esben86 Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Denne posten blir vel noe lang, men jeg er EVIG takknemlig for at de som leser den gidder det, og prøver å kommer med forslag.. Okey, for en stund sida kjøpte jeg nye deler til maskina mi, er vel ca 2 mnd sida nå, men jeg har enda ikke fått det til å funke. Jeg har bytta del etter del, hatt den inne hos komplett til service, men virker ikke som den skal enda. Akkurat nå har jeg disse delene MSI K8T NEO AMD64 xp3000 Corsair pc3200 1x512 Samsung SP 160gig ide Western Digital 40 gig ide GF4 ti4600 Husker ikke helt merket på PSU, men er noe med SilentBoost 400w Jeg fikk maskina hjem fra komplett etter at de fant en defekt rambrikke som jeg bytta ut. Jeg legger inn xp og alt fungerer som normalt i 2-3 timer, helt til pc'n restarter seg plutselig, og slik fortsetter den i en loop, dvs at den restarter seg hver gang den kommer inn til welcome skjermen. Første gangen dette skjedde prøve jeg å formatere og legge inn xp pånytt. Det som skjedde var at når jeg kom fram til kopieringa av filer rett etter formateringa så får jeg mld'r som "kan ikke kopiere fil" og "filen ble ikke riktig kopiert". Dette skjer en del ganger helt til jeg får blåskjerm. Jeg har prøvd med 3 forskjellige cd'r og 2 cd rommer. Jeg lot bare pc'n bli stående noen dager før jeg prøvde det samme igjen, men denne gangen fikk jeg lagt inn xp, men akkurat som før så virka det kun i noen timer og ved reinstallasjonen kom samme feilen igjen. Har vært sånn tre ganger at den har virka en stund og så klikka de gangene jeg har latt den stå avskrudd i noen dager. Det første jeg tenkte av at det kunne være et varmeproblem, at cpu'n var for varm, fordi på blåskjermen fikk jeg feil meldinga memory_management. Og ettersom jeg har hørt at minnekontrollern ligger inni cpu'n på amd64. Kjøpte kjølepasta idag, og cpu'n ligger på 34-37 grader. Idag lånte jeg også et sånnt cdkjørt operativsystem for å utelukke at det var hdd'ne det var noe i veien med, men jeg fikk ikke starta dette heller, mener det het knoppix eller noe. Dermed har jeg utelukka att det er hdd'ne , cdrommen, og windows cd'n. Etter 5000 kr , og 2 mnd er skuffelsen, og savnet av maskina mi stor :/ Og jeg ber på mine knær at dere prøver å gjøre et forsøk på å finne ut hva som er galt. På forhånd takk MVH Esben ##Emnet på tråden har blitt endret av moderator (Blib). Vennligst les hva nettiketten har å si om dårlige emner og prøv å følge opp på dette neste gang. ## Endret 17. juni 2004 av Blib Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Hvilken PSU har du ? Merke og watt ? Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 PSU: ett eller annet med SilentBoost 400w Lenke til kommentar
tovalb Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 hadde faktisk ett lignende problem for en liten stund tilbake. Det som visste seg da etter mye feilsøking var at prosessoren (xp2500) ikke klarte å kjøre stabilt ved normale spesifikasjoner. Jeg måtte enten øke volten eller klokke ned. Det du kan prøve er å klokke ned for å se om det bedrer seg, prøv også og klokke ned minnet hvis hovedkortet støtter dette. Det kan hende jeg er helt på villspor men tror det er verdt et forsøk Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hvordan gjør man det? øker volten eller klokker ned? Syns det hørtes litt skummelt ut å øke volten, hvor mye må jeg isåfall klokke ned? Endret 17. juni 2004 av esben86 Lenke til kommentar
Noty Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dette gjør du i bios. Men det høres nesten ut som du har problemer med minnet. Hadde slike problem selv, og da var minnet gåent. Last ned memtest86 og test det. Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 må jeg være inne i windows får å kjøre memtest eller er det bare noe jeg kjører fra diskett eller noe? jeg kommer jo sjeldent inn i windows :/ Lenke til kommentar
Lucas Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Kan høres ut som minne ja, men på ett lan for en tid tilbke var det en som fikk blåskjerm etter at han satt inn ett nytt nettverkskort ! og dette man kom ikke fram til noen som helst løsning. rett etter på røk HD til vedkommende og blurescreen ble igjen å kjenne ! men tror ikke det kan ha noen sammenheng ! Lenke til kommentar
