Gå til innhold

Vannkjøling til AMD 2500+ ?

Anbefalte innlegg

Vannkjøling til en AMD 2500+

Jeg har vel bestemt meg for at jeg skal ha en Vannkjøling. men hvilke vet jeg ikke.

Klarer jeg å overklokke opp til 3200+ er jeg fornøyd.

har sett litt på dette settet Asetek WaterChill KT12A-L20 men har ikke peiling på om det er bra nok?

Har også sett på dette WaterChill CPU-A Cooling kit KT03A-L20/220v-10mm Antartica

Andre forslag tas i mot med åpne armer. Har et stramt budsjett, så bilig er bra :D

Maskin spec er som følger:

AMD Atlhon 2500+ (baraton).

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5 x 2.

Abit AN7 hovedkort.

CPU kjøler er en Silent Viking 2 denne gjør at CPUen liger på 50 uklokka.

Har et Antec Sonata tower med 2 kabinett vifter. Holder Ca 30 grader

Endret av moriendum
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ta en titt på 3dfxcool, der har de et veeeldig bra sett :yes:

Edit: dette

Settet du linket til passer ikke til Socket A? Det passer kun til 462 og 478.

Av de to settene du har linket til ville jeg uten tvil valgt sistnevnte (dette). Det har Antarctica CPU-blokk som er blant den beste blokken på markedet per dags dato.

Endret av Zaeira
Lenke til kommentar

OK takk for svarene.

Ville jeg fått noen problemer med å klokke 2500+ til 3200 med det andre settet som er rimligere. Hvet du ca forsjeld i grader jeg ville fått med de to settene?.

Andre sett eller jeg bør velge en de som er nevnt?

Jeg har aldrig prøvd meg på vannkjøling før og ikke overklokking heller. Hvilke FSB og MP skal jeg bruke?

Takk igjenn for alle svar.

Lenke til kommentar
OK takk for svarene.

Ville jeg fått noen problemer med å klokke 2500+ til 3200 med det andre settet som er rimligere. Hvet du ca forsjeld i grader jeg ville fått med de to settene?.

Andre sett eller jeg bør velge en de som er nevnt?

Jeg har aldrig prøvd meg på vannkjøling før og ikke overklokking heller. Hvilke FSB og MP skal jeg bruke?

Takk igjenn for alle svar.

Skal nok ikke få noen problemer med å klokke CPUen opp til 3200+ med den andre kjølingen, nei. Blir vel ikke så veldig store temperaturforskjeller på de to nevnte settene, men noen grader må du nok regne med.

Du sa du hadde et stramt budsjett, så noe veldig mye bedre sett en Antarctica får du vel ikke. I alle fall ikke ferdigsett (muligens Ncools sett, men tror ikke de selger vannkjøling kun til CPU i form av sokkel A). Da må du nok eventuellt sette sammen selv. (Mulig jeg tar feil her.)

Du sier du ikke har erfaring med vannkjøling, så Waterchill settene er da gode valg, ettersom det følger med en meget god manual til hvordan du skal montere settet.

Når det gjelder overklokkingen, kan du poste det her.

Lenke til kommentar

Ok takk for svarene.

Da går jeg for det dyreste viss pengeboka holder til det :D, viss ikke får jeg gå for det billige settet.

PS er det bare CPU blokka som gjør at det dyre settet blir bedre?

Får poste om overklokkinga når jeg har fått vannkjølinga og skal till å klokke.

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Hmm har ikke disse to settene samme CPU blokka da? Sjekk denne tabellen.

Nei de har ikke samme CPU-blokk. Jeg tror databutikken har satt på feil navn til settet. Eller eventuellt feil bilde. Det er nok førstnevnte, ettersom prisen er så lav.

På bilde fra databutikken er det verken en vanntank eller radiator vifte. :hmm:

Men det betyr sikkert ingenting.

Lenke til kommentar
Ta en titt på 3dfxcool, der har de et veeeldig bra sett :yes:

Edit: dette

Settet du linket til passer ikke til Socket A? Det passer kun til 462 og 478.

Av de to settene du har linket til ville jeg uten tvil valgt sistnevnte (dette). Det har Antarctica CPU-blokk som er blant den beste blokken på markedet per dags dato.

Og 462 er vel...? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...