Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) men hvor mye støy lager volcano 12? Den bråker som sagt mye på maks da ligger CPU temp på 26 garder idle hos meg, men jeg har 3000XP+ setter den på min uten problemer, man hører den ikke engang. Det følger med viftestyring til CPU som man setter i en floppy plass Endret 18. juni 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 nei! systemet ligger på lavest 19 grader, og cpu over 30 eller no husker ikke helt jeg. men når jeg har ok til 180*11,5 så ligger sys. på 27 og cpu på ca. 50 Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 men hvilken temp har du på Idle og load når du setter hvifta på det laveste a? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 QUOTE (thomas_c24 @ 18/06/2004 : 09:28) 19 grader er grei system-temp, men om sommern kan det hvis det er for lite vifter bli opptil 40 grader det har ihvertfall jeg opplevd, og men ikke altforgod kjøler kan cpu fort gå over 60 grader. Hvor mange vifter har du? Jeg er ikke mannen og spørre hvis det gjelder sliping Da må du ha rar kjøling fordi maskinen her plaier å stå i ett rom der det er 20 grader minst. Med luftkjøling er 50-60 en god temperatur etter min mening. (Støynivået er heller moderat ved denne temperaturen) Men har du hørt om en liten kul kombinasjon som heter 10 kabinett-vifter+kjeller? EDIT: Jeg får 15 grader system når jeg har på viftene Hvor varmt (kaldt) er det på rommet ditt da? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det etter min mening altfor høy system temp da klarer å få bort de 7 gradene fort da går cpu ned med like mye Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Hvor varmt (kaldt) er det på rommet ditt da? som sagt kjeller 14-16 grader tror jeg Edit: men når jeg har den på rommet mitt, så er de vel vanlig hus-temp, får da 19 grader system med viftene på Endret 18. juni 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 du snakker om load tempen nå ikkesant? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 du snakker om load tempen nå ikkesant? systemet mitt holder samma temp load/idle. GOD LUFTING Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 ok. tror jeg skal teste litt til uka jeg da ass. sette inn en vifte til og snu den som blåser inn og gjøre litt endringer og så sjekke hvordan det går. hvor mange/hvordan vifter har du? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 *kremt* 9 kabbis vifter *kremt* men man merker ikke mye forskjell. jeg har 5 for å kjøle HD, 1 i topp, 2 bak, 1 side-døra. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hva mener du tempen i kabisset mitt burde bli dersom jeg setter alle tre viftene til å blåse luft ut. skal også snu cpu vifta nedover i kabinettet da, har den vent bakover siden den vifta blåser luft inn. kan jo være noe der og, siden den drar luft fra strømforsyninga, selvom den har en vifte da men kan være et problem hvis den blir varm og da. har en airduct slange, men er så liten plass i kabisset at den får så dårlig plass, vanskelig å plassere siden jeg har ducting mod på cpu kjøleren. men skal se om jeg får løst det problemet med den nye vifta. da får jeg kjært ut selv og kanskje det kan gå på en eller annen måte,men tviler på det. tror det vil være best å ha vifter som får lufta ut jeg. Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hvordan kjøling har du på harddisken? har kjøling på harddisken jeg og. har denne http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=AKHDYL Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg har raidmax kabinett, med en 120 titan (vet du har den og) i front + at inna for der så har jeg 4 80x80 vifter Endret 18. juni 2004 av thomas_c24 Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 okey. høres bra ut. hvordan funker det hvis man setter to vifter sammens, blir det lekker kjøling da eller? Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvis man setter de ved siden av hverandre skal dette avgi 115% kjøling per vifte. Det blir det samme som jetstrømmene til fly og båter osv. jeg har 4 vifter i en firkant, gir BRA kjøling Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) okey. Men hvordan fester man viftene sammens? Endret 18. juni 2004 av Dr. Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 De skrues fast til kassa ved siden av hverandre. Det er plasser til dette i mitt kabbis. Ossen kabb har du? Lenke til kommentar
Dr. Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 jeg trodde du satt de oppå hverandre jeg. men har ikke så god plass jeg. Har et miditower fra colorcase. plass til en 80mm vifte i toppen og bak men har kjært ut til 120mm i toppen og kjært ut bak. skal kjære ut i siden på dekselet til kabisset også og sette inn den andre 80mm vifta. og håper etter å satt alle viftene til å blåse ut at tempen på system og cpu går ned. Lenke til kommentar
Hotvedt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hvis du skal planslipe, finner du våtslipepapir på opp til 1200(bil/chlas) uten å måtte bestille noe... pleier å være på lager.. men skal du ha noe finere en det, tror nok jeg at du må ta en liten prat med betjningen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå