Diablito2k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 jeg kjøpte meg en hydor L20, pga prisen. den har fungert supert hele veien. men etter hver som det kommer flere og flere blokker i systemet mitt (2 stk nå, skal ha 5-6 når jeg er ferdig) så jeg trenger en STERK, SOLID og stille pumpe.' har sett på disse "maxi-jet" pumpene som de selger hos webzoo, åssen er de ? da tenker jeg på PH1200 (1100liter/timen) noen andre forslag ? på forhånd, takk for svar Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 kom an a! trenger litt hjelp jeg vet det er flere her i forumet som har Maxijet pumper Lenke til kommentar
DeathByDigital Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 *sveive* *dytte* startkabler???? Drahjelp???? Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 kom an a! trenger litt hjelp jeg vet det er flere her i forumet som har Maxijet pumper Jadda jadda! Jeg har brukt Maxi-Jet i flere år, og er fornøyd med dem! Men vær samtidig klar over at trykket (løftehøyden) ikke er overvettes stor; Ca 1,5 til 1,6m. Etter min erfaring holder dette i lange baner, om du ikke skal kjøre ekstreme vannmengder i systemet ditt? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Mitt förslag: Ytterligare en L20 i serie med den första. Dubbel effekt till lägsta pris! /Olle Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hmm. ok. så det den maxi-jet pumpa er ikke verdt de 125,- ekstra (ca) ? jeg tenker på flowen, hydor L20 pumper 700liter med 0 motstand, og Maxi-jet'en pumper 1100liter med 0 motstand. Maxi-jet'en burde jo være kraftigere eller ? Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva med Hydor L30...? Lenke til kommentar
soink Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hva med en L30 da? denne pumper 1200l/t. Har denne sjøl, og synes den er helt fin.. Lenke til kommentar
blackeyedragon Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 ikke sant? og det som er bra er at den er billig og.. Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hmm.. kanskje... men jeg ser vel mer etter ei pumpe med kraft i, som tåler litt motstand Lenke til kommentar
Josten Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Står også litt mellom hydor L30 og maxi-jet PH 1200. Hva slags nipler er det på maxi-jet pumpa? Lenke til kommentar
Olle P Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hmm.. kanskje... men jeg ser vel mer etter ei pumpe med kraft i, som tåler litt motstand Exakt! Två L20 i serie är dubbelt så starka som en ensam! /Olle Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hva slags nipler er det på maxi-jet pumpa? Utgangsnippelen har en ytterdiameter på ca 13mm. Inntaket er endel større; Ca 19mm. Det kan derfor være problematisk å montere en slange direkte til denne, uten å lage en eller annen form for overgang. Sjøl har jeg løst "problemet" på sugesiden ved å montere pumpa direkte til tanken. Lenke til kommentar
warlord Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hmm.. kanskje... men jeg ser vel mer etter ei pumpe med kraft i, som tåler litt motstand Exakt! Två L20 i serie är dubbelt så starka som en ensam! /Olle Du mener i parallell ikke sant Lenke til kommentar
klikko Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 hmm.. kanskje... men jeg ser vel mer etter ei pumpe med kraft i, som tåler litt motstand Exakt! Två L20 i serie är dubbelt så starka som en ensam! /Olle Du mener i parallell ikke sant ja for han gidder helt sikkert å bruke 2 pumper.... doh.. Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) hmm.. kanskje... men jeg ser vel mer etter ei pumpe med kraft i, som tåler litt motstand Exakt! Två L20 i serie är dubbelt så starka som en ensam! /Olle Du mener i parallell ikke sant Selvsagt må man koble dem i serie for å doble effekten Med paralell blir det bare dobbelt så stor flow med 0 motstand. Men når du får litt motstand så vil to i serie bli sterkere.. Sammenlign med en vogn som blir dratt av hester, en hest drar vogna, men når det blir oppoverbakke så går det tregere. Med to hester så går det ikke noe fortere, men de blir dobbelt så sterke, så når de kommer til bakken så går ikke farten like mye ned.. Edit: det er flere her som bruker to pumper, og det er egentlig ingen problemer med det. Sikrere blir det jo også i tilfelle den ene stopper. Endret 18. juni 2004 av ManagHead Lenke til kommentar
klikko Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Edit: det er flere her som bruker to pumper, og det er egentlig ingen problemer med det. Sikrere blir det jo også i tilfelle den ene stopper. joa.. har man plass, penger og tid så er det jo fullt mulig det.. men diablito .. hvorfor ikke en eheim 1250 ? tror den tåler litt motstand uten å si noe sikkert... Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 skal se på det etter hvert, det blir sikkert ei maxi jet pumpe (pga pris) men det ser faktisk ut som at den lille hydor L20 pumpa holder. har 3 blokker i systemt nå og ca 1.5m med slange og vannet kommer greit rundt med relativt god flow Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå