murdoc Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) jeg vet ikke helt hvordan kategori dette skulle under, så jeg la det her.. jeg trenger hjelp med å få festet ledningene fra start kanppen på hovedkortet. ledningene som kommer fra start knapene er: 2pins H.D.D led 2pins M/B SW 2pins Reset SW 1pins Power led +, å en med minus ( - ) 4pins Speaker med bare to ledninger i de ytterste munualene til mitt hovedkort finner du her: ASUS P4S533-MX Det er side nummer 31, eller punkt 1-21 Det jeg vil at dere skal si, er hvor jeg skal sette de enkelte ledningene, for å få startet pc'en.. Jeg kan sirka ingen ting om data Håper noen kan hjelpe... Endret 18. juni 2004 av B|Real Lenke til kommentar
kensyv Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Er bare og sette på ledningene.. hvis power led'n ikke lyser så er kontakten satt feil vei.. (opp ned) Hjelper dette? Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 det står om du bare leser:) PWR ON>>>Power On RST>>>Reset Switch PWR LED>>>Power Led HDD LED>>>Hard Disk Drive Led SPEAKER>>>Den 4 pinna ledningen til høytalern du ser på ledningen hva det står og så i manualen hvor de skal på hovedkortet Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Whatever kensyv and zykes said. btw, litt dårlig valg av emnefelt. Sidan du er ny skal eg sitere retningslinjene som kan hjelpe deg til å få eit fint opphald her. Et godt emne er et emne som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut ifra emnefeltet. Klassiske eksempler på dårlige emnefelt følger: HJELP!!!! Spill krasjer Eksempler på bra emnefelt: Windows 2000 krasjer under oppstart (INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE) Noen som har filen xxxx.vxd for Windows 95? Ved å lage eit bra emnefelt vil det øke sjangsen for at folk svarer betraktelig. Denne er også feilposta. Kategorien Hovedkort/RAM(Overklokking) gjeld berre for overklokking av Hovudkort og RAM. Denne posten skulle vore på Hardware->Hovudkort, Prosessor og Minne Lykke til Endret 17. juni 2004 av zeph Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 det hjalp gitt takk Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 nei..! har fått et nytt problem.. maskinen starter, men får ikke opp BIOS eller noe.. hører ikke at maskinen piper en gang.. Er det CPU'en da? i så fall.. må jeg presse den har ned på? Lenke til kommentar
klikko Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) hva er specsa dine? Endret 17. juni 2004 av klikko Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 hva mener du? kan ikke sånne pc-ord, i å med at jeg kunn kan surfe på internet osv Lenke til kommentar
klikko Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ojj sorry glemte at du var ny her...velkommen forresten eh det jeg menta var hva slags deler pcn din består av.. Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 okei.. kortet er ASUS P4S533-MX prossesoren er en 2,4 Ghz celeron 80 GB harddisk noe mer? Prossesoren å hovedkortet vet jeg funker, for det var deler jeg brukte før, helt til jeg skifta Hovedkort å prossesor til XP2600 Dette skal bli en ny pc som jeg skal bruke til internet osv.. Lenke til kommentar
klikko Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 jeg skal si deg hva som er smart når man har asus hovedkort og noe er galt.. har du lyden plugget inn i lydkortet? (i lydkortet på hovedkortet hvis det er ett) for hvis Asus hovedkort ikke starter opp av en feil så skal en dame si hva feilen er.... bare prøve å høre hva hu sier så vet du enten om det gjelder cpu/ram eller ditten/datten... hun sier noe slikt som : memory test failed... <- her gjelder det minnet... har du satt kjøler ordentlig på ? typisk feil å montere feil vei o.l... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå