Gå til innhold

Trenger tilbakemeldinger og hjelp med ram

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe pc så snart jeg får nok peng, og tenke jeg skulle gjøre den tiden mindre med å kjøpe først 512 mb ram, og enda et 512 mb ram når jeg får råd. Hvilket bør jeg kjøpe da? Tenkte å kjøpe denne sammen med alt det andre, og å kjøpe enda en sånn når jeg får anskaffa mer peng. Men er ikke like sikker på at to sånne jobber så bar sammen og så var det litt i dyreste laget, hvis det hjelper skal jeg kjøpe dette:

Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,Dual-GbLAN,ATX,Raid

Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MB AGP,ATI9800PRO,DVI-I,TV-Out, Lite-Retail

AOpen H600B Svart, 350W, W/USB 2.0 board - Midi Tower

Thermaltake Venus 12 - AMD Athlon64/Opteron

2* Papst Kabinett vifte 80x80x25mm

Hovedkort og sånn har jo litt med kompabilitet (sikkert skrevet feil) er ikke så god på det området, trenger også tilbakemeldinger på pc'en da mener jeg ikke fet pc, da mener jeg, du bør heller kjøpe ditt og du trenger ikke så bra datt. ;)

Endret av hba
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg vil ambefale Twin MOS hvis du skal ha noe litt billigere ram!

hvilken Twin MOS ram du bør kjøpe kommer ann på FSB'n på prossesor'n din,

er den høyere enn 400MHz kan det lønne seg å kjøpe Twin MOS Dual channel PC3200, hvis den FSB'n er 400MHz eller lavere e det likså greit å kjøpe Twin MOS 512MB DDR SD RAM PC 3200 som koster 730,- hos PC utsyr.no.

Ellers ok.

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvor høy er fsb'en på athlon 3200? Har hørt at twinmos ikke funker så bra til athlon64 hovedkort, er det sant? :dontgetit:

Og vet du om noen plss jeg kabn se nøyaktig cas latency på TwinMOS ram det står ikke på de nettbutikkene jeg ska kjøpe på det står bare cl2 og cl2.5. :no:

OG hvor bra vil to twinmos brikker fungere sammen, har ikke så mye peiling på software til hardware eller hva det kalles, kan endel om hardware men ikke hvordan du får dem til å funke etc. :thumbdown:

edit: Har bare en cd-brenner og dvd-rm fra en gammal fujitsu simens scaleo pc fra 2000 tror du jeg brø kjøpe ny? :hmm:

Endret av hba
Lenke til kommentar

på en athlon er det vertfall ikke mer enn 400MHz så det er ingen vits i dual channel.

Dual channel er bra til intel som har 800fsb, da er det ca 1.6 ganger så raskt som singel versjonen.

CAS står når du leter i prduktguiden her på hardware.no Twin MOS 512MB singel versjonen har 2.5.

to singel versjoner vet jeg ikke hvordan vil fungere sammen, har hørt at det ikke er så bra men en alene går fint :yes:

Jeg trur ikke du trenger å få ny dvd-rw(det er vel det du mener) eller cd-brenner, så lenge du er fornøyd med farten på dem ;)

Twin MOS masse for pengene :thumbup:

Lenke til kommentar
Har hørt at twinmos ikke funker så bra til athlon64 hovedkort, er det sant? :dontgetit:

Stemmer det. Generelt sett TwinMos og AMD tror jeg nok. :thumbup:

Bytt til Seagate hardisk av lik type. Den er mer stille.

SÅ er den rammen du viser til der, helt genial ,em den er jo litt dyr. Du kan jo vurdere å ta vanlig Corsair TwinX RAM.

PS: Ikke kjøp to ulike brikker!

Endret av kennethdammyr
Lenke til kommentar

Kan dere faen meg ikke forstå poenget, twinx betyr at det er tp ram brikker, og jeg sal ha 1! Og så når det trengs kjøper jeg enda en helt lik! Ikke to på en gang! Jeg trenger hjelp til å finne et bra et, et som kjører godt med et annet helt likt ram! :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...