Gå til innhold

unreal2 kommer!!!!!!!!1


Anbefalte innlegg

Jepp. Unreal 2 er oppfølger av Unreal, og mest vekt er lagt på singleplayer-delen. Dvs 20 timers intenst spilling en helg, og deretter tilbake til UT.

 

Det JEG vil ha er en oppfølger til UT. Men det blir jo uansett spennende å få sett Unreal 2, og det kan jo være multiplayer-delen er bedre enn det jeg tror.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+1374861

hva gjør du på forumet nå midt i skoletid Toa? ;D

uansett....tror jeg skal ta en titt på Unreal 2 når det kommer. UT ble jeg for fort lei av. tror jeg spillte det litt for mye over en kort perieode, har en tendens til å gjøre det jeg ;D

 

har forresten fått et StarCraft kick jeg nå..battle.net er bare utroli gøy når du er på en kamp som blir jevn. dessverre er dette skjelden kost :/

 

tror jeg får gå tilbake til arbeidet med film nå snart...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

prøvd den? har aldri prøvd en alpha version selv, men det sier seg vel selv at den er full av bugs når selv beta versioner er proppa med dem. tror ikke en alpha version kan si mye om det ferdige produktet.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-11-14 17:59, Spiff skrev:

Alpha versonen er og lastes ned for de som kan litt W@R=Z



 

Det settes ikke pris på warez diskusjon her på forumet.

 

Det du skriver også feil. Den versjonen som har blitt lekket er ikke engang en pre-alpha, og den er ikke ment til annet enn å vise frem noen svært få funksjoner. Den ble vel egentlig satt sammen bare for å vise hvordan den kvinnelige hovedpersonens øyne kunne følge deg rundt omkring i rommet.

Lenke til kommentar

vell...for å si det sånn...jeg er q3 fanatiker..men jeg husker for en stund siden da alle satt å snakket om UT..så kom det ut...og jeg spilte det en stund på lan sammen med andre fps spillere..men..jeg ble bare lei det...syntes ikke det hadde samme action følelsen som i q3..Og de som sier q3 ikke er taktikk..kan gå å henge seg, da har dere ikke prøvd q3 lenge nok. UT vet jeg lite om..men jeg har prøvd litt og sett på comper på tg, og det så ikke akkurat så veldig tøft ut. cs er mere Newbie style av det jeg har fått med meg..public servers = Campe bak kasser i 4 år for å vente på at 1 enemy kommer forbi..jeg har fått spurt meg litt rundt i cs miljøene og de sier public er latterlig i forhold til en ekte cs clankamp mellom 2 GODE klaner. Men som sagt Headshot er teit. spill må ikke bli for realistisk. Og btw ingenting er som en real gib i lufta i q3..en rl så flyr gubben og en pen rail. FINITO!. OG hvis dere trur Rail er lett å treffe med...plz show me. Da har dere spilt mot folk som står i ro og railer. Q3 er tenking, tenking og atter tenking. og man må alltid passe på å lure motstanderen, vite når man skal bruke det og det våpnet, og time Armours/quad/battlesuit og vaapen. Så man kan vell ikke si at det og det spillet er det bedre teamplay i siden alle spill krever forskjellige skillz. Siden jeg er q3 fanatiker som jeg sa i starten så synes jeg q3 eier alle fps spill. UT kan vogge. CS PLZ, do i need to say more :smile:. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Det beste fps idag er uten tvil Red Faction. Spilt det på lan? Du får en sykt bedre følelse og intensitet enn av cs, ut og q3. Ja, jeg har prøvd alle, og Red Faction fenger utrolig mye mer. Det har geniale våpen og det går faktisk ann å ødelegge vegger.. (thank god for modern technology)

 

Gleder meg til mod'ene begynner å komme til Red Faction.

 

Fredrik

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1374861

hvordan er det med cheating i UT egentlig?? har ikke hørt noe om det.

er det kommt til Red Faction??

 

vet det er litt i Q3. vet det er masse i CS. vet det fins til Wolfenstein allerede.

 

brenn cheatere, brenn

Lenke til kommentar

Tror nesten jeg må rydde opp noen misforståelser om Q3 her gitt.

 

Hvor får folk det fra at det ikke finnes noen taktikk i q3? Mesteparten i q3 er jo taktikk. Kan bare nevne ting som timing (time armor, våpen, health og powerups), map controle og ikke minst beveglse. Når jeg sier bevegelse tenker jeg ikke på hvor fort du beveger deg eller noe slikt, men at du må tenke på hvor du er på mapet og hvor motstanderen er. Det er ikke lett å time opptil 4 items på et map samtidig. Liksom, hver gang du tar noe må du vite når den kommer, dvs legge til 15 sek, 25 sek, 35sek eller 2 mins.

 

I q3 er liksom alt mye mere "gjemt" på en måte. Du må spille det lenge før du finner ut av spillet. Ingen i hele verden som begynner å spille q3 som tenker på at man bør time armor feks. De fleste nubs tenker ikke på at man bør ta armor engang. I cs er det hele mye mer åpenbart. Mye av taktikken sier seg selv liksom.

 

Grunnen til at det bare er en hitboks i q3 er jo gankse enkelt fordi å ha en hel haug med hitbokser gjør spillet mer campe-vennlig. I alle quake wpillene har camping så å si vært forbudt. Mange servere har til og med anti-campe tiltak. Dvs står du i ro i mer enn 30 sek. uten å chatte eller noe slikt, så dør du automatisk.

 

Å si at det er mer skillz i skytinga i cs er jo bare bullshit. I cs har man maks 2 våpen man skal holde styr på, og som man kan kombinere. I q3 har man 9 våpen. Man kan heller ikke bare "holde inne knappen" som det ble sagt her. Har aldri sett noen i cs som timer folk heller. Det finnes knapt en bedre følelse enn når du ser en fyr forsvinne inn i et rom, ser hvor han antakeligvis kommer ut, venter i ca 3 sek før du skyter en rakett, og akkurat 4 sek senere kommer fyren ut og løper rett i raketten. Man må liksom vite hvor lang tid det tar å komme seg gjennom forskjellige deler av mappen, bruke forskjellige metoder for å komme deg i posisjon og så bruke en kombinasjon av flere våpen for å drepe fyren.

 

Egentlig er det jo cs og q3 helt fundamentalt forskjellige spill. Cs er som en etterligning av virkeligheten, mens q3 er et helt nytt spill i seg selv. Det blir omtrent som tetris vs ludo. Tetris fantes ikke før pc'en ble oppfunnet, mens ludo hadde funnes lenge. Ludo på pc vil alltid bare være en etterligning og vil aldri kunne bli helt som meningen er, mens tetris alltid vil være genuint.

 

En ting til jeg lurer på: Hvorfor i all verden tok de bort bunnyhopping i cs? Bunnyhopping er jo genialt, det blir bare mer skillz i spillet av det. De fleste nubs kan ikke bhoppe, mens de aller beste kan gjøre det raskere enn de aller fleste.

 

Gleder meg forresten også til Unreal2. Tror både Doom3 og Quake4 kommer til å bli mer i Half-Life sjangeren, noe som er utmerket i singleplayer, men som suger i multiplayer.

Lenke til kommentar

Jepp... Dette var som å lese om UT dette her. :smile: Men jeg mener UT krever litt mer av hvordan du beveger deg enn det Q3 gjør, rett og slett fordi våpenene kan gjøre mer skade i UT. Da tenker jeg spesielt på shock-kombo eller en fullt oppladet rockelauncher (som kan skyte 6 rockets). Tror du kommer lengre i Q3 på rene weaponskills enn i UT, der taktikken har litt mer å si. Men jeg sier for all del ikke at dette er som natt og dag, eller at dette er fullstendig forskjellig i disse 2 spillene.

 

Men det er noen ting jeg virkelig savner i Q3, og som gjør at jeg rett og slett får hetta av hele spillet: dodging! Det utføres med å trykke to ganger fort på piltasten for å gjøre en rask bevegelse i den retningen. Her kan man virkelig se forskjell på gode og mindre gode spillere. Mange middelmådige spillere løper bare rett fram. En god spiller kan lett ta igjen denne spilleren ved å dodge-løpe. Man har også veldig mange dodge-hopp for å komme fra A til B, som er umulig uten dodging. Dette gjelder spesielt på Deck16 der man kan dodge til shield fra mange forskjellige steder. Det er det folk som har spilt UT i 2 år og fremdeles ikke får det til ofte nok til at de tør å bruke det. I tillegg brukes dodging til å hoppe fort vekk fra en rocket eller fra en kombo osv.

 

Det virker som om powerups er viktigere i Q3 enn i UT (jeg sier ikke det er ikke viktig i UT!). Dette er nok fordi at selv om du har shieldbelt i UT, så skal det bare et dumt trekk til, og du er dau. En kombo eller 6 rockets dreper også folk med shield! Men veldig gode spillere løper sjeldent rett inn i en kombo, så vanligvis er det personen med kontroll over shield-belt som går seirende ut av matchen.

Lenke til kommentar

Til Toa :smile:

du sa..

"Men det er noen ting jeg virkelig savner i Q3, og som gjør at jeg rett og slett får hetta av hele spillet: dodging! Det utføres med å trykke to ganger fort på piltasten for å gjøre en rask bevegelse i den retningen. Her kan man virkelig se forskjell på gode og mindre gode spillere. Mange middelmådige spillere løper bare rett fram. En god spiller kan lett ta igjen denne spilleren ved å dodge-løpe. Man har også veldig mange dodge-hopp for å komme fra A til B, som er umulig uten dodging. Dette gjelder spesielt på Deck16 der man kan dodge til shield fra mange forskjellige steder. Det er det folk som har spilt UT i 2 år og fremdeles ikke får det til ofte nok til at de tør å bruke det. I tillegg brukes dodging til å hoppe fort vekk fra en rocket eller fra en kombo osv. "

 

1. Det er også dodging i q3..som å bøye seg ned...hoppe over plasma skudd, virkelig vri seg unna en rl som kommer..gj0re det vanskelig for fiender aa treffe med rail...dodging finnes i alle spille selv om ut har denne med dobbel press = hoppe kjapt til siden, etc. Så kan man ikke si at det krevere mere skillz i UT å dodge, for i Q3 har du ikke egenskapen som i UT med dodging derfor må du istede hoppe, krype, strafe for å ungå å bli truffet av alle 9 våpna :smile:. Jeg vil bare si at det finnes en duck knapp i q3 toa :razz:. Og hvis du har funnet ut litt hvis du spiller q3 av og til så ser du lett om en kar har spilt q3 siden det begynte og en som har spilt det i et halv år...For man greier ikke treffe GODE folk i q3 drit bra hele tiden. Mindre gode folk treffer man kanskje bedre...er jo alt etter aim.

 

 

"Det virker som om powerups er viktigere i Q3 enn i UT (jeg sier ikke det er ikke viktig i UT!). Dette er nok fordi at selv om du har shieldbelt i UT, så skal det bare et dumt trekk til, og du er dau. En kombo eller 6 rockets dreper også folk med shield! Men veldig gode spillere løper sjeldent rett inn i en kombo, så vanligvis er det personen med kontroll over shield-belt som går seirende ut av matchen."

 

2. Powerups er viktig ja i alle spill...og det skal ikke mye til i q3 heller før man er dau på 1-2-3 :smile: for som sagt så kaller dem en powerups quad som bare gir 3 ganger skaden, quad er jo tallet 4 så der har ID drete på draget :razz: Men poenget er at man kan ikke si man må ha mere skillz i UT enn q3 og motsatt..fordi våpna i begge spilla virker på forskjellige måter, Liksom lader man opp rl i ut og slenger ut 6 rockets..ja da må man ha mulighet til en fast movement..men i q3 der skyter man bare skyter 1 rockets..er ikke den fast movement som er i UT nødvendig, men man må likevel greie å dodge på andre måter som gir begge spilla krav på skillz..så in the end...ingen spill i UT/q3 katagorien er mere skillz krevende enn de andre..de som sier så liker bare spillet så godt at man skulle ønske det var sånn :razz:.

Dette kommer fra en som er HELT hekta på Q3! Make love to me :razz:. TASTE MY SHAFT AND EAT MY ROCKETS PLZ!

Lenke til kommentar

Unreal2 blir etterfølgeren etter BÅDE Unreal og Unreal Tournament...så på sett og vis blir det UNREAL 3........men mange ser vel på Unreal Tournament som Q3's Team Arena....launched som eget spill med masse forbedringer..

 

Og med tanke på Q3...Det går jo for f'n ikke ann å Dodge eller hoppe på et ordentlighvis!....

 

UT-enginen gir MEG frihet!!!...

 

Jeg liker ikke å føle meg som jeg er. En stor fet jævel på 189cm og 160 kilo...i Q3 får jeg et slikt inntrykk og blir så sabla annpusten..i UT føler jeg meg som en 189cm høy Commando på 90kilo rene muskler!..

 

That's what I call difference!!....

 

Jeg gleder meg til Unreal2..og blir å stå i kø LENGE for å få det........Men det DÅRLIGSTE SPILLET IGJENNOM TIDENE MÅ VÆRE DIABLO-serien....maken på ENSFORMIG utfoldelse skal dere lete LENGE etter....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er bare newbies som spaserer! Det er jo en av tingene som er så genialt med dodging: du kommer deg fortere fram. Dermed kan du lett ta igjen en ikke-dodgende spiller. Å løpe rundt i spill uten dodging er som å løpe rundt i tvangstrøye. At det ikke er kommet tilsvarende dodging i andre spill er en tragedie. Det gir spillet en helt ny dybde og handlefrihet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...