Desdichado Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Etter å ha kost meg vel og lenge med Sacred så er jeg åpen for nye impulser. Har jo sett at Divine Divinity ble godt mottat av mange her, og nå har spillet også fått en oppfølger, Beyond Divinity. Spørsmålet er om jeg skal begynne med Divine eller om jeg kan gå rett på Beyond? Eller er dette som Baldur`s Gate serien hvor man helst bør begynne med den første? Divine koster uansett ikke mer enn 119,- hos gamesmix.com mens Beyond koster 299,- (alright pris for nye spill), dersom ikke man må ha Divine for å kunne spille Beyond da. Kan forresten de nevnte spill sammenlignes eller er Divinity mer likt Lionhart ? Lionhart likte jeg ikke. Jeg trenger sårt noe jeg kan slappe av med innimellom slagene i Söldner... des,OUT! Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har ikke prøvd Beyond, men nylig spilte jeg Divine D. og syntes det var utmerket i begynelsen. Men ved å vere bare timer fra slutten nå kan jeg si jeg syntes spillet ble ensformig hakke baking uten særlige spenende momenter. Syntes også story'en var litt døll, dårlig med plot twists osv. Litt vel klassisk rpg, men artig humor iblandt. Verdt en kikk om du har mange timer å avse til å drepe skjelett og orker. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Beyond Divinity er ingen direkte oppfølger, men historien foregår i det samme universet, og bygger indirekte på hva som skjedde i DD. Du vil derfor få en mer helhetlig forståelse av universet og dets historie og fremtidsutsikter hvis du spiller Divine Divinity først, for deretter å lese novella (som kommer med BD) før du til slutt spiller BD. Det er ikke et must, men jeg vil anbefale det om du har tid og tålmodighet. Divine Divinity er mer åpent og mye lysere enn Beyond Divinity, så selv om de klart minner om hverandre har de litt forskjellig følelse. Jeg har kun prøvd demo av Lionheart, så jeg skal ikke uttale meg for sterkt om denne tittelen, men det så over hodet ikke ut til å ligne på Divinity-spillene. Divinity-spillene er i isometrisk 2D, har en god dose Diablo-inspirert action og en drøss av quests og sidequests som minner mer om hva du får servert i Baldur's Gate-spillene. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har ikke prøvd Beyond, men nylig spilte jeg Divine D. og syntes det var utmerket i begynelsen. Men ved å vere bare timer fra slutten nå kan jeg si jeg syntes spillet ble ensformig hakke baking uten særlige spenende momenter. Syntes også story'en var litt døll, dårlig med plot twists osv. Litt vel klassisk rpg, men artig humor iblandt. Verdt en kikk om du har mange timer å avse til å drepe skjelett og orker. Utmerket i begynnelsen og nå er du bare noen timer fra slutten? Spillet er da utmerket hele veien helt til på det siste (som er en veldig liten del av spillet). Grunnen til dette er at Larian ble presset til å rushe spillet på slutten. Det siste området skulle vært like innholdsrikt som resten av spillet, men siden det var slutten som gjenstod var det slutten som fikk lide. Dette har Larian beklaget på det dypeste, og i Beyond Divinity begynte de med slutten når de lagde spillet for å gardere seg mot at noe slikt skulle kunne skje igjen. Divine Divinity handler ikke bare om hovedoppdraget, men veldig mye av underholdningsverdien ligger i alle sideoppdragene. Jeg vil dessuten påstå at historien ikke ligger noe tilbake for spill det er naturlig å sammenligne med. Divine Divinity er dessuten bare begynnelsen av noe langt større. Etter å ha spilt begge spillene og lest novella vil jeg påstå at Divinity-universet fengsler meg langt mer enn Baldur's Gate-spillene gjorde (og det sier en god del). Lenke til kommentar
Uxzuigal Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Spiller Beyond Divinity nå, er litt kjipt i starten til du kommer inn i systemet, men det retter på seg.. Syntes det ikke går ann og sammenligne Baldurs Gate og Divinity serien da BG spilene er mye mye mer dype når det gjelder skills og spells ect. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Takker for svar karer, tror faktisk jeg tar meg tid til å begynne med Divine jeg. Jeg elsket BG og når det her blir nevnt at dette fengsler mer, ja det er det bare å åpne lommeboka... Fant forresten omtalen din nå Aasgaard, tar meg tid til å lese den nå... des,OUT! Lenke til kommentar
SirGalrim Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Utmerket i begynnelsen og nå er du bare noen timer fra slutten? Spillet er da utmerket hele veien helt til på det siste (som er en veldig liten del av spillet). Som sagt, bra i begynelsen ja. Etterhvert blir det ensformig og disse sideoppdragne mindre spennende med stort sett hakke bakking. Det er den siste biten du snakker som jeg står fremfor nå og den har jeg ikke prøvd meg på enda. Alt i alt et greit spill, men fenglser ikke i nærheten av BG1 imho. (mulllig at det gjør det som serie, men ikke som eget spill) Lenke til kommentar
Hawkmoon Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Divine Divinity bør ikke engang bli nevnt i samme setning som BG serien, men det er ikke tvil om at DD er et bra spill. Du går litt lei mot slutten, men absolutt verdt de få kronene spillet koster nå. Jeg spanderer en is til den som finner et topic om divine divinity der aasgaard ikke har posta Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Takker for svar karer, tror faktisk jeg tar meg tid til å begynne med Divine jeg. Jeg elsket BG og når det her blir nevnt at dette fengsler mer, ja det er det bare å åpne lommeboka... Vanskelig å garantere slikt, men jeg føler i alle fall at jeg er en "del av noe stort" sterkere i Divinity-spillene enn i Baldur's Gate-spillene (som er blant mine favorittspill). Selvsagt individuelt, men de er helt klart spill som har overrasket veldig mange, og som ingen rollespillinteresserte burde la være uprøvde. Fant forresten omtalen din nå Aasgaard, tar meg tid til å lese den nå... Jeg har skrevet omtaler av både DD og BD for Gamer.no, ja. Lenke til kommentar
Atomet Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Jeg spanderer en is til den som finner et topic om divine divinity der aasgaard ikke har posta link link Endret 18. juni 2004 av Atomet Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Flott anmeldelse av Divine, lettlest og forståelig samtidig som du fanget min interesse for å prøve spillet. Jeg har nå bestilt begge to, totalt 418,- fra gamesmix.com og det er ikke værst. Skal lese den andre anmeldelsen dig for Beyond litt senere. BG serien er også min favoritt hva rpg angår, men savner litt følelsen av Diablo (snakker da om det første). Gleder meg faktisk til litt hack'n slash igjen... des,OUT! Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Divine Divinity bør ikke engang bli nevnt i samme setning som BG serien, men det er ikke tvil om at DD er et bra spill.Du går litt lei mot slutten, men absolutt verdt de få kronene spillet koster nå. "Absolutt verdt de få kronene spillet koster nå". Du får det til å høres ut som det ikke er verdt fullpris. Jeg tror spillet fikk snittomtaler på minst 80% når det kom, så grunnen til at det ikke ble kjent er ikke at det ikke var verdt pengene for å si det slik. Jeg vet det er farlig å sammenligne med gamle spill folk har forelsket seg i (som Baldur's Gate), men jeg mener ærlig talt at DD/BD minner en god del om BG når det gjelder f.eks. oppdrag. Det er vel heller ikke så mange som leter etter et spill som kan ta over tronen fra BG, men snarere rollespill som kan gi noe av den samme følelsen. Det gav DD/BD meg i alle fall. Jeg spanderer en is til den som finner et topic om divine divinity der aasgaard ikke har posta Der tror jeg du er trygg. Man må stå på litt for å få folk til å oppdage skjulte juveler. Det er trist å se middelmådigheter fra store utgivere selge mange ganger så mye som geniale spill fra små utviklere/utgivere. Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hmm tok og bestilte meg Divine Divinity... var ikke store summen, så jeg får vel prøve det ut Lenke til kommentar
Stig_W Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Jeg mistenker Aasgaard for å bruke forumets søkefunksjon opp til flere ganger til dagen, da med "Divinity" som søkeord (hver eneste gang). Hver gang dette spillet blir nevnt i en tråd, selv om tråden i utgangspunktet ikke handler om hverken Divine serien eller sjangeren det hører til i i det hele tatt, dukke Aasgaard opp med superlativer av den høyeste rank. Dette er selvfølgelig også helt fortjent, da jeg mener Divine Divinity (og Gothic 1) er det mest oversette PC rollespillet noen sinne. Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Jeg mistenker Aasgaard for å bruke forumets søkefunksjon opp til flere ganger til dagen, da med "Divinity" som søkeord (hver eneste gang). Hver gang dette spillet blir nevnt i en tråd, selv om tråden i utgangspunktet ikke handler om hverken Divine serien eller sjangeren det hører til i i det hele tatt, dukke Aasgaard opp med superlativer av den høyeste rank. Dette er selvfølgelig også helt fortjent, da jeg mener Divine Divinity (og Gothic 1) er det mest oversette PC rollespillet noen sinne. Hehe, ikke fullt så ille. Leser litt i de fleste tråder på vår del av forumet, og når Divine Divinity nevnes (evt kan/bør nevnes) klarer jeg ikke å dy meg. Lenke til kommentar
Desdichado Skrevet 25. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2004 Syntes det er helt fint jeg at folk med god kjennskap og erfaring fra spill det blir spurt om tar seg bryet med å svare. Setter pris på det, er jo det forumet er til... Har nå begynt på Divine, allerede nå kan jeg se at dette kommer til å gi meg mange timer med undeholdning og glede (spiller trollmann, lvl 5). Litt "robot" aktige bevegelser på personen din når han går og springer, men det får jeg leve med. Har allerede blit tatt for å stjele... Hvordan i h... tar man rotta på de orc'ene med trommer? des,OUT! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå