oyvinds Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 PC-en slår seg av med økt hyppighet for hver dag som går nå. Skjer som regel etter å ha spilt HalfLife (3d spill som krever mye av skjermkortet), og jeg lurer derfor på hvordan jeg kan fikse dette. Systemet: K7T Pro Mainboard AMD Duron 600 CPU 2 RAM brikker (192 mb tror jeg) Voodoo 3, 2000 skjermkort 2 nettverkskort 2 x HD CD brenner og CD-ROM 300 W strømforsyning PC-en vil ikke slå seg på umiddelbart igjen, så kanskje det kan ha noe med temperatur å gjøre også? Hvis dere trenger mer spesifikk info så bare spør. På forhånd takk for alle svar - Øyvind - [ Denne Melding var redigert av: oyvinds på 2001-11-03 17:07 ] Lenke til kommentar
maximus Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Dette minner om for høy temp ja. Hva slags kjøling bruker du? Hvor mange volt har du på cpu'en? Er den overklokket? Lenke til kommentar
oyvinds Skrevet 3. november 2001 Forfatter Del Skrevet 3. november 2001 En kjøleribbe med CPU vifte på toppen. Uten kjølepasta. (Har ordnet det nå, men feilen er der fortsatt) For en måned siden fikk CPUen ett brennmerke på toppen, men den virket i etterkant likevel. Lenke til kommentar
oyvinds Skrevet 3. november 2001 Forfatter Del Skrevet 3. november 2001 En kjøleribbe med CPU vifte på toppen. Uten kjølepasta. (Har ordnet det nå, men feilen er der fortsatt) For en måned siden fikk CPUen ett brennmerke på toppen, men den virket i etterkant likevel. Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 3. november 2001 Del Skrevet 3. november 2001 Brennmerke?? Åssen gikk det til? Har hørt om CPU'er som har blitt stekt på ganske høy varme med som har funket i etterkant, (altså ikke helt 100 % svartschwidd og smelta) dog, ikke helt som de skulle... Ellers skulle psu osv værra sterkt nok til å fore en Duron 600, den suger ikke så mye strøm. Så som maximus skriver, høres mest ut som et varme-issue. Hvilke temp'er har du da? Idle/max load? Lenke til kommentar
oyvinds Skrevet 4. november 2001 Forfatter Del Skrevet 4. november 2001 Idle tempen (hvis K7T HK målern funker) viser 41 C grader. Max temp har jeg ikke sjekket. Hva bør den ligge på da? En gang PC-en slo seg av, lot jeg den stå avslått i 9 timer (en natts søvn), hvor den i etterkant ikke ville slå seg på. Jeg måtte demontere alt, og ta ut og inn alle komponenter, før den ville slå seg på.. jeg vet m.a.o. ikke hva som gjorde at den ville starte etterpå igjen. Men jeg synes dette tyder på at der ikke trenger å ha noe med temp. å gjøre. -Øyvind- Lenke til kommentar
RIP_Jack Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Mulig det er noe galt med PSU en din. Lån en annen PSU av noen du kjenner og se om det blir bedre da. Lenke til kommentar
ZAN Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Prøv og med en annen CPU... Har du ikke noen tilgjengelig går du bare på QXL.no og kjøpe deg en duron 600-800 til 200-250 ,- Koster ikke mere og kjøpe og det er jo ikke akkurat noen fraktpriser og prate om (Frimerke) Da får du jo prøvd ut om det er din duron som er ustabil, desuten kan det jo være en liten oppgradering av CPU fra 600 Mhz til 800 Mhz.. så 800 Mhz på QXL.no som gikk får 225 kr + frakt (10 kr i Frimerke vis du forskuddsbetaler :smile: Noe og tenke på ? Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 4. november 2001 Del Skrevet 4. november 2001 Quote: On 2001-11-04 03:43, oyvinds skrev:Idle tempen (hvis K7T HK målern funker) viser 41 C grader. Max temp har jeg ikke sjekket. Hva bør den ligge på da? Jeg synes den tempen var litt høy for en ikkeoc'a duron.. Selv har jeg en duron 600@856/875 med spenning på 1.82 vcore da ligger tempen på rundt 40-45 grader. (Taisol CGK 760) uten oc ligger den vel på rundt 30-35.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå