Gå til innhold

Problemer med skjermkort, fryser seg i spill.

Anbefalte innlegg

Ja, tror det har rabla for skjerkortet mitt i det siste.. For når jeg spiller bfv så låser de seg plutselig, så hører jeg sånn rar summelyd. så må jeg holde inn offknappen og så starte på nytt, viss det ikke skal det så må jeg sitte med vinduene åpne og fryse :no:

Jeg har et sapphire r9800 np som jeg har bytta bios på sånn at jeg har fått r9800 pro. Men det er så rart at det skal skje nå, har kjørt problemfritt på alle andre spill.. bare i det siste det har begynt og skje.. enkelte ganger skjer et konstant(mest når det er varmt i rommet)

Blir helt frustrert når jeg spille bfv(spess i matcher :no: ), noen som har noe råd. vil helst slippe å kjøpe stasj... nesten så jeg vurderer og teipe fast ei 8080 vifte på den :p

-Drake, omg <- help this man.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du har et varmeproblem, muligens et driverproblem. Sjekk tempen i kassa og på kortet. Er det vifte på kortet kan du sjekke om den går/fungerer. Er kjøleribbene farlig varme bør du tenke deg om. Har du god luft gjennomstrømning i kabinettet da?

Problemet kan la seg løse ved å sette inn flere vifter, ellr skaffe bedre kjøling.

Før du går til anskaffelse av noe håper jeg du har en kontorvifte, (helst en sværing) ta an side døra og sett den til å blåse inn mot 3D kortet, Merker du da forskjell kan det være varmeproblemer..

Sjekk PSU også, jeg hadde samme problem, men der var det i flere spill...

Lenke til kommentar

den snurrer ja.. de er ikke så varme at jeg brenner meg liksom.. men den er litt varm ja. pleier og ha max 37-40 på load når jeg gamer... sidedøra står åpen fra før :p

vet du hva cpu diode er!? i et program sto det at cpu dioden var på 192 grader, sikkert feil såeh :p hehe..

Lenke til kommentar
den snurrer ja.. de er ikke så varme at jeg brenner meg liksom.. men den er litt varm ja. pleier og ha max 37-40 på load når jeg gamer... sidedøra står åpen fra før :p

vet du hva cpu diode er!? i et program sto det at cpu dioden var på 192 grader, sikkert feil såeh :p hehe..

Beklager, men jeg husker ikke hva diode er.. (den vanlige er jo lysdiode ;) ) Vi har mange typer dioder, men jeg vet ikke så mye mye om de som ligger i Cpu.. Det får noen andre hjelpe deg med

Lenke til kommentar

Skal skjære opp ei gammel ribbe her som jeg skal bruke som heatsinks.. det jeg tenkte var og ta lynlim helt yterst på rambrikkene og kjølepasta i midten.. Det jeg lurte på da, om det i hele tatt er noe vits. men tanke på overklokking osv. Skal skaffe meg bedre kjøler en den dritten som står på nå også.

Har et radeon 9800 np kort med pro bios.. målet er og få XT biosen til og funke uten artifacts..

kanskje det vil funke da...

Lenke til kommentar

Har akkurat det samme problemet som trådstarter, bare at hos meg så skjer det kun i sof2, etter 20 min gaming, sånn ca.

Mine specs er

xp2500+@3200+

radeon 9600xt fireblade edition.

Jeg tror ikke det er varme, da kortet mitt holder en gj,snitts temp på 35-40 grader under spilling.Trodde først at der var psu, men jeg kjøpte ny og byttet, men den frøys fordet, men da jeg satte ned agp fastwrite fra 8x til 4x frøys den ikke på en stund, men nå har den startet igjen!

Lenke til kommentar

Prøv:

1. Slå av FAST WRITE (i bios)

2. Still ned AGP hastigheten fra 8x til 4x

Funker ikke dette

3. Prøv å smekk i en anna rambrikke i hovedkortet

Evnt.

4. Koble fra all unødvendige strømkilder. (dvs x-ant hardisker,cd-rom,lys,viftestyring osv) Bare strøm fra psu til skjermkort (hvis du har kontakt på det) og 1 hd.

Lenke til kommentar

er frysingen slik at det kommer og varer i ca 10 sekunder så løser det seg opp igjen?

isåfall så tror jeg det er skjermkortet ditt som er for varmt... hadde samme problem.. bruker heatpipe uten vifte på et geforce 4400... blir for varmt til tider.. da fryser spillene seg i 10 sekunder eller mer...

prøv å rens gpu vifta elns...

Lenke til kommentar

Jeg hadde samme problemet, det var ikke skjermkortet eller rammen, det viste seg å være hovedkortet som lagde krøll...

Hver gang jeg skulle bruke 3D grafikk så låste pcen seg og powra ned...

Da hadde jeg EpoX Hovedkort, jeg har nå bytta til Asus og har ingen problemer! :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...