A.Dent Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) memtest kan kjøres ved å lage en bootdisk med programmet på, så hvis du har en annen pc tilgjengelig så går det greit. Programmet finnes på http://www.memtest86.com/ for å lage bootdisk må du høyreklikke på a: og velge format, og så velge bootdisk, eller noe sånt. så kopierer du over filene på disketten. Tror det var sånn jeg gjorde det forrige gang. Endret 17. juni 2004 av A.Dent Lenke til kommentar
pett Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Angående minne, prøv å ta ut alle minnebrikkene (hvis du har flere), og sett en i en ramslot. Start pcen, se om det klikker. Hvis det klikker prøver du samme brikken i neste ramslot etc, og hvis maskina klikker, uansett hvilken ramslot den står i, da prøver du med neste rambrikke i alle. Jeg har en maskin hvor ene ram-sloten er defekt, men det går helt fint å bruke de andre. Det er verdt et forsøk... Det kan også være inkompatibel ram, endel av de nye cpuene er litt kresne... (men jeg har athlon xp, så det vet jeg ikke noe mere om...). Lykke til... Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) der fikk jeg til memtest, er på test 2 nå og er oppe i 6800 feil ca, er det minne det er noe i veien med da? heh, kjøpte det nytt for noen dager sida, kan det ha noe med ram slotten å gjøre?? hovedkortet og rammen er jo helt ny(tt). samme hvilken slot jeg setter rammen i? er forresten oppe i nermere 90000 errors nå er det mye? Endret 17. juni 2004 av esben86 Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 det skulle jeg nok tro ja.. Lenke til kommentar
pett Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Ett ord: JA! Veeeldig mye. Det burde være 0. eller 1-2 i løpet av en dag... KLAG, bytt alle delene, du har fått utstyr med vanvittige feil... De burde gi deg penger, masse penger... Vel, reklamer iaffal på hovedkortet og rammen, få nye av samme type. Så er du sikker på at du er kvitt feilkilden. (forresten, hvordan behandler du delene? Tenker du på statiske utladninger etc? Hvis ikke kan jo det være et lite problem.....) Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) passer på å holde hånda i kabinettet, ikke holde på i nærheten av tepper osv, men tester memtest hovedkortet ogsÅ? for det sendte jeg inn til komplett og da var alt i orden er oppe i 125k feil nå men tester memtest noe mer enn rammen?? Endret 17. juni 2004 av esben86 Lenke til kommentar
Supervisor Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Prøv å endre RAM innstillinger i BIOS. Først prøv med SPD, og etterpå kan du prøve å sette dem manuelt. Har du minne som opererer på CL2, prøv å endre til CL2.5 Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) veit egentlig hva noe av det der betydde, men altså 165000 feil?? er ikke det litt i meste laget da? Endret 17. juni 2004 av esben86 Lenke til kommentar
hylo Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Send inn cpu, hovedkort og ram. Det er sikkert deler fra hælvette eller noe sånn. spør om nye deler (garanti så klart)... Det ordner seg sikkert.. Jeg håper det går bra med pc'n din og problemet ditt... Lenke til kommentar
esben86 Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 faen, jeg lot den visst kjøre litt for lenge, men fra test 0-7 så fikk jeg 37644 feil, som ser ganske mye ut.. har sendt inn hk og cpu til sandefjord en gang før og da sa de at alt var okey Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Vil anta at det muligens er minnet det er noe i veien med. Husker fettern min hadde samme problemet for en stund siden. Enten boota maskinen ikke i det hele tatt, eller så ble den ustabil etter en kort stund. Etter en stund, kom jeg frem til at det var noe galt med den ene minne-brikka. Han hadde kombinert 256+128MB ram. Jeg vet ikke om det er dette eller selve ram-brikka som var problemet, men symptomene var noenlunde like. Kanskje du kjenner noen som kan låne deg ei ram-brikke? Lykke til med feilsøkinga. Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Før du sender inn ville jeg ha gjordt et forsjøk på å bytte minnet til en annen slott. Mulig det er hk vetu og ikke minnet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå