Gå til innhold

amd 64 3200+ 78 grader!

Høyland

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dr.X : 60-70C er ikke "unormalt" for og si det sånn, har du AMD 64 selv? Eller bare utaller du deg helt vilt?!

Ang flashing for og se om det hjelper, husk at da må du formatere..

Da AMD 64 enda er i beta fasen.. (Hvis noen vil krangle på dette, send meg en PM)

Min 3200+ ligger på ca 50-60C "Idle" og 60-70C på "Load", kjører med "Boxed" kjøler.

Endret av Stikk-kont@kten
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dr.X : 60-70C er ikke "unormalt" for og si det sånn, har du AMD 64 selv? Eller bare utaller du deg helt vilt?!

Ang flashing for og se om det hjelper, husk at da må du formatere..

Da AMD 64 enda er i beta fasen.. (Hvis noen vil krangle på dette, send meg en PM)

Min 3200+ ligger på ca 50-60C "Idle" og 60-70C på "Load", kjører med "Boxed" kjøler.

Fullstendig uenig.

60-70 C er unormal varmt for en AMD 64 som har støtte for Cool'n'Quiet i tillegg til å være en veldig kjølig prosessor. Min 3200+ ligger under 50 konstant i min SN85G4.

AMD 64 er ikke i beta-fasen. Gidder ikke sende deg en pm. Den var klar for lansering i 2002 ffs!

Lenke til kommentar

Hmm, sa ikke at det var "normalt" heller...

Men at det forekommer ofte tempraturer på 60C++..

Ang. det jeg mente om "beta" er at Windows støtter ikke AMD 64 100%, da det kreves og formatere hver gang man "flasher".

Dette er i hvertfall hva jeg selv har opplevd og hørt fra andre.

Lenke til kommentar
AMD 64 er ikke i beta-fasen. Gidder ikke sende deg en pm. Den var klar for lansering i 2002 ffs!

:dontgetit: 2002, K8 ble lansert i 2003 mai, juni. Og det var Operton, A64 ble ikke lansert før september tider 2003. Så hvor har du 2002 fra?

Hvis du mener at de hadde en prototype å vise til så er det laterlig, det finner prototyper av 65nm CPUer men det betyr ikke at de er klar for lansering. Tror du bør begynne å bli litt flinkere med fakta.

Lenke til kommentar
Ang. det jeg mente om "beta" er at Windows støtter ikke AMD 64 100%, da det kreves og formatere hver gang man "flasher".

så det du egentlig mener er at windows er beta? :roll:

Lenke til kommentar

At det kreves å formattere hver gang du flasher BIOS har ihvertfall aldri jeg opplevd :hmm: . Har flashet flere ganger nå og det går like fint som det gikk på AthlonXP plattformen.

Lenke til kommentar

så det du egentlig mener er at windows er beta? :roll:

Nei tror han mener at Win ikke helt har en god nok støtte for K8 CPUer.

Men jeg ville tro at såfall Win 64 bits ed. støttet K8 perfekt. Har selv ikke opplevd noen probelmer med at du må formatere etter en BIOS flash, men så funker win på en finurlig måte. Du kan aldri være helt sikker.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Sprøtt at dere har dette problemet. Jeg har også MSI K8N Neo PE, riktignok med A64-3000+.. Ligger på 35' idle, har aldri vært over 40'. Bruker riktignok en Zalman 7000. Verre med nb, ligger på ca. 51' konstant.. :roll:

/off-topic: noen som vet om chipset-kjølere for socket-A hovedkort passer på nForce3 250gb?

Edit: Kjøleren går forresten på laveste hastighet. Temperatur sjekket både med Core Center og i BIOS.

Endret av SilverCRX
Lenke til kommentar
Off topic:

Jeg trodde amd 64 hadde(skulle ha) lavere temperatur enn xp prosessorene, eller er dette feil?

Min XP 1600 har 56W effekt forbruk. 64 3500+ (S939) trekker 82W.

Så det stemmer ikke. Trodde det selv også før jeg sjekket opp. Jo mere effekt de bruker jo varmere blir de. All effektforbruk blir gjort om til varme. Men de er mye kjøligere enn P4, sikkert der vi har misforstått pga. AMD har skrytt av at 64-prosessorene sine er kjølige. De sammenlignet seg nok med Intel.

Sveinl.

Endret av Sveinl
Lenke til kommentar

Skylde på msi er ikke dumt ;) . msi er ikke særlig flinke med nye hovedkort :no: . de viser ofte feil temp.noe som vanlighvis lett kan ungås ved og flashe din bios :thumbup:

Eneste du kan gjøre foreløpig er og suse rundtHer og vente på bios update :)

Lenke til kommentar
Sprøtt at dere har dette problemet. Jeg har også MSI K8N Neo PE, riktignok med A64-3000+.. Ligger på 35' idle, har aldri vært over 40'. Bruker riktignok en Zalman 7000. Verre med nb, ligger på ca. 51' konstant.. :roll:

/off-topic: noen som vet om chipset-kjølere for socket-A hovedkort passer på nForce3 250gb?

Edit: Kjøleren går forresten på laveste hastighet. Temperatur sjekket både med Core Center og i BIOS.

Hvilken BIOS versjon har du?

Lenke til kommentar
[quote name='Lucifer 666' date='26/06/2004 : 11:21'] [quote name='SilverCRX' date='26/06/2004 : 11:13'] Sprøtt at dere har dette problemet. Jeg har også MSI K8N Neo PE, riktignok med A64-3000+.. Ligger på 35' idle, har aldri vært over 40'. Bruker riktignok en Zalman 7000. Verre med nb, ligger på ca. 51' konstant.. :roll:

Edit: Kjøleren går forresten på laveste hastighet. Temperatur sjekket både med Core Center og i BIOS. [/quote]
Hvilken BIOS versjon har du? [/quote]
Det har ikke kommet noen oppdatering ;). så det var vel litt teit spørsmål ?
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg har skrudd sammen ganske mange fler A64 maskiner enn de fleste her på forumet og de tempraturene der må være feil, ellers så er ikke kjøleren festet riktig. Athlon64 blir ikke så varm som AthlonXP, uansett hva spesifikkasjonene skulle si. Har ikke opplevd tempraturer over 50 grader, selv med billige kjølere fra Thermaltake og Speeze, og det er etter å ha kjørt Prime95 i flere timer.

Jeg glemte ved en anledning å sette i viftekontakten da jeg monterte kjøleren, da kom temperaturen på rundt 80 grader så her er det nok noe feil et eller annet sted. A64 er på ingen måte et betaprodukt lenger og som systembygger tror jeg egentlig jeg vet ganske godt hva jeg snakker om. Siden vi tok i bruk Athlon64 for fullt har vi kun positive erfaringer så langt og har aldri hatt problemer hverken med hovedkortene vi har brukt (stort sett Gigabyte) eller inkompatibelitet med minne som så mange andre har slitt med. Har brukt "billigminne" både fra Veritec og Elixir uten at dette har skapt problemer.

At man må formatere for hver gang man har flasha bios er noe jeg aldri har vært borti selv eller fått tilbakemeldinger fra våre kunder om, så det må være et veldig lite utbredt problem.

- Judaz -

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...