mirene Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei,jeg bor i Drammen og er såpas heldig at jeg har tilgang til NextGenTel. Har da et Delta abonemang derfra (3000/704) Da instalatøren var her,så fortalte jeg at da jeg fikk ADSL fra dem første gangen så ble det gjort en feil fra NextGenTel's siden. Det endte ivertfall opp med at jeg fikk "Echo" abonemanget uten å måtte betale extra,i 2 måneder. Dette var jo fint. Men større fart en 4096 kbps fikk jeg ikke. Målte flere ganger og over flere dager. Nå sa instalarøren som var her,at teknisk så burde det ikke være noe problem å få mye høyere fart. (Jeg bor faktisk godt under 1km fra sentralen.) Når han sier dette så ville jeg gjerne få et svar på hvorfor jeg ikke kan få større fart på et "Echo" abonemang en 4096. Jeg er jo interesert i Echo, men da må farten være endel høyere enn 4096.(Ikke nødvendigvis maxs 8000 kbps hele tiden) Noen som hvet hvorfor det er slik ? (PS vil gjerne ha noen seriøse svar på dette og ikke noen For/imot diskusjon angående NexGenTel) Lenke til kommentar
Ildflue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det at du fikk høyere hastighet i 2 måneder var en salgskampanje som NGT hadde. Når det kommer til så høye hastigheter som 4-8 Mbps så avhenger mye av maskinvaren. Men også hvor langt du bor unna sentralen, hvs det innstalatøren sier er riktig så burde du få ihvertfall 6 Mbps, men igjen avhenger det av maskinvaren. Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Skriv telnet 10.0.0.1 i dos på marskinen din. Finn fram brukernavn/passord til nextgentel som du fikk i posten og når du aktiverte routeren din. Gå så gå inn her for å finne brukernavnet ditt. når du kommer inn på routeren din så trykker du her og følger guiden. da får du se hvilken fysisk hastighet routeren din har med sentralen. Vil ha echo jeg også men det er for dyrt Lenke til kommentar
EssspeN Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei Jeg bor i torshov i oslo. Jeg hadde echo aboet i 3-4 mnd og det var null problem med det. Fikk 8mbit hele tiden uten unntak. Plutselig en dag datt hele linja mi ned, jeg sjekket nextgentel sine hjemmesider og der står det at de har "oppgradert" hastigheten til en del andre kunder (med dårligere linje enn meg). Fra den dagen har jeg aldri fått mer enn 3-4 mbit. Settes den opp til 8mbit, detter hele linja mi ned, samme på 4mb, så nå har jeg 3 mb.. Jævelig rart. Det synes de også. De har målt linja mi, ikke noe feil på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå