Gå til innhold

Kva musikk liker du..

Litejk

Anbefalte innlegg

1. Man merker raskt om friidrettskommentatoren på TV'n ikke vet noe om friidrett.

2. Nei, si det. Jeg har aldri sagt det i alle fall.

1. Tja, men det er mange som sitter foran TV'n som tror de har peiling, men egentlig ikke har det og...

2. Hørtes slik ut...

Men nå gidder jeg ikke krangle mer, Sender over fredspipa ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Black Metal

-Progressive Metal

-Death Metal

-Alternativ Metal

-Heavy Metal

-Thrash Metal

-Avant-garde (insert random sub-genre) Metal

-Avant-garde Rock

-Hardrock

-Progressive Rock

-Punk/skate

-Litt rap

-Noe klassisk (Grieg)

-En og annen pop-låt

Det jeg hører mest på for tiden:

Emperor

Taake

Peccatum

Mew

Favorittband:

Emperor

Opeth

Dream Theater

Immortal

Gåte

Dimmu Borgir

In Flames

Windir

Nile

System of a Down

Tror jeg fikk med meg det meste nå...

Edit: Glemte noen :blush:

Endret av H4ngm4N
Lenke til kommentar

System of a Down er favorittbandet så hører naturligvis mye på dem..

Eller så går det mye i

Prog Metal (Borknagar, Meshuggah, Dream Theater, Opeth, Aghora, Spiral Architect, Tool, Green Carnation)

Prog Rock (Pink Floyd, Emerson, Lake and Palmer, King Crimson, The Mars Volta)

Thrash/Death/Black/Ekstrem metal (Strapping Young Lad, Death, Nile, Extol, Arch Enemy, In Flames, Dimmu Borgir, Lamb of God, Stonegard, Metallica)

Alternativ/Rap/Funk Metal (Rage Against The Machine, Otep, Slipknot)

70s Metal (Led Zeppelin, Black Sabbath, Deep Purple)

Diverse electronica (Massive Attack, Prodigy, Björk, Röyksopp, Ugress)

Symfoni/Klassisk (Edvard Grieg, Don Davis)

Lenke til kommentar

hmm...ikke let t det her...

hard-rock

80 talls

heavy metall

thrash metall

melodisk metall

Favoritter:

Iced Earth

Skid Row

Hammerfall

Enslaved(ja, jeg vet de ikke hører hjemme i noen av de sjangrene jeg nevnte, men de er utrolig bra)

Slayer

TNT

The eagles(ikke spør)

Eric clapton

Lenke til kommentar

hei. her går det for det meste i Metal. Black/Death Metal.

gidder ikke nevne navn for det er mange.

jeg vil bare si at dere som sier at dere liker alt, bør tenke dere om en gang til før dere svarer. jeg tviler på at dere liker absolutt alt. jeg velger heller å si at jeg hater: Trance, Hipp Hopp, Classic. jeg liker rolige sanger, men da er det innen Black/Death Metal sangren. er mange fine sanger som spilles av Black metal band. spesielt Norske.

Lenke til kommentar

Jeg liker alt :lol: Eller, det er kanskje å dra den litt langt, men jeg finner noe interesant i de fleste sjangere. Det er noen sjangere jeg ikke kan fordra; danseband, trance, techno, house o.l.

Både opera, klassisk, køntri og andre "mislikte sjangere" har mye bra. Køntri har et ufortjent dårlig rykte blant ungdom.

Lenke til kommentar
hei. her går det for det meste i Metal. Black/Death Metal.

gidder ikke nevne navn for det er mange.

jeg vil bare si at dere som sier at dere liker alt, bør tenke dere om en gang til før dere svarer. jeg tviler på at dere liker absolutt alt. jeg velger heller å si at jeg hater: Trance, Hipp Hopp, Classic. jeg liker rolige sanger, men da er det innen Black/Death Metal sangren. er mange fine sanger som spilles av Black metal band. spesielt Norske.

enig med deg på to punkter ;)

ingen kan like alt...det er så mye som ikek ligner engang på hverandre...

eller så er det utrolig mye norsk black metal... Mayhem, emperor, immortal, cryptopsy, dark throne, satyricon , dimmu borgir, burzum... ahh....alt er norsk og veldig bra egentlig ;)

Lenke til kommentar

Spørsmålet er vel heller hva jeg ikke liker:P

Men her kommer den musikken jeg liker:

The Beatles, Dire Straits, DumDum Boys, Kent, nightwish, glittertind, Knaillertan, tnt, tindrum, wannskrækk, null$katte$nyterne, Led Zeppelin, Aerosmith, Pink Floyd, Radiohead, Gåte, Kaizers Orchestra, deLillos, Postgirobygget, dj tiesto, Jean Michel Jarre, muse, mew, kashmir, Vangelis, bob marley, oral bee, Klovner i Kamp, uro, fremmed rase, aina, falconer, johndoe, intrigue, Metallica, anton maiden, jan hammer, mike oldfield, enya, enigma, gary moore, michael w. smith, coldplay, portishead, björn afzelius, sibbe, vamp, leif & kompisane, mods, vestlandsfanden, 3 busserulls, hans petter hansen, morten abel, peltz, september when, a-ha, otyg, isengard, carpark north, tears for fears, genesis, phil collins, foreigner, stage dolls, mark knopfler, suede, pearl jam, weezer, guns n roses, green day, millencolin, nofx, the rasmus, bomfunk mc's, daft punk, Øystein Sunde, frank zappa, lillebjørn nilsen, halvdan sivertsen, alf prøysen, torbjørn egner, w.a. mozart, l. v. beethoven, f. schubert, p. tchaikovsky, e. grieg, dadafon, the hollies, the byrds, the kinks, the rolling stones, black sabbath, bob dylan, queen, iron maiden, sting, michael jackson, sonata arctica, the pussycats, the mamas and the papas, beach boys, the monroes, the monkees, nick cave, ac/dc, joe satriani, yngwie malmsteen, apocalyptica, Moby, black debbath, blodkarsk, surferosa, Hammerfall, kittie, vintersorg, Rammstein, sirenia, tristania, unwritten law, r.e.m., travis, kenny rogers, johnny cash, hal ketchum, willie nelson, jokke og valentinerne, marius müller, Vömmöl Spellmannslag, terje tysland, åge aleksandersen, tre små kinesere, Turboneger, billy idol, iggy pop, blur, oasis, bon jovi, david bowie, everlast, foo fighters, prodigy, 666, aphex twin, jimi hendrix, judas priest, kim wilde, donna summer, blondie, liquido, nazareth, modern talking, smokie, roxy music, nirvana, pearl jam, pantera, depeche mode, simple minds, slade, soundgarden, counting crows, the cranberries, pain, supertramp, the ramones, sex pistols, the doors, the eagles, the scorpions, def leppard, the white stripes, the who, cue, Syd Barret, t. rex, kevin ayers, crazy world of arthur brown, small faces, purple gang, status quo, donovan, pink fairies, bob stevens, Alphaville, the andrews sisters, medisinsk børsteband, bing crosby, frank sinatra, boney m, cyndi lauper, terry jackson, leo sayer, duran duran, dusty springfield, don mclean, eurythmics, roxette, james brown, jimmy castor, joan baez, marilyn monroe, mannfred mann, marvin gaye, otis redding, mr. mister, ottowan, falco, nena, prince, simon & garfunkel, the doobie brothers, the everly brothers, the searchers, the temptations, the supremes, diana ross, the troggs, david hasselhoff, b.b. king, blues brothers, canned heat, eric clapton, ole paus, Odd Børretzen, the animals, air, don juan dracula, planet funk, joe dassin, boby lapointe, plastic bertrand, glen miller, louis armstrong, desmond dekker, inner circle, 10cc, sean paul, shaggy, dr. dre, snoop dogg, will smith, shabba ranks, Hopalong Knut, Sublime, the boppers, buddy holly, chubby checker, del shannon, elvis presley, fleetwood mac, janis joplin, jefferson airplane, jive bunny, joan jett, rex rudi, stoned, numskull, zplitt, nastercoff, bliss, gartnerlosjen, 23 till, drängarna, avril lavigne, blink 182, me first and the gimme gimmes, nerfherder, new found glory, pennywise, sum 41, the clash, the offspring, the residents, wheatus, accme, bad religion, rancid, troll, vangelis, him, ivar medaas, pen jakke, mr.pimp-lotion, sørsia gerilja, tfm, kaptein sabeltann-musikk, finntroll, einherjer, the sins of thy beloved, lacuna coil, steppenwolf

Er muligens noen flere jeg har glemt av, men kommer ikke på noen i farten

Lenke til kommentar

Kan vel høre på alt untatt listepop og trance... Men favorittene er jo selvfølgelig:

Rock

Blues

Metall

Punk

Noe elektronica f.eks Röyksopp og Air

Reggae

Og favoritt bandene er: Euroboys, Black Rebel Motorcycle club, Bjørn Berge, Aerosmith, Alice Cooper, Audislave, Bad Religion, The Bees, BigBang, Blur, Bob Marley, Santana, The Clash, Coldplay, The Cure, De Lillos, Dum Dum Boys, Foo Fighters, Frank Zappa, Franz Ferdiand, Frode Fivel, Gluecifer, Godsmack, Iggy Pop, Interpol, Jethro Tull, Jimi Hendrix, Joe Satriani, Kaizers, Kaizer chiefs, Kent, Led Zeppelin, Madrugada, Mark Lanegan Band, Metallica, Muse, Morrisey, N.E.R.D. Pink Floyd, Pixies, Queen, Rage Against The Machine og The White Stripes... Kunne skrevet dobbelt så mange band men jeg er for lat :p

Lenke til kommentar
Er faktisk ikke NOE musikk jeg ikke kan fordra. Kan faktisk høre på alt. Unntaket må være noe trance og en del hip-hop. Ellers kan jeg leve med alt. Noe jeg har inntrykk av at det er veldig få som kan.

Bullshait, du kan ikke høre på alt. Du skriver det jo selv.

Dessuten, du har ikke hørt alt, og du kommer aldrit til å høre alt. Dermed kan du ikke vite det. Jeg kan "tollerere" det meste, men det er langt langt langt langt ifra all musikk som gir meg nytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...