kristianv Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har alltid hørt at noe av det beste med Symbian er at du kan ha flere programmer oppe samtidig, og veksle mellom dem. F.eks. surfe på nettet samtidig som du hører på Mp3. Nå har jeg fått min første symbian telefon, en Nokia 7610. Jeg er imidlertid mildt sagt forvirret nå som jeg tester den ut. Hvordan skifter jeg mellom programmene, lukker dem, o.s.v.? Lenke til kommentar
zand Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Du skifter mellom programmene ved å holde menyknappen inne. Da får du opp liste over kjørende programmer. For å avslutte velger du som regel Valg -> Avslutte. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 f.eks. en mp3-spiller kan du bare legge ned ved å trykke på den røde telefonen, da fortsetter den å spille av, og mens den gjør det kan du fritt åpne flere programmer.. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Du _lukker_ programmene ved å trykke "avslutt" (høyre knapp som vises på skjermen liksom) Hvis du ikke vil ut av programmet, bare "ligge det ned" (alt+tab) trykker du på den røde tasten (legg på røret-tasten). Når du har lagt et program ned, kan du gå inn igjen på det ved å holde inne menytasten 1-2 sekunder.. Da kommer det opp en liten meny som viser hvilke programmer du har åpne.. (alt+tab kan man vel si om denne funksjonen) Du kan da også åpne flere programmer. Du går altså inn i et program, trykker rød knapp, går inn i flere programmer og taster rød knapp.. Så vil alle programmen du er inne i vises på listen som spretter opp når du holder inne menyknappen. Edit: Gratulerer med telefonen forresten, kvork!! Fornøyd så langt ? Bra første inntrykk? Endret 17. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Ok, takk. Hadde 12 programmer oppe jeg. Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hadde jeg og når jeg fikk 7610 Trodde man lukket dem med rød knapp, men det gjør vel gjerne de fleste første gang de bruker en symbian telefon.. Endret 17. juni 2004 av Naxos Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Sikkert! Men er også litt forvirret over dette: Tilstedest. Lokalisering. Hva er dette og hvordan funker det? Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Veldig usikker.. Tror i hvert fall det er netverkstjenester.. Men har ikke funnet ut av hva det er jeg heller, har ikke giddet. Så jeg vil også gjerne vite det, faktisk Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Legger til at når du har listen oppe over programmer som kjører, kan du trykke på C knappen for å avslutte det markerte programmet. Lenke til kommentar
kristianv Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Åh! Det var bra! Takk skal du ha! Naxos: Ja, jeg er kjempefornøyd! Begynner snart å få lite plass på minnekortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå