teq Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har endelig fått liv i båxen jeg har snekra sammen til ei venninne. Kjører med en Prescott 2,8 1MB @ 250MHz (=3,5GHz) kjølt med et MIST Tsunami kit + Swiftech NB og GPU-blokk, men får rimelig heftige idle-temperaturer. Har ikke installert noe OS enda, maskina surrer med BIOS-vinduet oppe for temperaturavlesning. Bruker AS5 som trenger litt tid før den er optimal, men det kan da umulig utgjøre allverden? 48 grader idle ved 23 grader romtemp høres stygt ut for meg som aldri har hatt noe med Intel å gjøre før... Er dette normalt da? Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har endelig fått liv i båxen jeg har snekra sammen til ei venninne. Kjører med en Prescott 2,8 1MB @ 250MHz (=3,5GHz) kjølt med et MIST Tsunami kit + Swiftech NB og GPU-blokk, men får rimelig heftige idle-temperaturer. Har ikke installert noe OS enda, maskina surrer med BIOS-vinduet oppe for temperaturavlesning. Bruker AS5 som trenger litt tid før den er optimal, men det kan da umulig utgjøre allverden? 48 grader idle ved 23 grader romtemp høres stygt ut for meg som aldri har hatt noe med Intel å gjøre før... Er dette normalt da? Prescott er jo kjent for å være meget varme CPUer, men sjekk for sikkerhetsskyld at kjøleblokkene har god kontakt med coren. Har du husket goop? Lenke til kommentar
teq Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Jupp, bruker som sagt AS5 (Arctic Silver 5) lagt på slik det skal gjøres. Og jeg som trodde at AMD-maskina mi var god som varmeovn. Lenke til kommentar
ekarlso Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ville tippe at AS5 går som goop Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 du overklokka jo ikkje mindre heller då? Lenke til kommentar
teq Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Næh... Dette er bare oppvarming. Kjører med 2x512 Geil Ultra Platinum PC 4000. Det blir nok gøy etterhvert, hvis kjølinga klarer å henge med. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 ville tippe at AS5 går som goop Det er jo helt riktig. Leste rett og slett litt fort. Beklager. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Som sagt,prescott er noe av det varmeste noensinne, _dp_ hadde en Prescott 2,4ghz,med vannkjøling og klokking gikk den godt over 60 grader under load. visst det ikke var høyere. Lenke til kommentar
gepe Skrevet 7. juli 2004 Del Skrevet 7. juli 2004 (endret) Som sagt,prescott er noe av det varmeste noensinne, _dp_ hadde en Prescott 2,4ghz,med vannkjøling og klokking gikk den godt over 60 grader under load. visst det ikke var høyere. Oi, oi, oi.. Ja, prescott er ikke særlig kalde for å si det sånn:P Min ligger på 47 grader idle og nærmere 60 grader ved load, med standardviften som kom med. Har en 2,8 ghz@default, pc800, 1mb cache. Tenker sterkt på å konvertere til vannkjøling. Synes litt synd på hardwaren min som må leve med slike temperaturer:P Endret 7. juli 2004 av gepe Lenke til kommentar
Valent Skrevet 9. juli 2004 Del Skrevet 9. juli 2004 hehe, jeg var en av de heldige som klarte å selge den Lenke til kommentar
teq Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Del Skrevet 9. juli 2004 Det viste seg at tempfølerene på hovedkortet (Abit IC-7) var noe feilkalibrert i BIOS-versjonen som fulgte med HK'et. Etter å ha flashet til siste BIOS-versjon får jeg nå 37 grader idle og 56 grader full load (2xPrime95). Kanskje ikke så ille med vannkjølt NB og GPU i tillegg, på en evo120? Fikk lurt med meg digitalkameraet fra jobben og tenkte å knipse noen bilder av kassa. Kan godt legge ut de + screenshots av spenninger og temperaturer hvis det er interesse for noe sånt. Det kan virke som mange her på forumet vanligvis klemmer inn sånt i ei kasse som er atskillig større enn en SuperLanBoy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå