DooBler Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Jeg har nettopp satt sammen en data, men får ikke cd-rommen til å virke. Jeg har prøvd med 3 forskjellige IDE kabler, 2 forskjellige cd-rommer, master og slave på kabelen og på cd-rommen. Den virker dersom du bare har drevkontakten koblet til, og ikke IDE kabel. Dersom jeg kobler til IDE kabelen slutter LEden å lyse og cd-rommen kommer ikke ut. Hva tror dere er galt? Lenke til kommentar
PoW Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Høres merkelig ut... Siden du har prøvd flere Cd-rom'er kan det jo være noe gale med hovedkortet ev. Poweren ?? Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hva mener du med poweren? BTW: HK er helt nytt, men det kan jo fortsatt vere noe gale med det Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 (endret) Hva mener du med poweren? BTW: HK er helt nytt, men det kan jo fortsatt vere noe gale med det han mener strømmen...! kan du åpne cdrommen med knappen foran når maskina er på? innlegg nr.100 Endret 17. juni 2004 av TrulZern Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Bare dersom IDE kabelen ikke er i cd rommen Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Bare dersom IDE kabelen ikke er i cd rommen merkelig problem... virker som om strømmen forsvinner når du putter i ide kabelen aldri hørt om noe lignende *kremt* hører ikke dette til under hardware, ikke overklokking Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 17. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Det står faktisk DATA/OVERKLOKKING GENERELT. Og jeg fant ingen annen kategori som passet. Men vet du hva jeg kan gjøre?????? Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 det er antakligvis noe galt med ditt hoverkort.... om det ikke bare er noe du har satt sammen feil da (lite trolig egentlig) klag på hovedkortet Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Har du prøvd cd-rommen i en annen maskin og fått bekreftet at denne fungerer som den skal ? Lenke til kommentar
ragstian Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hei. Blir CDROM vist i bios under oppstart? Er du sikker på at IDE kabel er plugget inn rett vei. Symptomene dine likner på de du får om IDE-kabelen er feil vei! Good Luck. Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 17. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 17. juni 2004 Hei. Blir CDROM vist i bios under oppstart? Er du sikker på at IDE kabel er plugget inn rett vei. Symptomene dine likner på de du får om IDE-kabelen er feil vei! Good Luck. Ja, enig med dette. Symptomene sier til at IDE-kabelen er feil vei. Jeg kjenner til dette problemet i forbindelse med floppy-kabel til diskettstajson, der diskettstasjonen bare står å lyser når kabelen er montert feil vei... Ikke akkurat like symptomer, altså her er det omvendt, men så er det jo ikke like kabler heller, så det burde være en logisk forklaring... Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 En IDE kabel har jo et spor da, så den kan bare settes en vei. Men jeg fant ut av problemet. Det var som TrulZern sa: Hadde satt sammen litt feil. Hadde glemt og låse cpu med den hendelen på siden. Stupid me!!!!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. juni 2004 Rapporter Del Skrevet 18. juni 2004 Dette har ikke særlig mye med overklokking å gjøre, så jeg flytter tråden til riktig forum. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå