Gå til innhold

Mulig å spille doom3 hakkefritt med denne PCen?

ulMo

Anbefalte innlegg

Jeg har meget lyst til å spille doom3 så og si hakkefritt når det kommer ut. har nå dette utstyret:

amd xp 3200

asus a7n8x HK

512 dual ddr

sapphire radeon 9800pro 128 mb

noe jeg burde gjøre noe med? isåfall hva er det viktigste?

##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. :thumbup: ##

Endret av Blib
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du må iallefall ikke finne på å kjøpe noen oppgraderinger før du har prøvd den ferdige versjonen av Doom 3! Da kan du tenke på å skaffe mer RAM og nytt skjermkort ;)

Jepp er nok en god ide å vente til det kommer å se

åssen det funker så mest sannsynlig kjøpe litt

mer ram og kanskje ett nytt skjermkort :yes:

Er ihvertfall det jeg har tenkt å gjøre :)

Lenke til kommentar

Hadde Doom3 hatt så høye minstekrav hadde de solgt lite.

Skal man lage et spill må man lage det slik at man kan spille det på et par år gamle maskiner.

Det er en minoritet av dataspillerene som har ''state of the art'' utstyr.

Du vil garantert kunne kjøre Doom3 på pc'en, men kansje ikke med allt på fullt.

JEg synes og huske at noen i Idsofware sa at doom3 skulle være spillbart med et Geforce3 ti200 kort.

Lenke til kommentar
det er stor forskjell mellom minstekrav og anbefalt krav, spesiellt med et så grafikkbasert spill som doom3.

Mer ram hadde vært å foretrekke, men som sagt: vent med oppgraderinger til doom3 er å se i hylla...

Uansett så må et spill som gis ut ha muligheten til og kjøre på akseptable oppløsninger/innstillinger osv på den maskinvaren folk har. Man bruker ikke flere år og hundrevis av millioner for og lage et spill kun 5% av kundemassen kan spille på akseptabelt nivå.

Man skulle nesten tro hardware produsentene betalte Valve og ID for og drøye spillene og "skremme" folk til å oppgradere :)

Det er jo f.eks meninga at CS skal over på HL2 motoren. CS er vel engang så populært fordi de fleste har mskinvare til å spille det.

FarCry f.eks er fullt spillbart med et GF4 Ti kort, og det tror jeg både HL2 og Doom3 kommer til og være. Spillene tar seg fortsatt bra ut, men det er jo en del eye-candy som blir borte selvfølgelig. Så blir det jo opp til den enkelte og avgjøre om man har tid til å studere detaljer når du har horder av Trigens/Aliens/Helvetesyngel i hælene :)

*Edit*

En kjenning av meg fra New Zealand blei nr 3 i et VM i UT (husker ikke hvilken versjon), i et intervju mente han at hans crappy maskinvare var en fordel fordi han kjørte det på så lave detaljer at det ikke var noe eye-candy som stjal oppmerksomheten hans :p

Endret av C4STOR
Lenke til kommentar
JEg synes og huske at noen i Idsofware sa at doom3 skulle være spillbart med et Geforce3 ti200 kort.

Hvis man mener at 30fps@640x480 er spillbart så.. Stencil volumes er ganske stilig, men satan å det spiser opp ytelse.

Er det ikke også en issue med Open GL ytelsen til ATI i Doom 3?

Lenke til kommentar

Hvis man mener at 30fps@640x480 er spillbart så.. Stencil volumes er ganske stilig, men satan å det spiser opp ytelse.

Ja, er ikke noe kult å ikke spille med noe eyecandy.

Lenke til kommentar
Så blir det jo opp til den enkelte og avgjøre om man har tid til å studere detaljer når du har horder av Trigens/Aliens/Helvetesyngel i hælene :)

Det vil ikke bli horder av noe som helst i Doom3.. ytelsen er dårlig nok som det er. Doom3 vil være ganske slow pased.

Er det ikke også en issue med Open GL ytelsen til ATI i Doom 3?

ATi har generelt svak OpenGL ytelse iforhold til nVidia, men det er ikke noe spesifikk issue med Doom3, så vidt jeg vet ihvertfall. Men ATi jobber nå med å forbedre OpenGL ytelsen og det var allerede en boost med Catalyst 4.6 og det er forventet enda større økning med 4.7.

Lenke til kommentar

Spekulasjoner ... spekulasjoner ... jeg skal vente til Doom III kommer og hvis den går på min XP-2500 2x512 APacer 2700 i dual og 9700 modda til 9700Pro så kan jeg garantere at den går enda bedre på ditt system :-)

Lenke til kommentar
Kjøre det; ja. Laggfritt; NEI !

Lys lyd og blodeffektene er så syke, får det meste til å lagge! Men til den endelige versjonen kommer ut vil nok kravene være noe mindre.

Snakker du om den elendige beta versionen ingen pcer eid av normale mennesker kunne kjøre spillbart? :ermm:

Lenke til kommentar
Kjøre det; ja. Laggfritt; NEI !

Lys lyd og blodeffektene er så syke, får det meste til å lagge! Men til den endelige versjonen kommer ut vil nok kravene være noe mindre.

Snakker du om den elendige beta versionen ingen pcer eid av normale mennesker kunne kjøre spillbart? :ermm:

Ser du på hans sys spec er jo sansynligheten for at han kan drive det hakkefritt relativt liten, hvertfall på høy grafikk.

128mb video ram er veldig lite syntes jeg, men på lav grafikk bør det vel sikkert gå bra..

512ddr ram er også veldig lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...