PioUs-JiN Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Denne blir nok konge, satte selv igang en vannblokk og pc mod i dag sammen med en kompis! Blir nok en worklog ut av den, men den stoppe temmelig fort pga: Har dere sett fint vær i Norge??? Nei, det har vi ikke sett! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Update igjen: Jeg brukte et 3mm bor og borret mange hull i kobberplata Deretter brukte jeg en dremel med kappskive og kuttet mellom alle hullene. Kantene var skikkelig ruglete, men etter en god stund med dremel og baufil, ble de nogenlunde rette. Bilde av plata og kjernen sammen: Var mest spent på hvordan loddingen skulle gå. Men det gikk egentlig overraskende greit. Brukte en kokeplate slik som beskrevet i skrues loddeguide. Tror jeg brukte litt mye loddetinn da, så jeg har en ganske stor pussejobb foran meg. Men tinn er jo veldig mykt, så det burde ikke ta så lang tid. Slik ble resultatet: Flatene er jevnere enn de ser ut som. Kommer antageligvis med ny update i morgen. Lenke til kommentar
Ceaucescu Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Meget pent! Er like ivrig hver gang noen skal lage ny vannblokk. Fint at det blir gjort ordentlig! Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Det ser kjempebra ut! Jeg er glad jeg til stadighet blir overrasket om hvor flinke mange er. Stå på, håper du får bedre resultater enn Skrue. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 (endret) Mange takk for tilbakemeldinger! Holder på å slipe den nå med 120 korning. Virker som om det er beregnet for treverk, for sanden har en tendens til løsne . Men har ikke noe bedre for øyeblikket. Kommer med bilder når jeg er fedig. Endret 19. juni 2004 av Josten Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hvis det er smergelpapir så fargen på papiret gjerne litt mørkere på begge sider. Det er i alle fall min erfaring. Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Stå på, håper du får bedre resultater enn Skrue. Å?? Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 19. juni 2004 Del Skrevet 19. juni 2004 Hoho, PsychoPat! Prøver du å tråkke katten på halen? Vent til Skrue får testa SC-blokka med sølvkjerne du! muwahaha! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe 6 grader over romtemp er vanskelig å slå! Må først få slipet ned dette greiene, noe som tar tid. Tror jeg får kjøpe noe bedre papir på mandag. Nå må jeg enten bruke et 120-grid papir som smuldrer opp, eller et nedslitt 600-grid papir. Så det tar litt tid med dette ja Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe 6 grader over romtemp er vanskelig å slå!Må først få slipet ned dette greiene, noe som tar tid. Tror jeg får kjøpe noe bedre papir på mandag. Nå må jeg enten bruke et 120-grid papir som smuldrer opp, eller et nedslitt 600-grid papir. Så det tar litt tid med dette ja Ja, det blir definitivt vanskelig å slå! Men jeg kan jo trøste deg med å si at du kanskje har misforstått litt? De 5,5 til 6gradene er ikke Delta T mellom rom og CPU, men mellom vann og CPU! Og da blir det jo straks lettere...... Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Stå på, håper du får bedre resultater enn Skrue. Å?? Bare en spøk Skrue... Jeg håper uansett at blokka blir bra! Venter på update nå. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe 6 grader over romtemp er vanskelig å slå!Må først få slipet ned dette greiene, noe som tar tid. Tror jeg får kjøpe noe bedre papir på mandag. Nå må jeg enten bruke et 120-grid papir som smuldrer opp, eller et nedslitt 600-grid papir. Så det tar litt tid med dette ja Ja, det blir definitivt vanskelig å slå! Men jeg kan jo trøste deg med å si at du kanskje har misforstått litt? De 5,5 til 6gradene er ikke Delta T mellom rom og CPU, men mellom vann og CPU! Og da blir det jo straks lettere...... Ja, sant det. Leseleif Lenke til kommentar
ArachnO Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Josten, ville det ikke ha vært lurere å bore hullene i plata før du lodda på kjernen? Særlig hvis du skal forsenke skruehullene, tenker jeg på..? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 (endret) Jo, kunne kanskje vært lurt ja Er fortsatt litt i tvil på hvordan jeg skal feste skruene. Kobberplaten er bare 1mm, så hvis jeg skal forsenke skruene har jeg ikke så mye å gå på. Planen foreløpig er å bruke muttere som jeg sliper ned. Er bare litt i tvil om det holder. Lagde en "prototyp" som ser ut til å funke greit. Den er litt under 1mm tykk, men sitter fremdeles godt på skruen. Er jo ikke plass til så mye under kjøleren iom at det vil kollidere med cpu. Edit: omformulering Endret 20. juni 2004 av Josten Lenke til kommentar
PsychoPat Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 En idé til senere er kanskje å bruke minst 2mm tykk kobberplate? Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 En idé til senere er kanskje å bruke minst 2mm tykk kobberplate? Jopp, kan nok være det ja. Men fant bare 1mm . På Stokstad var det enten for tykt eller for tynt. Lenke til kommentar
Tabaqui Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Er fortsatt litt i tvil på hvordan jeg skal feste skruene. Kobberplaten er bare 1mm, så hvis jeg skal forsenke skruene har jeg ikke så mye å gå på. Planen foreløpig er å bruke muttere som jeg sliper ned. Er bare litt i tvil om det holder. Lagde en "prototyp" som ser ut til å funke greit. Den er litt under 1mm tykk, men sitter fremdeles godt på skruen. Er jo ikke plass til så mye under kjøleren iom at det vil kollidere med cpu. Hva med å forsenke inn skruen på undersiden og finne noen "dome muttere" (ala de G-Gnome brukte i Orac) og feste oppå? Tror det kan bli pent. Ser ellers veldig bra ut. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 Det kunne også vært en mulighet ja. Men tror fremdeles at kobberplaten er for tynn til å forsenke noe serlig i. Så må nok i såfall pusse bort det meste av skruehodet, og bare la det være igjen noe som akkurat gjør at ikke skruen faller av. Problemet da er hvordan jeg får tak i den med skrutrekkeren. Men hvis jeg får det til, kan det nok bli stilig med slike muttere ja. Fant det ikke på clas ohlson, men de bør vel ha det i en stor jernvarehandel. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Det skulle gå ann å forsenke 3mm skruer i 1mm kobberplate. Men du må jo da også forsenke i plexien... (hvis du skjønner) Det er jo bare å ta en test på en liten bit og skjekke om det blir nok hold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå