Gå til innhold

Virkelig nødvendig med x800pro?

IwwY^^

Anbefalte innlegg

Vel det er rent idioti å kjøpe et x800pro/xt hvis ikke det er jobb relatert. For å si det slik så er det ikke et eneste spill der GF4 ikke funker fink.

Jeg merket betydelig forskjell fra R9700Pro til X800Pro i bl.a FarCry og BF:V og jeg angrer ikke kjøpet selv om det var ganske dyrt.

Folk stiller forskjellige krav til ytelse og kvalitet så om det er verdt prisen blir ganske subjektivt. Det som er idioti er å diktere for andre hva som er bra nok.

Vel sagt! :yes:

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøper jeg X800 og AMD 64 cpu er jeg kongen på haugen, eller ?

Jaja, har man jobb og tjener penger er det bare å fyre løs sier nå jeg :thumbup:

Ikke noe problem det når man holder til i kjelleren hjemme hos mamma og pappa og ikke betaler husleie og får maten servert hver dag. Blir litt anderledes når man har 12 000 kr i faste utgifter i måneden, så kommer klær, mat, røyk og øl i tillegg. Så for det fleste som har brukt 20 000 i måneden for å overleve er det ikke særlig lett å følge med på det siste nye innen hardware. Kjøpte meg et PC 9800 Pro kort i går og er storfornøyd med det. Oppgraderte fra Ti 4600, som egentlig var mer enn rikelig for dagens spill .

Lenke til kommentar
Selv mitt 9800 Pro på min P4C@3,1GHz sliter til tider i spill hvis jeg skal ha på litt eyecandy. Så å si at et X800XT PE ikke er nødvendig for å få skikkelig flyt i alle spill, det er feil.

Og å si at x800XT PE er nødvenig for å spille spill er ihvertfall feil.

Lenke til kommentar
Vel det er rent idioti å kjøpe et x800pro/xt hvis ikke det er jobb relatert. For å si det slik så er det ikke et eneste spill der GF4 ikke funker fink.

Jeg merket betydelig forskjell fra R9700Pro til X800Pro i bl.a FarCry og BF:V og jeg angrer ikke kjøpet selv om det var ganske dyrt.

Folk stiller forskjellige krav til ytelse og kvalitet så om det er verdt prisen blir ganske subjektivt. Det som er idioti er å diktere for andre hva som er bra nok.

Er kortet digg eller MistaPi?

Lenke til kommentar

Har jeg sett denne tråden før :hmm::laugh:

Jeg selger mitt 9800pro noen mnd før bytte - jeg får 2000 for det x800pro 3800 - jeg betaler 1800 for det - samme med 9700pro

Du kan vri å vrenge på det, uansett kommer du til å gi 1800 til 2000 da dette er bunn pris nå topp kortene går ut. Spørsmålet er da ønsker du å ligge før eller etter (første kortet kan du kjøpe middveis ca 2800, som blir den største investeringen).

OM dere klarer å tenke slik, blir det logiskt, ikke sant.

De som ikke fatter vitsen, fatter ikke hva det har å tilby\de er ikke hardcore gamere

eks når jeg gikk fra 9800pro til x800pro ble det som natt å dag oxo ved dette bytte(samme fra 9700 til 9800) - nå bruker jeg aa-af for første gang på fult på alle spill 1600*12000 + at fps går opp - for gamere burdet det være forklaring nokk, for dere andre kjøp et billigere kort

Far cry på x800pro ja :dribble: Har noen bilder av dette spillet på min hjemmeside. De som ønsker å se det send meg en mail. Kravet er at de må være medlem av hw.forum, ganske enkelt fordi jeg ikke gidder å ha 40 14tenåringer hackendet på webserveren, alleredet hatt problemer. Hjemmesiden virker oxo foreløpit opp mot ip - brukernavn passord, som dere får om dere sender mld.

ganske enkelt

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Og å si at x800XT PE er nødvenig for å spille spill er ihvertfall feil.

Hvis du skal ha alle godsakene på i de nyeste spillene, i en akseptabel oppløsning og med litt AA og AF så jo, da trenger du X800-serien eller 6800-serien.

Endret av SBS
Lenke til kommentar

Det er jo opptil hver enkelt av oss om vi trenger slike kort for å spille, jeg spilte far cry på min xp 2000+ med 512 ram og gf 4200 ti med 1024*768 og low / medium instilinger, ikke super pent men ikke noe hakking osv. Så nå spiller jeg far cry på max med mitt x800pro og synes det er verdt pengene.

Lenke til kommentar

Ja, alt står og faller vel på hvor mye penger man er villig til å ofre for hobbyen. Er man student (som meg) og begrenset med penger, så e 9800PRO et greit nok valg. Man går ikke glipp av noe viktig i tiden fremover, det er sikkert. Det skal no k dra godt unna i både HalfLife 2og Doom3 på et akseptalelt nivå så sant man har en god prosessor og et lite billass med minne.

Men når jeg er ferdig å studere og har fått fast inntekt, så er det liten tvil at PCen ska være lasset med de siste (og dyreste) godsakene til enhver tid :p. Bare 4 år igjen på Universitetet..gleder meg allerede... :love:

Lenke til kommentar

Selv med mitt X800Pro kan jeg ikke spille på 1600x1200 med 16xAF og 8xAA og alt på "Very High" uten å merke at frameraten til tider sniker seg under 20. Og jeg har klokket kortet slik at det er nesten 20% raskere! (Sjekk sig).

Skal man være oppdatert trenger man et nytt skjermkort i 4000-kroners klassen med ca. et års mellomrom, men for all del, det er ikke nødvendig å være så oppdatert, kun for entusiaster :D

Endret av Anders81
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...