thamule Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hei Har en nad c352 og to sjølbygde høgtalera(140 liter kver, med en 12"bass/mellomtone og en 1,5" diskant, kassane er forresten lukket) Men eg er ikkje helt fornøgd med lyden. Basselementa lagar go trøkk i bassen, men i mine øyre blir det litt for mykje bass å diskant å lite fylde i lyden. (litt pioneer aktig kanskje? ) Så derfor lurte eg på å invistere i nokre slavar å slenge i. Men har ikkje noken erfaring innenfor detta feltet, derfor lurte eg på om detta er vitsi, eller om det einaste som funkar er å sette i nokre treveisdelefilter og ein 6"-8 " mellom tone.... Er helt grøn innen for slavar el. passive membranar om du vil. Så derfor treng eg litt hjelp til å bestemme meg.... Er forresten musikk anlleget brukast til. (litt tv og da av og til, men hovudsaklig musikk viss det har mykje å sei i denna problemtsillinga) Alle svar blir gledelig tatt i mot Endret 18. juni 2004 av blaster88 Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Tror nok at du vil bli mye mer fornøyd med lyden hvis du setter inn 5" eller 6" mellomtone ja.Du får et "tomrom" i lyden uten en skikkelig mellomtone.En høyttaler uten skikkelig mellomtone er ikke gøy å høre på! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå