er klemt inn er det bare å nappe ut ledningen. Litt dårlig forklaring kanskje? Tror jeg la ut noen bilder at dette i workloggen min (se link i signaturen) Lenke til kommentar
eiD Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 lurer fortsatt på hvordan det er å sette dem tilbake...er det samme hvilken jeg setter hvor så lenge jeg setter samme farge på samme sted? f.eks er det flere av orange, men de er like på +3,3V er de ikke? litt kjipt om de ikke er det, da jeg alerede har tatt de løs Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 det er derfor ordet merking ble oppfunnet.. Lenke til kommentar
eiD Skrevet 29. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2004 burde jo ikke være nedvendig det? volt er volt...eller? vet jo hvor de forskjellige fargene skal... Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. juni 2004 Del Skrevet 29. juni 2004 å slik ja.. det var der ejg trudde du hadde bomma.. Lenke til kommentar
Mr. Dark Skrevet 30. juni 2004 Del Skrevet 30. juni 2004 eg har sotte med dremmel å slipt ned hårnål eg fant i ei skuffa hjemma... bomma litt med lengden så eg må slipa ned mer av nåla fant eg ut til slutt... hehe.... har bestilt div saker å ting fra microplex... sitte å fundere på om eg ska konstruera eget kabinett.... laga i aluminium... å bruka noen deler fra plexikabinettet mitt.... om å når eg starte komme eg te å starta tråd her inne å fortella alt:) eg må bare få fixa strømforsyninga å småting nå først:) tar d litt etter litt, hehe... har jo god tid... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå