Gå til innhold

Hvilke filesharing prog er bra?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg liker best å installere med RPM filer. Jeg er noia på tar.gz fordi jeg vet ikke åssen man avinstallerer programmer som er installert fra tar.gz og det kan bli litt kronglete når jeg skal begynne å fjerne alt manuelt i forskjellige mapper. Jeg er skikkelig n00b på det feltet.

Endret av morningstar665
Lenke til kommentar
mldonkey er faktisk veldig dårli i forskjell til dc......

Hva legger du i dårlig?

Muligheten til å koble til nettverk som eDonkey, Overnet, FastTrack, Gnutella & G2, Soulseek og Opennap? I tillegg til at det er en BitTorrent og DC-klient??

Blir uansett feil å sammenligne de to... DC er et enkelt nettverk.. mldonkey er en klient som kobler til en drøss av de mest kjent P2P-nettverkene.

Jeg bruker den først og fremst til eDonkey & BT.. fungerer eminent. Kjører på min lokale Debian-server, og jeg kobler til via sancho-GUI på min XP-boks.

Kan absolutt anbefale mldonkey som nedlastningsbeist på linux.

Lenke til kommentar

Hint for .tar.gz - pakkede programmer:

bruk --prefix på configure, tving det til å legge seg i en egen mappe i /usr/local. Så kan du bare slette den mappa når du er lei :p

Men genrellt sett er jeg enig i deg - rpm er mye greiere å passe på.

Lenke til kommentar
Hint for .tar.gz - pakkede programmer:

bruk --prefix på configure, tving det til å legge seg i en egen mappe i /usr/local. Så kan du bare slette den mappa når du er lei :p

Enig! Et fildelingsprogram har absolutt ingenting å gjøre i /usr. Det er programmer som installeres lokalt, de er ikke en del av "kjerneprogrammene" og de er så desidert ikke nødvendige for driften av systemet. Ergo: har programmereren hatt FHS i tankene (ellers så burde den personen ikke lage programmer til *nix) så burde /usr/local (evt. /opt) være standard "prefix" for programmet. Heldigvis så har dette vært tilfellet for de programmene jeg har kompilert fra tarball.

Angående DCGUI, så opplevde jeg dette til tider som svært ustabilt, at det kræsjet "hele" tiden. mldonkey synes jeg bare er et evinnelig rot av filer (kjør det fra $HOME og kaos vil du få)

Lenke til kommentar

/me stoler i alle fall ikke på standard, TVINGER dem inn i /usr/local

Eneste jeg lar legge seg inn i /usr direkte er DirectoryAdmin:

1. Eller så finner den ikke gnome-filene sine

2. RPM'en har et TONN unødvendige depps...

3. Kommer uansett ikke til å slette det progget - bruker det til brukeradministrasjon på skolen!

Lenke til kommentar

Jeg bruker giFT med fasttrack, gnutella og openft plugin og Apollon gui. Fungerer fint, i hvertfall så lenge du ikke er redd for å få Riaa på nakken.

Skulle gjerne hatt et bedre DC program enn DCgui da.

Endret av Edorph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...