Blippblopp Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Etter mye "om og men" har jeg endelig fått et nytt digitalkamera i hus. Har finlest tester og anbefalinger i lengre tid. Valget falt på Sony DSC-W1. Tror IKKE jeg kommer til å angre! Har kun fått tatt noen prøvebilder foreløpig. Legger ut mer info etterhvert. Uåpnet pakning! Fant følgende i pakken: - Kamera - Batterilader - To stk nickel metal hydrid AA batterier - A/V-kabel (for tilkopling til tv) - USB-kabel - CD med software - Håndleddsrem - 32MB memorystick - Full bruksanvisning STOR og god 2,5" LCD Noen prøvebilder jeg tok tidligere idag: Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Og det kostet den store sum av: ? BTW, veldig fine bilder Endret 17. juni 2004 av Gandalf the Grey Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Betalte rundt regnet 4.500,- inkl en 256MB MemorystickPro-brikke. Det eneste negative jeg har funnet så langt er prisen på memorystick. Den jeg kjøpte kostet 995.- (!) Lenke til kommentar
Artistic.Hipster Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 MS duo koster flesk Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Har nå fått tatt noen gode bilder. Legger ut noen eksempler i ettermiddag. (Ser ut til at jeg blir STORfornøyd med kjøpet!) Lenke til kommentar
Hercule Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Jeg har også tenkt meg å kjøpe dette kameraet. Men hvor kan man få tak i det nå? Ser ut som man må vente en uke eller noe før det kommer på lager mange steder. Lenke til kommentar
bebop.alula Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hei du blipp! flott at du har lagt ut erfaringer med W1 (med bilder:)) på forumet! Jeg har finlest tester etc i månedsvis selv, og ikke funnet drømmekameraet. Helt til jeg fant W1/W12. Så på onsdag bestilte jeg SONY DSC-W12 (svarte utgaven av det du har kjøpt) og ditt innlegg beroliget meg! Det er fortsatt uenighet her på forumet om W1 og W12 er identiske bortsett fra fargen, men jeg tror de er det. Uansett så synes jeg det svarte er veldig stilig, og med det følger også en svart veske i skinn. (bestilte det hos Preus for 4149 inkl frakt). Betalte du 4500 inkl minnekortet på 950?????? Uansett, takk for at du la ut dine erfaringer, jeg gleder meg til å få mitt i posten! Er det forresten så raskt på avtrekkern som testene sier? (det var hovedgrunnen til at jeg valgte dette framfor ixus 500) hilsen glad laks Lenke til kommentar
bebop.alula Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Til Hercule: Jeg bestilte det som nevnt på Preus sin nettbutikk (preus.com) og de får det på lager mandag førstkommende (21juni). Deretter tar det noen få dager før jeg får hentelapp på posten (kan kun velge postoppkrav dvs betales ved henting, og det koster 150 kr . Kameraet koster 3999,- og kameraveske i skinn er inkludert + det som også er inkl i W1) Som sagt er dette W12 (svart utgave), men det er helt identisk tror jeg bortsett fra fargen. se link her: http://www.dabs.com/uk/products/Productdet...?QuickLink=345B Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Betalte 3.585,- for kameraet, og 995,- for 256MB memorystick Pro. Kjøpte faktisk over disk. Litt pruting er bare sunt! Skal svinge innom Datakjeden her i Trondheim og kjøpe meg et 256MB-kort til. Satser på en non-pro-utgave som er endel rimeligere. Eneste forskjell som jeg ser er at man ikke kan ta opp video i full kvalitet på et non-pro-kort. Lenke til kommentar
Oggy Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Bestilte mitt i går på elkjop.no til 3995 + 75 kr i frakt. De bekrftet at det var på lager (w1 ikke 12). Den eneste forskjellen mellom disse (foruten fargen) er som kjent at w12 kommer med bæreveske og 2stk. extra batteri. Gleder meg til det kommer, spesielt etter å ha sett bildene dine av innpakningen, blippblopp Lenke til kommentar
HPh Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hei hei. Har lurt lenge på å kjøpe Sony Cyber-shot DSC-P100, og hadde vel nesten bestemt får å slå til på det. Men så så jeg Sony Cyber-shot DSC-W1, og da ble jeg usikker igjen om hvilket jeg skulle velge. Så nå lurer jeg på hva dere ville valgt eller annbefalt av de to. De er jo (nesten) helt like, bortsett fra at w1 er noe tyngre og litt større. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg har hatt begge to i hånda samtidig. W1 gir en mer "proff" følelse. Virker mer solid. Lenke til kommentar
slemslem Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Dette er jo samme kamera (W1 og P100), men W1 har den svære deilige skjermen og AA-batteriløsningen, som er genial. W1 er UTROLIG kjapt på avtrekkeren, spesielt i forhold til Canon Ixus som virker som den har innlagt ekstra ventetid etter fokus er ferdig... W1 har jo begynt å komme i butikkene nå, tror jeg solgte fem stk i dag. Lenke til kommentar
motorhue Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Har akkurat bestilt kameraet (w1) selv, tror jeg skal bli fornøyd med det. Men hvordan er det med støt/sprutsikkerhet og veske? Skal inn i regnskogen i malaysia og tenkte jo å ta med dette kameraet da.. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Det følger IKKE med veske. Med mindre "noen" har glemt å legge det i den eska jeg kjøpte... Lenke til kommentar
bebop.alula Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det følger med veske til W12, som er den svarte versjonen av W1, de er ellers identiske. Fåes kjøpt på preus nettbutikk, som nevnt.... så koster det ca 500 kr mer. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Jeg kjøpte veske (varenr 32-6484) og batterier/lader (varenr 32-6317) på Clas Ohlson Veske, åtte oppladbare batterier 1800mAh og lader for 377,- til sammen. Ikke ille! Lenke til kommentar
Kgravdal Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jeg går å sikler på dette kameraet jeg og og hadde kjøpt det men finner ikke noe undervannshus til det. Finnes det? Jeg vil gjærne ta med kameraet ned på dykk. Lenke til kommentar
Blippblopp Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis du sikler mye på det så kan det nok være greit med et undervannshus ja...! (Måtte bare...) Lenke til kommentar
Kgravdal Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hvis du sikler mye på det så kan det nok være greit med et undervannshus ja...! (Måtte bare...) Godt sagt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå