Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nextgentel: får ikke tilgang til dalnet

Anbefalte innlegg

Hei eg har nettop idag fått meg adsl fra nextgentel men da eg skulle koble meg på irc og dalnet får eg opp at eg ikke er velkommen der!

eg har aldri hatt dette problemet før da eg brukte 56k modem. eg får tilgang til efnet. :sad:

eg får denne beskjed:

-coins.kl.my.dal.net- *** You are not welcome on this network.

-coins.kl.my.dal.net- *** Autokilled for [exp/os] Due to abuse from this host, you are no longer welcome on DALnet. See http://kline.dal.net/exploits/akills.htm#os for more information. [AKILL ID:1018963884K-b] (2002/04/16 22.06)

-coins.kl.my.dal.net- *** Your hostmask is [email protected]

-coins.kl.my.dal.net- *** For more information, please mail [email protected] and include everything shown here.

Closing Link: 0.0.0.0 ([exp/os] Due to abuse from this host, you are no longer welcome on DALnet. See http://kline.dal.net/exploits/akills.htm#os for more information. [AKILL ID:1018963884K-b] (2002/04/16 22.06))

er det noen andre som har samme problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette betyr på norsk at du er utestengt fra DALnet i en kortere periode (iflg. linken du ga er denne perioden normalt tolv timer), og dette er sannsynligvis forårsaket av at maskinen din (eller en annen i Nextgentels nett, dersom dette gjelder hele IP-serien) er infisert av en trojansk hest e.l. For å sjekke om maskinen din kan være utsatt for dette, bør du oppgradere virusprogrammet ditt til de nyeste virusdefinisjonene (de fleste virusprogrammer gjør dette automatisk en gang i uken). Dersom du ikke har virusprogrammer installert, så bør du snarest skaffe et!

Dersom du ikke er rammet av trojansk hest, og dersom du ikke har deltatt i et DoS-angrep som det heter (dataterror på godt norsk), så kan du bare vente...

Går ut ifra at dette rammer alle servere tilknyttet DALnet! :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...