Gå til innhold

Overvåkningskamera -> LANG ledning - Hvilket?

Anbefalte innlegg

Hallo godtfolk,

Liten versjon: Kamera til Linuxbox med LANG ledning (5m+) til å bruke ute for å overvåke.

--

Lang versjon: Saken er slik at faren min henger over meg og vil ha et kamera som filmer utsia av huset vårt. - Ganske greit også for meg slik at jeg kan se om det er kjekke eller kjedelige folk som kommer (normalt tror jeg de alltid er kjedelige og lukker aldri opp, det er jo litt synd) - men uansett. - Overvåkningskamera ut til hagen - bør være relativt lysfølsomt men viktigst av alt -> lang ledning.

Jeg har en Linux Server (vel, egentlig mer enn en, men uansett) som jeg skal koble kameraet til. Jeg har allerede et "snakke med jenter på msn" webcam (hørtes cheezy ut :p) som heter Logitech QuickCam - det har en relativt kort ledning. Men å snakke med jenter blir kjedelig i lengden(vel, egentlig ikke :p) og MSN klienten min til Linux har ikke Webcam støtte enda, så jeg KUNNE alltids bruke dette kameraet, hadde tenkt det lenge - men jeg tror ikke USB takler så lange avstander. Ang. avstanden så er det 5m dette er snakk om ca. - Jeg kan også lage boksen selv, det burde ikke være så stort problem (og ja, jeg har flott hull i veggen rett under senga mi ut slik at jeg kan fyre en ledning gjennom der ;) )

Så, folkens. Har dere et greit kamera med lang ledning som kan kobles til? - Høres ganske spesifikt ut, og jeg antar jeg ikke får så mye svar - men verdt å prøve. (har også fått folk som har sagt jeg bør bruke slike nettverkskamera - men jeg vil helst ha dem koblet til Linuxboxen så får jeg brukt dem bedre)

Og når det gjelder programvare så er det iiiiiiiiiiingen problem - jeg har et genialt overvåkningsprogram kallt ZoneMinder som du kan definere "ulovlige", "lovlige" osv soner i, det har bevegelske deteksjon og det lagrer all bevegelse - sender deg mail/sms/whatever når noe skjer og kan evt vekke meg om noen står for lenge og fikler for lenge med det skrapet av en bil vi har..

Redigert: Ehm, uff - ble for lang denne tingen. La til et lite resymé for late folk.

Endret av Velmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...