Gå til innhold

Mitt vannkjølingsprosjekt. WW-ripoff denne gangen.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Update igjen:

Jeg brukte et 3mm bor og borret mange hull i kobberplata

IMGA0057%20(Custom).JPG

Deretter brukte jeg en dremel med kappskive og kuttet mellom alle hullene. Kantene var skikkelig ruglete, men etter en god stund med dremel og baufil, ble de nogenlunde rette. Bilde av plata og kjernen sammen:

IMGA0059%20(Custom).JPG

Var mest spent på hvordan loddingen skulle gå. Men det gikk egentlig overraskende greit. Brukte en kokeplate slik som beskrevet i skrues loddeguide. Tror jeg brukte litt mye loddetinn da, så jeg har en ganske stor pussejobb foran meg. Men tinn er jo veldig mykt, så det burde ikke ta så lang tid.

Slik ble resultatet:

IMGA0060%20(Custom).JPG

IMGA0061%20(Custom).JPG

Flatene er jevnere enn de ser ut som. Kommer antageligvis med ny update i morgen.

Lenke til kommentar

Mange takk for tilbakemeldinger! Holder på å slipe den nå med 120 korning. Virker som om det er beregnet for treverk, for sanden har en tendens til løsne :hrm: . Men har ikke noe bedre for øyeblikket. Kommer med bilder når jeg er fedig.

Endret av Josten
Lenke til kommentar

Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe :) 6 grader over romtemp er vanskelig å slå!

Må først få slipet ned dette greiene, noe som tar tid. Tror jeg får kjøpe noe bedre papir på mandag. Nå må jeg enten bruke et 120-grid papir som smuldrer opp, eller et nedslitt 600-grid papir. Så det tar litt tid med dette ja :p

Lenke til kommentar
Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe  :) 6 grader over romtemp er vanskelig å slå!

Må først få slipet ned dette greiene, noe som tar tid. Tror jeg får kjøpe noe bedre papir på mandag. Nå må jeg enten bruke et 120-grid papir som smuldrer opp, eller et nedslitt 600-grid papir. Så det tar litt tid med dette ja :p

Ja, det blir definitivt vanskelig å slå! Men jeg kan jo trøste deg med å si at du kanskje har misforstått litt?

De 5,5 til 6gradene er ikke Delta T mellom rom og CPU, men mellom vann og CPU!

Og da blir det jo straks lettere......

Lenke til kommentar
Tror jeg skal være veldig heldig hvis jeg skal få noe bedre resultater enn det. Men kan jo alltids håpe  :) 6 grader over romtemp er vanskelig å slå!

Ja, det blir definitivt vanskelig å slå! Men jeg kan jo trøste deg med å si at du kanskje har misforstått litt?

De 5,5 til 6gradene er ikke Delta T mellom rom og CPU, men mellom vann og CPU!

Og da blir det jo straks lettere......

Ja, sant det. Leseleif :p

Lenke til kommentar

Jo, kunne kanskje vært lurt ja :hmm:

Er fortsatt litt i tvil på hvordan jeg skal feste skruene. Kobberplaten er bare 1mm, så hvis jeg skal forsenke skruene har jeg ikke så mye å gå på. Planen foreløpig er å bruke muttere som jeg sliper ned. Er bare litt i tvil om det holder. Lagde en "prototyp" som ser ut til å funke greit. Den er litt under 1mm tykk, men sitter fremdeles godt på skruen. Er jo ikke plass til så mye under kjøleren iom at det vil kollidere med cpu.

Edit: omformulering

Endret av Josten
Lenke til kommentar
Er fortsatt litt i tvil på hvordan jeg skal feste skruene. Kobberplaten er bare 1mm, så hvis jeg skal forsenke skruene har jeg ikke så mye å gå på. Planen foreløpig er å bruke muttere som jeg sliper ned. Er bare litt i tvil om det holder. Lagde en "prototyp" som ser ut til å funke greit. Den er litt under 1mm tykk, men sitter fremdeles godt på skruen. Er jo ikke plass til så mye under kjøleren iom at det vil kollidere med cpu.

Hva med å forsenke inn skruen på undersiden og finne noen "dome muttere" (ala de G-Gnome brukte i Orac) og feste oppå? Tror det kan bli pent. Ser ellers veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Det kunne også vært en mulighet ja. Men tror fremdeles at kobberplaten er for tynn til å forsenke noe serlig i. Så må nok i såfall pusse bort det meste av skruehodet, og bare la det være igjen noe som akkurat gjør at ikke skruen faller av. Problemet da er hvordan jeg får tak i den med skrutrekkeren. Men hvis jeg får det til, kan det nok bli stilig med slike muttere ja. Fant det ikke på clas ohlson, men de bør vel ha det i en stor jernvarehandel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...