Gå til innhold

Kva musikk liker du..

Litejk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
*snip*

Norsk takk

Og til dere som har tenkt å "klage" på dette innlegget så ligger dette innen det trådstarter spurte om.. "Kva musikk eg likar" stod ikke noe om det ikke skulle handle om musikk jeg ikke likte...

HE_HE. Smarten :thumbup:

Endret av _Julenissen_
Lenke til kommentar
- Black Metal

- Death Metal

- Grindcore

- Rap: f.eks N.W.A, Public Enemy

- Funk

- "Rock": f.eks DMB, Incubus mfl

That would be my list.

Må også legge til eksperimentell rock, som f.eks Cooper Temple Clause, og Radiohead.

Så fint at vi deler noe av den samme musikksmaken.

Forresten, har aldri forstått hvorfor Radiohead har fått merkelappen "eksperimentell". De høres ganske så platt og 'vanlig' ut i mine ører.

Eksperimentell -> Squarepusher, Primus og Fantômas, imho. :blush:

Lenke til kommentar
*snip*

Norsk takk

Og til dere som har tenkt å "klage" på dette innlegget så ligger dette innen det trådstarter spurte om.. "Kva musikk eg likar" stod ikke noe om det ikke skulle handle om musikk jeg ikke likte...

HE_HE. Smarten :thumbup:

Fikk 5'er i Norsk og syns det såg forståelig ut da jeg skrev det... :p

Smarten: Joa, er ikke av dem som bare har IQ nok til å kunne opne en dør... ;)

Lenke til kommentar
Jeg liker alt :)

No offence, men ca. alle jeg har møtt før som sier det hører som regel på pop. (Pop som i populærmusikk, ikke nødvendigvis som en spesiell musikkstil).

For å si det sånn: Hører på death metal fks?

Lenke til kommentar
Forresten, har aldri forstått hvorfor Radiohead har fått merkelappen "eksperimentell". De høres ganske så platt og 'vanlig' ut i mine ører.

Eksperimentell -> Squarepusher, Primus og Fantômas, imho. :blush:

Tja, grunnen til at jeg kaller de eksperimentelle, må være forskjellen mellom f.eks The Bends og Kid A. Syns de har utviklet seg masse, fra å være et "vanlig gitarband" på The Bends, til å ta i bruk mye forskjellig i lydbildet på Kid A.

Frem til Kid A, er de imo som du sier ganske "vanlige", altså tradisjonelle..

Lenke til kommentar

Det høres da ut som Radiohead leker/eksperimenterer med lydbildet sitt på Kid A og Amnesiac, virker i alle fall som de jobber med impulser fra artister som Aphex Twin (kanskje Squarepusher for den del). All ære til Thom Yorke og co. for at de utforsker ulike innfallsvinkler.

Lenke til kommentar
Det høres da ut som Radiohead leker/eksperimenterer med lydbildet sitt på Kid A og Amnesiac, virker i alle fall som de jobber med impulser fra artister som Aphex Twin (kanskje Squarepusher for den del). All ære til Thom Yorke og co. for at de utforsker ulike innfallsvinkler.

Absolutt!

Lenke til kommentar

Hater alt som heter listepop. Jeg hører på artister som tør å være seg selv og er det med stil. Gode tekster og fengende instrumentalt er veldig for meg. Favorittsjangerne er Blues, R&B, Hardrock, Grudge, Rap og Metall. Elsker alt som er eksprimentelt

Min liste over favorittmusikk (In no particular order)

- Blind Guardian og lignende powermetall

- Pink Floyd

- Chemical Brothers

- Dr Dre (The chronic)

- Snoop Dogg

- Creedence Clearwater Revival

- Eva Cassidy

- Katie Melua (En av mine definitive favoritter)

- BB King

- Gluecifer

- John Legend

- Led Zeppelin (Spesielt Led Zeppelin I)

- The White Stripes (Elsker Get Behind Me Satan)

- Van Halen

- Jimi Hendrix

- 2pac

Lenke til kommentar
Fikk 5'er i Norsk og syns det såg forståelig ut da jeg skrev det... :p

Smarten: Joa, er ikke av dem som bare har IQ nok til å kunne opne en dør... ;)

Jasså. Du får forklare meg hva du prøver å si her da:

Og til at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på: Er det snakk om å kunne uttale seg om dødsmetall der de står å roper og skriker uforståelige ord (?!), kan vel for den del alle uttale seg, det rare er at det eneste orde som ofte er hørbart er "satan" (vet ikke om det er det eneste orde de kan, resten blir bare "øhhhhhhhh")
Lenke til kommentar

Jasså. Du får forklare meg hva du prøver å si her da:

Og til at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på: Er det snakk om å kunne uttale seg om dødsmetall der de står å roper og skriker uforståelige ord (?!), kan vel for den del alle uttale seg, det rare er at det eneste orde som ofte er hørbart er "satan" (vet ikke om det er det eneste orde de kan, resten blir bare "øhhhhhhhh")

Ok:

Og til at folk uttaler seg om ting de ikke har peiling på:
Her siktet jeg til et innlegg som der det stod at folk uttalte seg om ting de ikke hadde peiling på
Er det snakk om å kunne uttale seg om dødsmetall der de står å roper og skriker uforståelige ord (?!), kan vel for den del alle uttale seg
Her forklarte jeg det. Dødsmetall er som oftes slik. Folk beskriver alltid hvordan forskjellige musikkformer er, det samme gjorde jeg...
det rare er at det eneste orde som ofte er hørbart er "satan" (vet ikke om det er det eneste orde de kan, resten blir bare "øhhhhhhhh")

Dette stemmer også, i tillegg til mye trommer (trommene er ofte imotsetning til resten ofte ganske bra)

Ser to ting jeg kan forandre:

1. (?!) til (!) eller rett og slett !

2. setningen "kan vel for den del alle uttale seg" til "kan vel alle uttale seg"

Men jeg skal ikke stå her å syte jeg bare svarer på trådstarters ønske...

Endret av icer
Lenke til kommentar
*snip*

Åja. Nå forstår jeg! Meningen med innlegget var å bevise at du ikke hadde peiling :thumbup:

Musikk jeg liker:

Black Metal (Noen av favorittene: Taake, Immortal, Ljå og Grenjar)

Klassisk

Progrock (Noen av favorittene: ELP, Yes, Jethro Tull, Rush, Magma og Genesis)

Lenke til kommentar
Åja. Nå forstår jeg! Meningen med innlegget var å bevise at du ikke hadde peiling :thumbup:

Ok, og du er sikkert Einstein (Ein Stein)

Men gidder ikke å begynne å rote så hele greia ender opp i fjortis snakk på begge to og ødelegger tråden...

For å få det på det rene...

Jeg respekterer din musikksmak selv om du sier du liker death metall, men det betyr ikke at jeg liker det...

Om du er nødt til å trøble og kommentere innlegge så er det synd for deg, er ikke noe problem å bare hoppe over de 10linjene jeg skrev...

Men et spørsmål må jeg få stille: Hvem gir deg rett til å si jeg ikke har peiling? Og hvem sier dù har så mye peiling selv?

Lenke til kommentar
Men et spørsmål må jeg få stille: Hvem gir deg rett til å si jeg ikke har peiling?

Man merker raskt om friidrettskommentatoren på TV'n ikke vet noe om friidrett.

Og hvem sier dù har så mye peiling selv?

Nei, si det. Jeg har aldri sagt det i alle fall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...