Gå til innhold

Mulig å spille doom3 hakkefritt med denne PCen?

ulMo

Anbefalte innlegg

Hadde Doom3 hatt så høye minstekrav hadde de solgt lite.

Skal man lage et spill må man lage det slik at man kan spille det på et par år gamle maskiner.

Det er en minoritet av dataspillerene som har ''state of the art'' utstyr.

Du vil garantert kunne kjøre Doom3 på pc'en, men kansje ikke med allt på fullt.

JEg synes og huske at noen i Idsofware sa at doom3 skulle være spillbart med et Geforce3 ti200 kort.

Må vel si jeg har "state of the art"-utstyr... 4 år gammel 800MHz, 256MB SDRAM, trenger jeg å si mer? Men ny PC ventes, mulig noen deler kommer allerede i dag, dersom man kan få levert på lørdager...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må vel si jeg har "state of the art"-utstyr... 4 år gammel 800MHz, 256MB SDRAM, trenger jeg å si mer? Men ny PC ventes, mulig noen deler kommer allerede i dag, dersom man kan få levert på lørdager...

Pc du skal ha deg da?

Sitter på en gammel raua pc selv akuratt nå, men satser på den nye kommer i uka.

Jau, skal bli spennende å se hvor mye doom 3 kommer til å kreve

:green:

Lenke til kommentar
Snakker du om den elendige beta versionen ingen pcer eid av normale mennesker kunne kjøre spillbart? 

Den kjører jeg på 50FPS med min Pentium 4 3.4GHz med overklokket Radeon 9800Pro og 1GB DDR-RAM.

Dersom dere ser på benchmarks fra for eksempel HardOCP ser dere at Doom III i 1280x1024 på Radeon 9800Pro går i rundt 40 FPS med alt fullt. Half-Life 2 går fortere. Far Cry har HØYERE systemkrav enn Doom III, så jeg lurer på hvor dere får infoen deres fra.

Til emnestarter: Jah, PCen din vil klare Doom III helt fint. Gled deg.

Lenke til kommentar
Snakker du om den elendige beta versionen ingen pcer eid av normale mennesker kunne kjøre spillbart? 

Den kjører jeg på 50FPS med min Pentium 4 3.4GHz med overklokket Radeon 9800Pro og 1GB DDR-RAM.

Dersom dere ser på benchmarks fra for eksempel HardOCP ser dere at Doom III i 1280x1024 på Radeon 9800Pro går i rundt 40 FPS med alt fullt. Half-Life 2 går fortere. Far Cry har HØYERE systemkrav enn Doom III, så jeg lurer på hvor dere får infoen deres fra.

Og du kaller 3.4ghz normalt?

Du må også merke deg at trådstarter har 128mb versjon av 9800pro og ikke

256mb versjon. Han har også 512ddr ram.

Og jeg vil gjerne få greie på hvor du har fått infoen om Doom 3 system krav fra.

Lenke til kommentar
Den maskina kjører Far Cry knirkefritt, det kan eg garantere deg med 150% prisgaranti.

Får å kjøre farcry "hakkefritt" med det systmet, må man en del ned i deataljnivået. Ikke snakk om at man får kjørt det i 1200*1024, ultra high details og full AA og full AF uten at det hakker med det systemet der. Det samme vil nok gjelde Doom 3.

Og hvis du påstår noe annet, så vil jeg gjerne komme på besøk til deg å se det med mine egne øyne ;) (noe jeg har spurt om før når jeg tenker meg om, til en annen, som påsto at han kjørte med alt på fult i den oppløsningen,med et 9600 pro. Han ville foresten ikke ha meg på besøk :hmm: )

Til trådstarter: Du får garantert kjørt doom3 fint, men er ganske så sikker på at oppløsningen bør holde seg under 1200*1024, ikke full AA eller AF, og heller ikke alle detaljer på maks for en 100% "hakkefri" opplevelse. Noe annet ville overaske meg.

Lenke til kommentar

I gjennomsnitt? Med hvilken oppløsning?

