Gå til innhold

Kva musikk liker du..

Litejk

Anbefalte innlegg

...

70s Metal (Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple)

...

Hard Rock takk :). Vet Led Zeppelin touchet omtrent alle sjangre, men de hørte hjemme i hard rock. De var riktig nok forløpere til metall slik vi kjenner den idag.

Spør du meg så er bare hard rock et fellesord for band som spiller litt mer tungre rock musikk som psykedelisk rock, punk, metal, tyngre prog, osv... :shrug:

Så man kan si at de er begge deler, men "hard rock" sier meg så enormt lite...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Spørsmålet er vel heller hva jeg ikke liker:P

Men her kommer den musikken jeg liker:

The Beatles, Dire Straits, DumDum Boys, Kent, nightwish, glittertind, Knaillertan, tnt, tindrum, wannskrækk, null$katte$nyterne, Led Zeppelin, Aerosmith, Pink Floyd, Radiohead, Gåte, Kaizers Orchestra, deLillos, Postgirobygget, dj tiesto, Jean Michel Jarre, muse, mew, kashmir, Vangelis, bob marley, oral bee, Klovner i Kamp, uro, fremmed rase, aina, falconer, johndoe, intrigue, Metallica, anton maiden, jan hammer, mike oldfield, enya, enigma, gary moore, michael w. smith, coldplay, portishead, björn afzelius, sibbe, vamp, leif & kompisane, mods, vestlandsfanden, 3 busserulls, hans petter hansen, morten abel, peltz, september when, a-ha, otyg, isengard, carpark north, tears for fears, genesis, phil collins, foreigner, stage dolls, mark knopfler, suede, pearl jam, weezer, guns n roses, green day, millencolin, nofx, the rasmus, bomfunk mc's, daft punk, Øystein Sunde, frank zappa, lillebjørn nilsen, halvdan sivertsen, alf prøysen, torbjørn egner, w.a. mozart, l. v. beethoven, f. schubert, p. tchaikovsky, e. grieg, dadafon, the hollies, the byrds, the kinks, the rolling stones, black sabbath, bob dylan, queen, iron maiden, sting, michael jackson, sonata arctica, the pussycats, the mamas and the papas, beach boys, the monroes, the monkees, nick cave, ac/dc, joe satriani, yngwie malmsteen, apocalyptica, Moby, black debbath, blodkarsk, surferosa, Hammerfall, kittie, vintersorg, Rammstein, sirenia, tristania, unwritten law, r.e.m., travis, kenny rogers, johnny cash, hal ketchum, willie nelson, jokke og valentinerne, marius müller, Vömmöl Spellmannslag, terje tysland, åge aleksandersen, tre små kinesere, Turboneger, billy idol, iggy pop, blur, oasis, bon jovi, david bowie, everlast, foo fighters, prodigy, 666, aphex twin, jimi hendrix, judas priest, kim wilde, donna summer, blondie, liquido, nazareth, modern talking, smokie, roxy music, nirvana, pearl jam, pantera, depeche mode, simple minds, slade, soundgarden, counting crows, the cranberries, pain, supertramp, the ramones, sex pistols, the doors, the eagles, the scorpions, def leppard, the white stripes, the who, cue, Syd Barret, t. rex, kevin ayers, crazy world of arthur brown, small faces, purple gang, status quo, donovan, pink fairies, bob stevens, Alphaville, the andrews sisters, medisinsk børsteband, bing crosby, frank sinatra, boney m, cyndi lauper, terry jackson, leo sayer, duran duran, dusty springfield, don mclean, eurythmics, roxette, james brown, jimmy castor, joan baez, marilyn monroe, mannfred mann, marvin gaye, otis redding, mr. mister, ottowan, falco, nena, prince, simon & garfunkel, the doobie brothers, the everly brothers, the searchers, the temptations, the supremes, diana ross, the troggs, david hasselhoff, b.b. king, blues brothers, canned heat, eric clapton, ole paus, Odd Børretzen, the animals, air, don juan dracula, planet funk, joe dassin, boby lapointe, plastic bertrand, glen miller, louis armstrong, desmond dekker, inner circle, 10cc, sean paul, shaggy, dr. dre, snoop dogg, will smith, shabba ranks, Hopalong Knut, Sublime, the boppers, buddy holly, chubby checker, del shannon, elvis presley, fleetwood mac, janis joplin, jefferson airplane, jive bunny, joan jett, rex rudi, stoned, numskull, zplitt, nastercoff, bliss, gartnerlosjen, 23 till, drängarna, avril lavigne, blink 182, me first and the gimme gimmes, nerfherder, new found glory, pennywise, sum 41, the clash, the offspring, the residents, wheatus, accme, bad religion, rancid, troll, vangelis, him, ivar medaas, pen jakke, mr.pimp-lotion, sørsia gerilja, tfm, kaptein sabeltann-musikk, finntroll, einherjer, the sins of thy beloved, lacuna coil, steppenwolf

Er muligens noen flere jeg har glemt av, men kommer ikke på noen i farten

Hvor mange kan med hånden på hjertet si at de gadd å lese over alt han der skrev ned :p ?

fikk med meg black debbath bare av å gløtte bortpå...that's it... hehe... men du liker hvertfall ganske mye musikk så vidt jeg ser ;)

Lenke til kommentar

Hører mer eller mindre på det meste innen metal, for det meste ekstrem-metal og eldre hardrock/heavy metal. Noen favoritter er Enslaved, Behemoth, Satyricon, Burzum, Thorns, Red Harvest, Mayhem, Black Sabbath og AC/DC.

Edit: og Ravi, selvsagt.

Endret av Endre
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

rock \ metal \ hip hop.

jeg hører på:

pantera

red hot chilli peppers

system of a down

guns n roses

common

kanye west

talib kweli

rage against the machine

audioslave

outkast ( gammel outkast = mye bra)

in flames

franz ferdinand

pink floyd

coheed and cambria

Saïan Supa Crew

Johnny Cash

El Caco

Big Bang

2Pac

Biggie

A Perfect Circle

Tool

Bad Religion

Incubus

Billy Talent

CKY

Coldplay

Deftones

E.S. Posthumus

The Eagles

Foo Fighters

Nirvana

Johndoe

Jokke ( mest til fest da :p )

Machine Head

'Tallica

Muse

Nas

QOTSA

Strata

The White Stripes

Timbuktu

Lenke til kommentar

Jeg er for dagen veldig "into" Avant-garde metal og post-black metal.

Hører også på heavy metal, death metal med ett snev av melodi (ikke den typen med elendig growl og som gitaristen bare spiller på de 3 mørkeste tonene), doom metal, black metal og er veeeldig glad i folke-inspirert metal av slag.

Lenke til kommentar

Metall og Punk er vell de sjangrene det går mest i, kan innimellom være innom andre sjangre, som for eksempel Jazz og Klassisk. Innenfor Metal blir det mye folk/viking, thrash og black. Punk så går det nesten bare i rølp og Oi! punk, for det meste norske band. Nevner da band som Beinkjør, Dirty Toilets, Skrewdriver, Ørtæv, Freak OI! Accident, Tarmer og Sex Pistols. Catch 22 og Emeric blir også ofte spilt men det blir mer en blanding mellom ska og punk.

Endret av AMD-GNom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...