stidz Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 noen som vet hvordan man lager en inverter? eller reparerer en som har blitt kobla feil? gride og herpe 3 invertere på en moped i dag. 12 v og de gikk uansett hvordan jeg kobla. eller ikke den siste men den lyste bare halvt. noen som har guider eller no? Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvilken moped har du? De fleste mopeder har vekselspenning, invertere skal ha 12v likespenning. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvilken moped har du?De fleste mopeder har vekselspenning, invertere skal ha 12v likespenning. Japp, har du batteri på mopeden? Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvilken moped har du?De fleste mopeder har vekselspenning, invertere skal ha 12v likespenning. finn meg et vekselstrømsbatteri......... Tsx`en min har 12 volt batteri. Funker fint med invertere på den (såklart 12 volt LIKESPENNING...) Eneste som brukes av veksel strøm (klokkepulser egentlig), er vel i trafoen som skal lage høy spenning til tennpluggen, eller? Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Viss du skal ha en høy vekselspenning, og har 12VAC, er det jo bare å bruke trafo... har du likespenning må du nok ha inverter... Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Du kan også prøve å lage en likeretter, jeg skal lage en selv til suzuki rmx når jeg får delene fra elfa, den skal brukes til å drive en inverter Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 noen som vet hvordan man lager en inverter? eller reparerer en som har blitt kobla feil? gride og herpe 3 invertere på en moped i dag. 12 v og de gikk uansett hvordan jeg kobla. eller ikke den siste men den lyste bare halvt. noen som har guider eller no? Vel, hvis du har zappa de, så har du sikkert koblet pluss-minus galt. Erstatt kondensatoren med en ny. Det er sannsynligvis en 100 μF 25V. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Du kan også prøve å lage en likeretter, jeg skal lage en selv til suzuki rmx når jeg får delene fra elfa, den skal brukes til å drive en inverter Men hva er da poenget? Da blir det jo å likerette vekselstrømmen, for så å gjøre denne om igjen til vekselstrøm Blir det ikke enklere med en trafo? Lenke til kommentar
ToMmM Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Men hva er da poenget? Da blir det jo å likerette vekselstrømmen, for så å gjøre denne om igjen til vekselstrøm Blir det ikke enklere med en trafo? Prøv å finne en trafo som kan brukes, det enkleste er å likerette spenningen for så å bruke en inverter Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Prøv å finne en trafo som kan brukes, det enkleste er å likerette spenningen for så å bruke en inverter Hmm... jo kanskje Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 21. juni 2004 Del Skrevet 21. juni 2004 Har akkurat "sprengt" ein invertor på same måte. Eg kobla feil + og - . Du må vere nøyaktig. Det som "small" var ei glasssikring som du kan fjerne og lodde på ei ny. Eller berre lodda på ein streng til sikring. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 22. juni 2004 Del Skrevet 22. juni 2004 Har akkurat "sprengt" ein invertor på same måte. Eg kobla feil + og - . Du må vere nøyaktig. Det som "small" var ei glasssikring som du kan fjerne og lodde på ei ny. Eller berre lodda på ein streng til sikring. Spørst om strengen funker som sikring neste gang Lenke til kommentar
olejohan Skrevet 24. juni 2004 Del Skrevet 24. juni 2004 Det gjør den ikkje So du måkje gjere feil. Men er dette problemet da? du kan no måle op der er kontakt. Du kan også måle kor mykkje straum so gjnge gjennom å sette på ei sikring som er lit større. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå