Gå til innhold

Hjelp til å velge hovedkort.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et vanskelig valg å ta når det gjelder valg av hovedkort. ABIT-64 har nemlig nylig dukket opp hos komplett. Fra før har jeg valgt ASUS men nå ble jeg usikker. Begge er socket 939.

ABIT AV8

ASUS A8V Deluxe

Fra før har jeg P-ATA-enheter (vanlig DDR2100-system).

Se bort fra wifi-delen til ASUS. Dette blir ikke brukt for min del.

Hvilket kort bør jeg velge synes dere og hvorfor?

På forhånd takk.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet er vel det viktigste man må vurdere så jeg trenger hjelp til nettopp det.

Følgende oppsett er bestilt:

AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939_4595,-

Asus A8V Deluxe/WIFI-g Hovedkort S-939 K8T800PRO- 1179 ,-

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched CMX512-3200XL DIMMs - 2795,-

Gainward GeForce 6800 Ultra 256MB DDR3 AGP

Prosessoren er ikke kommet på lager enda, så jeg har muligheten til å annullere ordren dersom ABIT-kortet er bedre og bestille alt på nytt.

Har noen av dere et av disse hovedkortene fra før? Erfaringer? Hvilket er best ut fra spesifikasjonene?

Edit: Jeg stikker på jobb nå og er tilbake ca. klokka 17.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar
Når det gjelder stabilitet, så ville jeg tørre å påstå at ASUS er hakke råaere, + at med ASUS kortet får du med trådløst nettverkskort med som bundle!

Jeg har ABIT fra før og det er derfor jeg spør (jøss det rimte gitt :laugh: ). Erfaringen med ABIT er at de også er stabile.

Ja det ser ut som at det er mest for pengene ved å velge ASUS.

De er sikkert like gode begge kortene. Men ASUS har flere kanalers lyd enn ABIT pluss at de har det trådløse som jeg ikke kommer til å bruke (ikke med det første hvertfall).

Så ASUS er stabile og gode kort da med andre ord.

Hvis det ikke kommer noen overbevisende innlegg som taler for ABIT, så ligger valget på ASUS fremdeles.

Sveinl.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...