Dersom dere ser på benchmarks fra for eksempel HardOCP ser dere at Doom III i 1280x1024 på Radeon 9800Pro går i rundt 40 FPS med alt fullt.

Det var faktisk med medium kvalitet og det var neppe den mest stressene timedemoen dem kunne ha satt i sammen.

Far Cry har HØYERE systemkrav enn Doom III, så jeg lurer på hvor dere får infoen deres fra.

Jeg lurer på hvor du har fått tak i systemkravene til Doom3.. basert på denne ene testen?

Lenke til kommentar

tror nok doom 3 vil kreve mere av hardware din,enn far cry vil gjøre.

det er vel ingen som vet hva som krever av kort ennå for og kjøre

med 1280x1024(1200x1600) max detalj.

men 6800 gt/ultra er nok det kortet som kommer

til og yte mest i doom3.

men du kan sikkert spille det med ditt kort,men kansje ikke

med de oppløsingen og detaljene du selv vil.

tviler på nye driver til ati vil overgå noe nvidia(6800)kort

i open-gl...

fant en test av doom 3(beta) på tomshardware

http://graphics.tomshardware.com/graphic/2...fx_5900-11.html

Endret av Traxco
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvorfor er det et vell av poster som handler "klarer pcen mion å kjøre dette spillet som ikke kommer ut før om 2 måneder?". Hvordan faen i helvete skal noen kunne gi et sikkert svar på det? Er det mangel på evne til å tenke og resoneere seg frem til svar på egen hånd?

Lenke til kommentar
Hvorfor er det et vell av poster som handler "klarer pcen mion å kjøre dette spillet som ikke kommer ut før om 2 måneder?". Hvordan faen i helvete skal noen kunne gi et sikkert svar på det? Er det mangel på evne til å tenke og resoneere seg frem til svar på egen hånd?

hva i f er problemet ditt? som du ser av de andre som har postet i denne tråden, så har de greid å ressonnere meg litt fram til ca hva jeg burde vente meg, så sitede for å være spydig i kjeften så kan du vel heller la vær å svare på tråden min, eller svare litt mer høflig hvertfall :mad:

Lenke til kommentar

Av en eller annen grunn betviler jeg deg sterkt !

Spillet lagger KRAFTIG enkelte i enkelte scener hos meg. Og dette i 800x600.

Se specs i i profil.

Lenke til kommentar

Fant noen requirements for en stund siden, ser jo ganske realistisk ut di krava da.

Doom3requirements.

Minimum:

CPU:800MHZ-1GHZ

GeForce3TI/ATi9600Pro

RAM:256MBRAM

Standard:

CPU:1,7GHZ-2GHZ

GeForce4TI4400/4600/ATi9700/Pro

RAM:512MBRAM

Optimal:

CPU:2.5GHZ-2.8GHZ

GeForce5800FX/5900FX/ATi9800Pro

RAM: 786-1024 MB RAM

Lenke til kommentar

Jeg kjørte FarCry med alt på fullt med 1gb minne, 9800PRO og xp3000+ CPU @ 2100mhz..

Dette gikk helt knirkefritt!

EDIT: Så klokk CPU opp til rundt 2100 mhz, og kjøp 512 mb minne til, så skal det gå fin-fint ;)

Endret av Kasp
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Av en eller annen grunn betviler jeg deg sterkt !

Spillet lagger KRAFTIG enkelte i enkelte scener hos meg. Og dette i 800x600.

Se specs i i profil.

Ah, men det er antakelig fordi du ikke har rotet rundt i .cfg-filen. Jeg spiller i 1024x768 og de eneste gangene det hakker er når lydmotoren prøver seg på noe funky. Dette vet jeg fordi det går knirkefritt når jeg deaktiverer lyden.

Dersom du bare enabler ATi-extensions, OpenGL 1.0 og slår av software mode vil du oppdage at ting går så meget bedre.

Til resten av dere som mener at Doom III vil kreve mer enn hva jeg påstår: titt litt på denne OPPDATERTE benchmarken, som jeg er sikker på at 90% av dere allerede har sett.

Doom III @ HardOCP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...