Gå til innhold

Sony DSC-W1 Et førsteintrykk...

Anbefalte innlegg

Etter mye "om og men" har jeg endelig fått et nytt digitalkamera i hus.

Har finlest tester og anbefalinger i lengre tid. Valget falt på Sony DSC-W1.

Tror IKKE jeg kommer til å angre! :)

Har kun fått tatt noen prøvebilder foreløpig. Legger ut mer info etterhvert.

w1-1.jpg

Uåpnet pakning! :)

w1-2.jpg

Fant følgende i pakken:

- Kamera

- Batterilader

- To stk nickel metal hydrid AA batterier

- A/V-kabel (for tilkopling til tv)

- USB-kabel

- CD med software

- Håndleddsrem

- 32MB memorystick

- Full bruksanvisning

w1-3.jpg

w1-4.jpg

STOR og god 2,5" LCD

Noen prøvebilder jeg tok tidligere idag:

eksempel1.jpg

eksempel2.jpg

eksempel3.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei du blipp!

flott at du har lagt ut erfaringer med W1 (med bilder:)) på forumet! Jeg har finlest tester etc i månedsvis selv, og ikke funnet drømmekameraet. Helt til jeg fant W1/W12. Så på onsdag bestilte jeg SONY DSC-W12 (svarte utgaven av det du har kjøpt) og ditt innlegg beroliget meg!

Det er fortsatt uenighet her på forumet om W1 og W12 er identiske bortsett fra fargen, men jeg tror de er det. Uansett så synes jeg det svarte er veldig stilig, og med det følger også en svart veske i skinn. (bestilte det hos Preus for 4149 inkl frakt). Betalte du 4500 inkl minnekortet på 950??????

Uansett, takk for at du la ut dine erfaringer, jeg gleder meg til å få mitt i posten!

Er det forresten så raskt på avtrekkern som testene sier? (det var hovedgrunnen til at jeg valgte dette framfor ixus 500)

hilsen glad laks

Lenke til kommentar

Til Hercule:

Jeg bestilte det som nevnt på Preus sin nettbutikk (preus.com) og de får det på lager mandag førstkommende (21juni). Deretter tar det noen få dager før jeg får hentelapp på posten (kan kun velge postoppkrav dvs betales ved henting, og det koster 150 kr . Kameraet koster 3999,- og kameraveske i skinn er inkludert + det som også er inkl i W1)

Som sagt er dette W12 (svart utgave), men det er helt identisk tror jeg bortsett fra fargen.

se link her: http://www.dabs.com/uk/products/Productdet...?QuickLink=345B

:thumbup:

Lenke til kommentar

Betalte 3.585,- for kameraet, og 995,- for 256MB memorystick Pro. Kjøpte faktisk over disk.

Litt pruting er bare sunt!

:)

Skal svinge innom Datakjeden her i Trondheim og kjøpe meg et 256MB-kort til. Satser på en non-pro-utgave som er endel rimeligere. Eneste forskjell som jeg ser er at man ikke kan ta opp video i full kvalitet på et non-pro-kort.

Lenke til kommentar
Bestilte mitt i går på elkjop.no til 3995 + 75 kr i frakt. De bekrftet at det var på lager (w1 ikke 12).

Den eneste forskjellen mellom disse (foruten fargen) er som kjent at w12 kommer med bæreveske og 2stk. extra batteri.

Gleder meg til det kommer, spesielt etter å ha sett bildene dine av innpakningen, blippblopp :)
Lenke til kommentar

Hei hei.

Har lurt lenge på å kjøpe Sony Cyber-shot DSC-P100, og hadde vel nesten bestemt får å slå til på det. Men så så jeg Sony Cyber-shot DSC-W1, og da ble jeg usikker igjen om hvilket jeg skulle velge. Så nå lurer jeg på hva dere ville valgt eller annbefalt av de to. De er jo (nesten) helt like, bortsett fra at w1 er noe tyngre og litt større.

Lenke til kommentar

Dette er jo samme kamera (W1 og P100), men W1 har den svære deilige skjermen og AA-batteriløsningen, som er genial.

W1 er UTROLIG kjapt på avtrekkeren, spesielt i forhold til Canon Ixus som virker som den har innlagt ekstra ventetid etter fokus er ferdig...

W1 har jo begynt å komme i butikkene nå, tror jeg solgte fem stk i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...