Gå til innhold

hvordan lage inverter

Anbefalte innlegg

noen som vet hvordan man lager en inverter? eller reparerer en som har blitt kobla feil? gride og herpe 3 invertere på en moped i dag. 12 v og de gikk uansett hvordan jeg kobla. eller ikke den siste men den lyste bare halvt.

noen som har guider eller no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilken moped har du?

De fleste mopeder har vekselspenning, invertere skal ha 12v likespenning.

finn meg et vekselstrømsbatteri......... :roll:

Tsx`en min har 12 volt batteri. Funker fint med invertere på den :D

(såklart 12 volt LIKESPENNING...)

Eneste som brukes av veksel strøm (klokkepulser egentlig), er vel i trafoen som skal lage høy spenning til tennpluggen, eller?

Lenke til kommentar
noen som vet hvordan man lager en inverter? eller reparerer en som har blitt kobla feil? gride og herpe 3 invertere på en moped i dag. 12 v og de gikk uansett hvordan jeg kobla. eller ikke den siste men den lyste bare halvt.

noen som har guider eller no?

Vel, hvis du har zappa de, så har du sikkert koblet pluss-minus galt. Erstatt kondensatoren med en ny. Det er sannsynligvis en 100 μF 25V.

Lenke til kommentar
Du kan også prøve å lage en likeretter, jeg skal lage en selv til suzuki rmx når jeg får delene fra elfa, den skal brukes til å drive en inverter

Men hva er da poenget? :wow: Da blir det jo å likerette vekselstrømmen, for så å gjøre denne om igjen til vekselstrøm :roll: Blir det ikke enklere med en trafo?

Lenke til kommentar
Men hva er da poenget?  Da blir det jo å likerette vekselstrømmen, for så å gjøre denne om igjen til vekselstrøm  Blir det ikke enklere med en trafo?

Prøv å finne en trafo som kan brukes, det enkleste er å likerette spenningen for så å bruke en inverter

Lenke til kommentar
Har akkurat "sprengt" ein invertor på same måte. Eg kobla feil + og - .

Du må vere nøyaktig. Det som "small" var ei glasssikring som du kan fjerne og lodde på ei ny. Eller berre lodda på ein streng til sikring.

Spørst om strengen funker som sikring neste gang :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...