Gå til innhold

Problem med Msi K8N Neo platinum :(

Eriond

Anbefalte innlegg

Fikk nytt HK i dag, og etter et par timer med skruing og installering er jeg ikke særlig fornøyd :(

Hadde håpet på å få klokket langt med dette kortet, men det ser ikke ut til at det er så enkelt som noen har fått det til å være.

For det første så liker det visst ikke TwinMOS minnet mitt... Skulle egentlig ha Corsair, men avbestillte da jeg såg tilbudet til Netshop denne uken, så jeg må vente en liten stund før jeg får Ocz brikkene mine. Inntil da må Twinmos gjøre nytten. Denne brikken klarte jeg lett 220 HT (FSB) med på mitt gamle K8T, men nå klarer jeg ikke 210 engang...

Dersom jeg setter den til DDR333, og justerer opp HT, blir det noe annet krøll. Da viser Aida32 at Vcore er på 2.6 V :wow: , og temperaturen stiger drastisk på cpu. I tillegg starter ikke maskinen på nytt dersom jeg prøver på restart. Alt fryser ved POST, og strømmen må av før den vil starte igjen. Resetknapp nytter ikke.

Prøvde å sette Vcore manuelt uten at det betød noe heller.

Nå kjører jeg 223 HT vha Dynamic OC, med Ram satt til 333. Vcore vises da som 1.5 som er korrekt på min A64 3000+. Det virker også noenlunde stabilt nå. :hmm:

Dette er mildt sagt skuffende resultat, da alt var mye bedre på mitt gamle kort. Anbefaler ikke noen å kjøpe dette kortet dersom de har seriøse OC planer :thumbdown:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestemt meg for å sende kortet i retur. (Angrerett)

Virker som om mange har problem med dette kortet, så jeg går til bake til mitt gamle kort jeg. Det bootet faktisk mye kjappere også :)

Pengene kan puttes i noe annet istedet... Større Cpu f.eks ;)

Lenke til kommentar

Hei!

OCZ PC3200 enhance latency og twinmos winbond BH-5 tror jeg fungerer fint, jeg kjører nå disse på

225x11 2.85v

prime og cpuburn og ut2004 stabilt til nå

det at den henger seg under post når du prøver å overklokke gjør den her ogås, må skru PC helt av og så på igjen så booter den fint. En bios oppgradering burde fikse dette, men når kommer den?

så nesten hver gang du øker FSB eller annen overklokking så skjer det.

ethernet porten bråker av og til når den overfører, merkelig.

ellers synes jeg MSI har laget et bra kort, men litt mye gloat i programmene som følger med.

PS selv om man ikke klokker opp minnet høyere enn 200mhz, så er minne forsinkelsen 3 ganger lavere enn athlon XP platform så windows er mye mer responsiv/frisk!

Lenke til kommentar

Jeg har allerede skiftet tilbake til K8T nå og gidder ikke gjøre det en gang til, så kortet går nok i retur. Klar over at mye sikkert blir fikset i Bios-update, men nå fungerer det gamle kortet ganske ok syns jeg, og da ser jeg ikke noe vits i å vente på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...