Gå til innhold

Mitt vannkjølingsprosjekt. WW-ripoff denne gangen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det et A7N8X-deluxe kort (som jeg og har) du har? Bår bildene av det ferdig blokken kom så det VELDIG imponerende ut! Det ble sinnsykt fine. Men er det noen som kan forklare meg hvordan loddetinnet som er veldig mykt klarer å holde "ribba" di fast i kobberplata... jeg ser for meg at ribba bare spretter ut nåe du skrur blokka fast i HK og det blir et trykk mot ribba og mottrykk på plata....? Har ikke serlig peiling på sånt men jeg fikk plutselig sinnsykt lyst til å lage vasserkooling selv også nå! Eneste jeg er bekymret for er hvordan jeg skal hjemmelage feste til [blokka i HK]...

Men det ser dritbra ut! :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg kan jo gi deg et lite svar, og noen hint, på det med loddinga:

Klaringa mellom delene som skal loddes sammen bør helst være 1/10mm eller mindre.

Jo tykkere anleggsflate, jo sterkere lodding. En anleggsflate helt ned til én mm vil fortsatt være MER enn sterk nok, og vil ikke ha noen problemer med å tåle trykket mot core. Faktisk så er det slik at hovedkort / sokkel / CPU vil bryte sammen lenge før loddinga ryker.

En forutsetning er selvsagt at loddinga er riktig utført. Les gjerne Loddeguiden her på forumet!

Lenke til kommentar

Takk igjen!

Er et A7N8X-dlx ja. Har en gpu-blokk liggende som jeg egentlig er nesten ferdig med. Mangler for det meste å borre et par hull til skruer, og håpe på at den er tett. Men blir så fort slapp når det er skole, så kan ta litt tid før jeg får gjort den ferdig. :p Kan sikkert poste noen bilder av den nåværende tilstanden hvis det er ønsker om det.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...