Gå til innhold

Problemer med opprettning av LAN...

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg sitter med en stasjonær og to bærbare, der jeg gjerne skulle tatt backup fra bærbar1, og midlertidig lastet dem opp på den stasjonære eller bærbar2... ok, nok om det... Problemet er at når jeg kobler LAN kabelen (ja, jeg vet at det er den type kabel jeg skal ha) så finner ikke maskinene hverandre! jeg har prøvd å lage alle typer lokale nettverk i den (dustete) nettverks-veiviseren i XP, men til liten nytte. Så det jeg lurer på er om det er noen slags instillinger her jeg bør endre på, enten i XP, på selve kort-instillingene eller fysisk? har nå prøvd med:

bærbar1 - - - bærbar2

bærbar1 - - - stasjonær

bærbar2 - - - stasjonær

Bare for å luke bort alle muligheter for feil. Alle PC'ene har XP pro og home (pro på stasj, og home på bærbar). Har også en router som jeg har koblet alle maskinene opp mot, og prøvd å lage nettverk der... men i teorien burde det vel gå bra å putte en kabel mellom to maskiner, og da ha et LAN? noe jeg kan gjøre her? er vel en del som har hatt problemer på LAN før tenker jeg... Takker for alle svar :thumbup:

ja, hehe, jeg vet klokken er halv fire, og er ganske desperat...

Endret av arnosmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En ting som er greit å vera sikker på er at du har slått av alt som har me brannmur å gjøra eller så klikker det helt....

Det kan og vera så at du har helt feil ip retning på adressa ikke det at jeg vet om det har no me det å gjøra

vel det var de jeg hadde på hjærne barken nå...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...