capy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) forsøkte meg nettopp på en L12 mod på mitt NF7-S 2.0. grunnen til dette var at jeg ville starte opp min mobile barton 2400+ 35W med 166 MHz som standard hastighet. for å gjøre modden la meg en lask mellom pinne-hullene på socketen. jeg er sikker på at jeg brukte de rette hullene, men kan lasken ha vridd seg inne i socketen på hovedkortet? da jeg skulle starte opp, startet vifter og hdd, men jeg fikk aldri noe skjermbilde. skulle jeg fått det selv om prosessoren var ødelagt? forsøkte en gang til på L12 moden, men det hjalp ikke denne gangen heller. fikk ikke skjermbilde. så fjernet jeg lasken helt, men fremdeles ingen skjermbilde. noen som har vært borti det samme? noen som vet hva som kan være feilen? takker på forhånd for alle fornuftige svar:) Endret 17. juni 2004 av capy Lenke til kommentar
capy Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 har nå forsøkt med en barton 2500+ og fremdeles ingen skjermbilde. kan virke som at hovedkortet har tatt kvelden, ellers så er det skjermkortet som trøbler seg. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 kan være MYE som trøbler når man starter opp, uten skjermbilde.. KOmmer det et oppstartspip fra hovedkortet? Jeg hadde samme problemet, maskina startet, men det kom ikke noe pip (svart skjerm).. det var psu`en faktisk... Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 skal teste litt mer senere i dag. i mermeste fremdit får ejg nytt HK også. skal gi beskjed hvordan det hele ender. tror ikke psu'en har røket. det var jo bare en L12 mod. Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 vel, det var ikke psu'en som var noe i veien med. da er det vel bare hk og skjermkortet som gjenstår. får vel nytt hk og skjermkortet på mandag eller tirsdag. er det ingen andre som har vært borti dette ved forsøk på L12 mod i socketen? Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 slikt skjer når ram ikke er i ordentlig. sjekk ram Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 tror rammen sitter som den skal. de har ikke vært rørt på en stund, så hadde vært rart om det var det som var feilen. Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 er det mulig å fjerne litt av socketen for å se om noe er bøyd der inne? for eksempel toppen eller noe? Lenke til kommentar
Dr.X Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 nei. Virker som du har klart å kortslutte noe.. Funker det med 2500 barton uten moden ? Lenke til kommentar
capy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 nope, tror jeg har kortsluttet noe jeg og. nå vet ikke jeg hvordan en socket ser ut innvendig, men jeg brukte en ganske tynn leder for å gjøre brokoblingen, så den kan ha bøyd seg i socketen ved ett eller annet tidspungt. har hatt noen merkelige problemer meg skjermkortet også innimellom, så det kan hende det er det som kødder og, men det var jo litt merkelig at det skulle skje akkurat nå, så jeg tror nok det er HK som er gåent. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hey ja...jeg hadde d sama probleme...dra ut d bateriet ved hoved korte å sett d inn igjenn...da restarter d seg på nytt....d hjelper Lenke til kommentar
Purify Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Hey ja...jeg hadde d sama probleme...dra ut d bateriet ved hoved korte å sett d inn igjenn...da restarter d seg på nytt....d hjelper Ikke ved fysiske modder, det du "beskriver" er resetting av BIOS. Lenke til kommentar
Mickidod Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 OK....men d hjalp...hvertfall med meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå