Gå til innhold

Ferdigkjøpt - INGEN overklokking?

salah

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Jeg sitter her og grubler på om noen av dere som kan dette med overklokking kan hjelpe meg litt.

Jeg har så innmari lyst til å overklokke min PC, men har en ferdigkjøpt søplekasse fra HP.

Vel, jeg synes ikke 1.3 GHz AMD Athlon Thunderbird og 383 MB PC133 SDRAM holder skikkelig lenger.

Så jeg lurer på om det finnes noen som helst flash-tools eller noen andre typer for å få ytelse på PCen min, fordi det er en stund til jeg får meg en ny PC.

Jeg har en HP Pavlion 7950

383 MB PC133 SDRAM

AMD Athlon Thunderbird 1.3 GHz

ASUS A7V-VM hovedkort, en HP kort

Skjermkortet er en NVIDIA GeForce 2 MX 200, med BARE 32 MB SDRAM. Det er nok ikke nok til en som spiller så tunge spill som meg.

Finnes det noen alternativer for overklokking eller mer ytelse i det hele tatt?

Please hjelp meg. Takk :)

Endret av pavlion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Overklokking tror jeg du skal slite med ettersom BIOS'ene på slike maskiner som regel er svært begrensa (om du i det hele tatt kommer inn i den). Mulig du kan kjøpe et nyere skjermkort, men sjekk hvor mye strømforsyninga klarer å pumpe ut først samt at kabinettet bør være i stand til å få ut den ekstra varmen. Særlig strømforsyning kan være et problem på slike ferdig-maskiner da de er bygd for å tåle det som er i maskinen og ikke stort mer enn det.

Ellers vil jeg anbefale deg å spare penger til å bygge sammen en ny maskin....

Lenke til kommentar

Gå til www.asus.com.tw og finn riktig bios (om du er sikker på typen hovedkort), der står også instruksjoner.

Jeg er ikke sikker på at det vil funke, men det er absolutt verdt å prøve. ;)

Endret av Endre
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke den prosessoren har så mye gå på når det gjelder overklokkking. Ihvertfall ikke nok til at det er verdt å ta sjansen på å ødelegge hovedkortet ditt. Et nytt skjermkort er jo ikke å forakte, og man må ikke velge de aller mest strømsugende monstrene på markedet heller. Hva slags budsjett har du da?

mvh

Lenke til kommentar

He he he, du har en t-bird :love: , denne kan klokkes på en enkel måte, du leser denne guiden om opplåsing og det er å klemme i vei.

Når det gjelder dette med å justere multipler så trenger du en ny bios. Tror det er denne men for guds skyld sjekk dette før du flasher.

Ramen din er en flske hals hvis du skal klokke fsb på denne cpuen. Skjermkortet ditt kan klokkes gangske så greit men husk kjøling, har brent slike kort så jeg snakker av erfaring :).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...