White_Tiger Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor? forde viftene sender ut elektomagnetiske inpulser for å få viften til og gå rundt. Viftene lager skiftende magnetfelt i spoler, som drar viftebladene rundt, uheldigvis så har de fleste vifter noen stifter som sender strøm gjennom spolene som skal magnetiseres, hver gang en stift eller børst mister kontakt og får kontakt med spolen, kommer det en gnist, denne gnisten er ladninger, elektroner, som hopper over, akselererte elektroner sender ut elektromagnetisk stråling, derfor reagerer skjermen på vifter Puh. Uansett se her dere: hvordan motorer virker PC-vifter har heldigvis ikke børster, det er børsteløse dc motorer. Ekstremt nøye forklart her: Børsteløse DC Motorer Disse lager ikke EMP-støy fordi de ikke har børster som lager lysbuer. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Prøv å dekk til pumpa med sølvfolie. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 var vist bedre å bruke hønsenetting, så jeg må finne ut om noe har det, gidder ikke å kjøpe en rull! men dette kan no vel ikke vere så bra for HD'ene mine heller da? pumpa er festa helt atmed HD'ene mine. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Folie, hønsenetting, bly, eller andre Voodoo triks hjelper nok ikke mot magnetisme. Du kan skjerme med jern, men det blir tungvindt. Du bør heller prøve å få litt avstand mellom pumpe og monitor. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 det hjelper hårek! må bare koble jord fra molex kabel til hønsenettingen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 20. juni 2004 Del Skrevet 20. juni 2004 Jordet hønsenetting blir et Faradys bur, så hvis det er elektromagnetisk støy du plages av så hjelper det. Men hvis det er magnetisk felt (som jeg tror) så hjelper det ikke. Elektromagnetiske felt kan rekke ganske langt, mens magnetiske blir sterkt svekket over korte avstander. Hvis flimringen dempes ved å flytte monitor vekk bare et lite stykke så er det magnetisk. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2004 så lenge ikke kabinettet og monitor står atmed hverandre så funker det bra. no står kabinettet rett under monitoren, det funker oxo, men jeg vil ha monitoren opp på data pulten! må følge med på temp måler osv...! desuten er det mer støv på gulvet som viftene suger til seg. det er vist andre som har hatt dette problemet før meg og da hjalp det med hønsenetting, så jeg regner med at det skal hjelpe med meg oxo sia jeg har samme pumpe som bamsefar har. han som kom med den iden om å feste hønsenetting rundt pumpa og jorde den! du kan lese mer her hårek:) Lenke til kommentar
S_A_Phoenix Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Kjøp bly plater og kle kassa de inni med det om du er sterk da. Da slipper du stråling om cpuen din får kjernenedsmelting også haha Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 På hvilken måte skal bly kunne hjelpe? Er vel ingen som er plaget med radioaktiv stråling? Hvordan gikk det med hønsenettingen, ble det noe synlig resultat? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Noen som sier at det kan være magnetisk og hvis det er magnetisk; Ooog når pumpa er såpass nærme hddene.. Hva vil skje med HDDene da? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 25. juni 2004 Del Skrevet 25. juni 2004 Ingen fare med HD. Det skal veldig sterke magnetfelt til for å påvirke en HD. Husk at en HD også inneholder en meget kraftig magnet, kun en centimeter fra platene! Og for å presisere, hvis du ikke har fått det med deg: bly påvirker ikke magnetfelt! Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 1. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 1. oktober 2004 ok.. no har jeg testet med hønsenetting og koble jord fra PSU til hønsenettingen. gikk heller dårlig. ente opp med at jeg kortslutta PSU:( etter mange forsøk på å få start på pc'n så funker det no endelig.. men jeg har en feil mld på MB no:( Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 1. oktober 2004 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hva med å bare flytte kabinettet lengre bort fra skjermen? Hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå