Gå til innhold

X800Pro - Spillene hakker sinnsykt... Hvorfor?

z00l

Anbefalte innlegg

Heisann !!!

Mottok mitt Sapphire Radeon X800 Pro (VIVO) kort i forrige uke. Har vært så opptatt at jeg ikke før nå har fått muligheten til å prøve det litt ut.

Gledet meg som en unge, ettersom det gamle GeForce 4 MX420 kortet var rimelig utdatert.

Tok en helt ny installasjon av pc'en. så PC'en skal være 100% clean.

Jeg plukker ut den siste driveren jeg finner fra Sapphiretech sin side, og installerer. Jeg slenger inn Battlefield Vietnam, noe jeg gledet meg veldig til.

Her installerte jeg samtidig DirectX 9.0b .

Så til problemet: Kunne like gjerne satt inn GeForce MX kortet mitt, fordi det hadde faktisk gjort spillet litt spillbart. Det hakker noe sinnsykt.

Prøvde forskjellige oppløsninger i spillet, men det samme skjer.

Lurer på om noen vet om det er en eller annen form for patch jeg evnt. må legge inn???

Tok forøvrig en 3D Mark 03 test og fikk kun 8075 poeng der. Vet at andre har mottatt godt over 9000 med samme speks.

Maskinen min er følgende:

Asus A7N8X-E Deluxe/GD nForce2 HK

AMD Athlon Barton 2500+ (uklokket med boxed vifte) ca 47-49 grader varm

512 MB DDR-400, PC-3200 RAM (Twinmos)

Maxtor 200.0 GB, 7200-RPM, 8 MB Cache, ATA-133

Uansett: 8075 poeng i 3D-mark 03 skal iallefall tilsi at jeg burde fått spilt vietnam uten problemer. Derfor regner jeg med at det kanskje er en eller annen form for patch jeg må ha. Har forøvrig hørt snakk om en Patch som X800Pro kortene må ha for å yte optimalt. Noen som kan bekrefte dette, og evnt. si meg hvor jeg finner denne patchen ???

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du installert nvidia sine nyeste chipsett drivere, og du får ikke særlig mer uklokka med en xp 2500+. Det er ikke noe konge cpu for å si det sånn...

Den er konge jo, den er den beste overklokkeren i Duron- og Xp serien..

Lenke til kommentar

Hmmm, mener jeg har lest tidligere at ATI x800 kortene(vet ikke om det gjelder bare x800 eller andre ATI kort også) har hatt litt problemer med BF spillene. Vet ikke om dette har blitt rettet opp nå i en eller anna "ny" patch. Men kan jo ha noe med dette å gjøre :hmm:

Hmmm, anyways....nettopp hjem fra ferie og tilbake til PCn :yes:

Ble skuffet da jeg så at PCutstyr ikke hadde fått inn x800 den 14juni slik som det sto før jeg reiste da jeg hadde bestillt alt av utstyr fra dem. Så må vente nesten 2 uker til... :cry: . Utenom strømforsyning da som jeg fikk fra microplex med medfølgende liten radio :green:

Microplex :thumbup:

Lenke til kommentar
Jepp :yes:

Klokket den til 3200+ selv, helt konge

En venn av meg fikk klokka den til 2,6 med luftkjøling :p

/OntopiC/

Har du lasta ned nyeste Catalyst drivere fra ATI + nyeste drivere fra Nvidia ang Hoverkort?

Har du også prøvd med andre spill?

Lenke til kommentar

Har nå hentet siste versjon av drivere til skjermkort fra ati.com .

Har samtidig vært inne på Electronic Arts sin side og hentet ned de patchene som er gitt ut til battlefield vietnam. Hadde kommet en ny en for bare noen dager siden. Dette hjalp likevell absolute ingenting.

Litt flaut at man har et såpass skjermkort, og ikke får kjørt battlefield vietnam

i 640x480 oppløsning engang. Sinnsykt irriterende.

Hvilken patch er det snakk om ?

-z00l-

Lenke til kommentar

Merklig dette, ikke at det hjelper deg for øyeblikket, men jeg har ganske likt system som deg, jeg kjører alt på fult fra windows + alle spill, jeg kan nevne spill som far cry, colin mcrae som kjører på full guffe med 30-40 fps.

Se litt rundt i task manager o.l , mulig du har unødvendig mye "trash" programmer som jobber i bakgrunnen

Lenke til kommentar
Merklig dette, ikke at det hjelper deg for øyeblikket, men jeg har ganske likt system som deg, jeg kjører alt på fult fra windows + alle spill, jeg kan nevne spill som far cry, colin mcrae som kjører på full guffe med 30-40 fps.

Se litt rundt i task manager o.l , mulig du har unødvendig mye "trash" programmer som jobber i bakgrunnen

Maskinen har jeg jo nettopp reinstallert. Kun drivere og windows inne

på maskinen. Ingenting spesiellt som kjører i bakgrunn.

-z00l-

Lenke til kommentar
Vil tro at 512MB mer RAM også vil gjøre sitt... :thumbup:

jepp... det er det bf-vietnam trenger... Ram, det krever Minst 725 med ram, har testet sjølv...

Det er bare tull. Har spillt dette fint med samme maskin, og med et GeForce 4MX

kort. Har spillt det hos mange andre venner av meg som også har "kun" 512 mb ram.

Men selvsagt, litt mer ram hadde ikke skadet :)

-z00l-

Lenke til kommentar

Skal prøve Far Cry nå. Regner med at dette er et battlefield syndrom.

Sinnsykt irriterende hvertfall. Det hakker faktisk tidvis så mye at du har problemer å holde flyene i luften. Det sier jo sitt. En ting jeg merket meg under spillingen, var at disken virket som den jobbet mye tyngere. Uansett: har kjørt inn de siste versjoner av drivere. nForce2 chipset drivere og alt er som det skal.

Lenke til kommentar
Skal prøve Far Cry nå. Regner med at dette er et battlefield syndrom.

Sinnsykt irriterende hvertfall. Det hakker faktisk tidvis så mye at du har problemer å holde flyene i luften. Det sier jo sitt. En ting jeg merket meg under spillingen, var at disken virket som den jobbet mye tyngere. Uansett: har kjørt inn de siste versjoner av drivere. nForce2 chipset drivere og alt er som det skal.

Sjekk at Ultra DMA er aktivert på IDE kontroller

Endret av erikoi
Lenke til kommentar

Ultra DMA er enablet ja !!!

Har nå prøvd Far Cry. Spillet gikk mye bedre enn battlefield hvertfall.

Vet at jeg må ha en patch til Far Cry for å få spillet til å bli optimalt. Da ser det ut som om det er kun battlefield som er problemet her. Sinnsykt irriterende, ettersom det er et av de få spillene jeg gidder å ta meg litt tid til når det gjelder spilling. Hvis noen kommer med andre gode forslag, lytter jeg svært gjerne til :)

Mvh

-z00l-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...