tomy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Vær forsiktig med 6230. Jeg kjøpte min på PCutstyr.no for 1 mnd siden. Idag ble den plutselig helt død. Ikke mulig a få liv i den igjen. Er det skjedd med andre 6230`r. Jeg lærer visst aldri. Dette har skjedd med 2 andre nokiaer som jeg hadde. Aldri mer Nokia for meg. mvh tomy Lenke til kommentar
Habla Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Du er alltid hjertlig velkommen til SE familien. Lenke til kommentar
Navy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Dette er en garanti sak, visst den ikke har ligget på et fuktig sted har du krav på reprasjon. Lenke til kommentar
tomy Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2004 Navy,du høres nesten ut som en selger. tomy Lenke til kommentar
Naxos Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Common knowledge det der da.. Telefonen din skal jo ikke bare dø av seg selv.. Gjør den det har du krav på erstatning! Lenke til kommentar
Navy Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Noppe, er ikke selger her i gården nei Elektriker Lenke til kommentar
hazzie Skrevet 17. juni 2004 Del Skrevet 17. juni 2004 Har du prøvd å lade den ... ? Lenke til kommentar
tomy Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2004 Idag leverte jeg inn 6230`n til Norsk tele service as i Bergen. Firmaet står oppført som Nokia verksted på Nokias nettsider. 2 timer etterpå ringte Norsk tele service meg. De kunne fortelle at det ikke lot seg gjøre og reparere den 1 måned gamle Nokia 6230`n. Men tror dere jeg fikk ny ? Nei, den skulle sendes til Nokia for deretter evnt "bestemme" når jeg skulle få ny. Stoler ikke Nokia på sitt eget verksted? Dette ville ta ca 2 uker fikk jeg oppgitt av verkstedet. Feilen lå i strømforsyningsdelen / forsterker til strøm. Den vil ikke bli rep. Og få fatt i noen folk hos Nokia er like vanskelig som audiens hos kongen. Det stinker av dårlig service. Også på pcutstyr.no der mobben ble kjøpt oste det dårlig service. Alle vil hjelpe helt til samtalen er over. Ingen bryr seg. Tomy Lenke til kommentar
8210fan Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 har prøvd siemens, nokia og ericsson/sonyericsson. sistnevnte liker jeg best. både av utsende og innhold og brukervennlighet. Lenke til kommentar
Jankee Skrevet 18. juni 2004 Del Skrevet 18. juni 2004 Men tror dere jeg fikk ny ? Nei, den skulle sendes til Nokia for deretter evnt "bestemme" når jeg skulle få ny. Stoler ikke Nokia på sitt eget verksted? Dette ville ta ca 2 uker fikk jeg oppgitt av verkstedet. Feilen lå i strømforsyningsdelen / forsterker til strøm. Den vil ikke bli rep. Veit dsu kvar den blei send til? Ikkje teleservice vel? Då er 2 veker minimum. Problemet er er mobilprodusentane har del serviceverkstadana inn i nivå Litt etter produsent men det skal vere ca 4 nivå +/-1. Grov oppskissering: Nivå 1: Software Service Nivå 2: Lettare elektronisk rep. Nivå 3: Større elektronisk rep Nivå 4: Bytte/swap samt hovudverkstad Så du har eigentleg rett i at Nokia ikkje "stoler" på lavare nivå for swap einheitar o.l. Dette må inn til nokia sentralt i det landet eller til finland. mvh janEirik Lenke til kommentar
tomy Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2004 Takk for opplysningene Janeirik. Det er sikkert helt rett sånn du beskriver det. Verkstedet i Bergen er ett av 2 som står oppført på Nokia sine nettsider. Jeg har sendt følgende mail til dem, : Norsk Tele Service A/S Fjøsangerveien 71 5073 Bergen Tel: 55 20 61 20 Da dere har gitt signaler på at den 6 uker gamle Nokia 6230 ikke vil bli reparert, tolkes det som at problemstillingen rund feilen på mobilen da er funnet og oppklart. Det er da urimelig at det opplyses fra Norsk Tele Service A/S at det vil ta 2 uker før kunden får ny mobil. Dette er lang utover det tidsaspekteret som gjelder innenfor Forbrukerrådets regler . Norsk Tele Service A/S står oppført på Nokia sine nettsider som ett av 2 Nokia verksteder i Bergen. Dersom dere ikke kan reparere mobilen tolkes det slik at denne er boss. Norsk Tele Service A/S sin vurdering bør være godt nok for Nokia. En henvendelse til Nokia fra Norsk Tele Service A/S burde da løst saken slik at kunden får ny mobil omgående. Hva er prosedyre i denne saken ? Hvem kan kontaktes for mulig fortgang i saken ? Hvor er mobilen idag ? Ønsker snarest tlf nr og e mail adresse til vedkommende. Vennligst også send tilbake kopi av all korrespondanse som skjer / har skjedd i denne saken. Venter på svar. Legger det inn når / dersom de svarer. tomy Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå