Gå til innhold

Masse nettverksutstyr, hva nå?


Anbefalte innlegg

Ok, har fått, eller dvs. vil få i løpet av sommeren 30 stk 36 port (managed) 100mbit switcher med gigabit uplink port. I tillegg en kjerneswitch med 40 gigabit porter + en masse annet utstyr. Har i utgangspunktet ikke plass til alt dette utstyret, så det jeg lurer på er om jeg bør se på mulighet for å leie dette ut til lan parties (med opp til ca 500 personer), eller bør jeg selge det i deler for en billig penge?

 

Tenker egentlig ikke på verdien i penger, men mer på verdien i bruken av dette utstyret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folkens, kjøp og salg har ingenting i forumet å gjøre. Ta forespørsler på PM.

 

Tenker du profitt så vil jo utleie lønne seg på lang sikt, men det er sansynligvis en del jobb - litt avheing av hvor du bor (det er lettere å finne LANs i Oslo enn Svolvær) og hvor mobil du er.

 

Jeg tror du kan klemme ganske mye penger ut av noe slikt ved salg, men vet ikke om markedet er så stort, så det kan være vanskelig å finne en kjøper som er villig til å bla opp det dette er verdt. Det ser jo ut som om en del mennesker her på forumet er interressert, så litt research og en runde på bruktmarkedet er nok ikke dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...