MysticoN Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hei har holdt på å modda en god del i det siste, og i går vart jeg ENDELIG ferdig! men jeg oppdaget fort at det var en ting som ikke var som det skulle være. når jeg skulle teste ny maskina mi så bynte monitoren å flimre noe JÆVLEIG. jeg er ganske sikker på at det er pga de 2 x 120 mm viftene jeg har i kabinettet mitt for det flimra på samme måte da jeg satte en bord vifte litt for nærme monitoren. Dette er utroooolig plagsomt, noen som vet hvordan jeg kan få "fixet" dette probelmet? blir ikke så bra med slik flimring på LAN f.eks. no står pc'en på gulvet og no går det bra. Endret 18. juni 2004 av MysticoN Lenke til kommentar
Diablito2k Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 postet LITT feil kanskje ??? ta å "report" deg selv, og be de om å flytte den Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 sån no er det fixet diablo:) tok bare å redigerte posten min litt jeg:) Lenke til kommentar
MagE Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 det eneste jeg kan komme på som kan få skjermer til og flimre med vifter må nok vere magnetane i motren, du kan sikkert ta noe antimagnetstråling stoff på skjermen, eller du kan kjøpe deg en lcd-skjerm. eller fjerne motoren(magnetene) i vifta, Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hmm! utroolig plagsomt at slikt skjer da! litt rart oxo, 6 80mm vifter funker bra, men når jeg tar de ut og setter inn 2 x 120mm så blir ALT herpa men men! hvor får jeg tak i antimagnetstråling stoff da? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Når du tar en magnet mot en skjerm vil den vel bare bli missfarget, ikke begynne å flimre? Endret 18. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 nei den skal da flimre. Blir den missfarget er det jo bare å degausse som oftest. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) "Slettet" Problemet ditt virket veldig merkelig Endret 18. juni 2004 av Marius_EV Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Alle pcvifter er jo børsteløse, dvs de sender ikke ut elektromagnetisk stråling. Elektromagnetisk stråling er det samme som fra mobiler som ringer i nærheten av skjermen, det oppstår fra ei vifte hvis den har børster (vet ikke helt hva det betyr) for da kommer det et antall gnister i sekundet som er ekvivalent med antal omdreininger i sekundet ganger antall magneter i spolen i motoren i vifta. Disse gnistene sender ut elektromagnetisk stråling etter forutsigelse i Maxwells elektromagnetiske teori fra 1800-tallet. Nå gikk det litt over grensen for hva jeg trenger å skrive Men har du prøvd å kople ut viftene mens du har pcen og skjermen på eller har du ikke kommet så langt? Da finner du ut om det er feilen i hvertfall. Jepp. Vil tro at hvis viftene gjør det så er det noe galt med de! De skal IKKE gjøre slik. Lenke til kommentar
Zipp0 Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 (endret) Det er helt klart viftene, jeg har ikke dette problemet til vanlig, men det hender jeg får det på lan, det er forde de som sitter foran meg, har vifter bak i kabinettet ner skjermen min.. da ser detr nesten ut som om det er en vifte som snurrer på skjermen min.. om det er noe lignende til deg er det sikkert viftene. Hvorfor? forde viftene sender ut elektomagnetiske inpulser for å få viften til og gå rundt. Endret 18. juni 2004 av Zipp0 Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvorfor? forde viftene sender ut elektomagnetiske inpulser for å få viften til og gå rundt. Viftene lager skiftende magnetfelt i spoler, som drar viftebladene rundt, uheldigvis så har de fleste vifter noen stifter som sender strøm gjennom spolene som skal magnetiseres, hver gang en stift eller børst mister kontakt og får kontakt med spolen, kommer det en gnist, denne gnisten er ladninger, elektroner, som hopper over, akselererte elektroner sender ut elektromagnetisk stråling, derfor reagerer skjermen på vifter Puh. Uansett se her dere: hvordan motorer virker Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Det er helt klart viftene, jeg har ikke dette problemet til vanlig, men det hender jeg får det på lan, det er forde de som sitter foran meg, har vifter bak i kabinettet ner skjermen min.. da ser detr nesten ut som om det er en vifte som snurrer på skjermen min.. om det er noe lignende til deg er det sikkert viftene. Hvorfor? forde viftene sender ut elektomagnetiske inpulser for å få viften til og gå rundt. Så skjermen reagerer, men ikke finelektronikken som er rett ved siden av. Lenke til kommentar
aeinstein Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Finelektronikken ved siden av går i ledere, elektronene følger pent i ledningene, i skjemen "skytes" eletroner ut fra"bunnen" av skjermen, de går i lufttomt rom før de treffer og lyser, ved hjelp av andre stoffer, opp skjermen, siden de ikke går i en leder er de lettere å påvirke. en svak magnet fikser det. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Er vel nok mere et elektronisk spm dette så jeg kaster den til elektronikk-delen av forumet. Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 hehe ok Moderator! men er det noe feil med viftende da eller? jeg har prøvd å sette kabinettet på begge sidene av monitoren, men det blir like gale! (viftene er plasert i døra, så jeg trodde at det skulle bli bedre når jeg plaserte kabinettet på venstre siden) men nei! jeg har 2 x paps vifter vist noen lurte på det. Lenke til kommentar
ok2k Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hmm... får du ikke bort en del ved å koble en kondensator i paralell med viftene? Eller har jeg helt feil nå? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 vel no vet jeg kor problemet ligger! og det er ikke i viftene! det er vann pumpa som plager monitoren min! hva skal jeg gjøre med det da? må jeg flytte pumpa utenfor kanbinettet da eller? Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Hvordan kan du vite at det er vannpumpa? Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Har du noen invertere i kabinettet? Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 får når jeg tok ut strømmen til vannpumpa så funka ALT bra, og når jeg satt inn strømmen igjen så vart det like jævelig! har fått et lite råd fra vannkjøling forumet! skal vist hjelpe å pakke inn pumpa med Hønsenetting. så det venter et par timer med ardbeid no:( Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå