Fjøslukt Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei... La inn Mandrake Linux 9.1 på en bærbar pc.. Nå har jeg fått tak i et PCMCIA kort til den, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.. Er ganske fersk med Linux, da.. Kommer ikke inn i Harddrake, får bare klikket, men det kommer aldri inn i noe.. Hvordan går jeg frem for å få lagt inn det pcmcia kortet og deretter komt meg på internett? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Fordel å si hvilket pcmcia-kort det er snakk om egentlig. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det blir som å si "jeg kjøpte meg nytt PCI nettverkskort, er det støttet?" Du må vel forklare hvilket kort det er og om du har PCMCIA støttet i kjernen Lenke til kommentar
Fjøslukt Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Aner ikke hvilket kort det er.. Hehe, jeg trodde det bare var en måte Linux kan finne det på? Hadde det vært i maskinen når jeg installerte Linux, så hadde det vel vært okey? Men hva nå? Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 I RH/FC2 vil du bare kunne kjøre "kudzu" så skal det i alle fall (teoretisk sett) bli auto-installert. Hmmm... En ting. Ikke ha noe pcmcia kort inne mens du legger inn fc2. Sikker på at kortet ikke allerede er inne? Prøv å sette opp et nettverk på det eller .no (kjenner ikke MDK) Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Aner ikke hvilket kort det er.. Hehe, jeg trodde det bare var en måte Linux kan finne det på? Hadde det vært i maskinen når jeg installerte Linux, så hadde det vel vært okey? Men hva nå? det står garantert på kortet hvilket merke og modell det er. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 du kan prøve lspci , men jeg er ikke helt sikker om den viser pcmcia kort.. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Tror den gjør det. med lspci får du i alle fall se hvaslags kort du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå